Ένοπλες Συρράξεις

Πότε η Ουκρανία θα τερματίσει την Πολεμική της Αεροπορία

Ο ρωσικός στρατός αναφέρει σχεδόν καθημερινά για εχθρικά αεροπλάνα και ελικόπτερα που καταρρίφθηκαν στον ουρανό της Ουκρανίας. Ωστόσο, τον Μάρτιο, αναφέρθηκε ότι «πρακτικά όλα» τα πολεμικά αεροσκάφη  του Κιέβου είχαν καταστραφεί. Αποδεικνύεται όμως ότι, η Ουκρανία παραλαμβάνει αεροσκάφη από το εξωτερικό και με κάποιο τρόπο, καταφέρνει να επισκευάσει γρήγορα κατεστραμμένα αεροσκάφη. Με τι πετάει η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία και πόσο έτοιμη είναι για μάχη;

«Τα ρωσικά συστήματα αεράμυνας κατέρριψαν ένα αεροσκάφος MiG-29 της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας πάνω από το χωριό Belyary, στην περιοχή της Οδησσού», δήλωσε ο υποστράτηγος Igor Konashenkov, εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ταυτόχρονα, πολλοί θυμούνται ότι στις 6 Μαρτίου, στην αρχή της «ειδικής επιχείρησης», ο ίδιος στρατηγός Konashenkov ανέφερε την καταστροφή σχεδόν όλων των πολεμικών αεροσκαφών του εχθρού. «Σχεδόν όλη η πολεμική αεροπορία του Κιέβου έχει καταστραφεί», ανέφερε τότε ο στρατηγός στο TASS. «Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε με βεβαιότητα για ουκρανικά μαχητικά αεροσκάφη που έχουν προηγουμένως πετάξει στη Ρουμανία και σε άλλες συνοριακές χώρες», είπε.

 Κατά την έναρξη της «ειδικής επιχείρησης», οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας διέθεταν σε υπηρεσία 152 αεροσκάφη, κυρίως Su-27, MiG-29, Su-25. Υπήρχαν 149 ελικόπτερα  Mi-24 και διάφορες τροποποιήσεις του Mi-8. Και ήδη στις 27 Μαΐου, σε μια ενημέρωση στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, ανακοίνωσε ότι οι απώλειες της ουκρανικής αεροπορίας ήταν 180 αεροσκάφη και 127 ελικόπτερα.

Μένει να συμπεράνουμε ότι η Ουκρανία παραλαμβάνει αεροσκάφη από το εξωτερικό. Πώς γίνεται αυτό; Πιθανότατα, και αυτό επιβεβαιώνεται από ξένες πηγές, τα αεροπλάνα μεταφέρονται με το πρόσχημα των ανταλλακτικών. Οι πτέρυγες των αεροσκαφών είναι βγαλμένες καθιστώντας τα κατάλληλα για μεταφορά σιδηροδρομικώς ή οδικώς, και σε αυτή τη μεταμφιεσμένη μορφή μετακινούνται πέρα ​​από τα σύνορα.

Όσο για τα ελικόπτερα, η τεχνολογία των παραδόσεων τους από τη Δύση είναι η ίδια, ότι μπορεί να αφαιρεθεί αφαιρείται από το αεροσκάφος για να μειωθούν οι διαστάσεις του, μεταφέρεται πάνω από το έδαφος και στη συνέχεια συναρμολογείται.

Τι ακριβώς μπορούν να προσφέρουν οι σύμμαχοι στο Κίεβο; 

Πρόκειται για μαχητικά MiG-29 και επιθετικά αεροσκάφη Su-25. Τα τελευταία βρίσκονταν μόνο στο οπλοστάσιο της Πολωνίας, αλλά τα MiG θα μπορούσαν θεωρητικά να προέρχονται όχι μόνο από την Πολωνία, αλλά και από τη Βουλγαρία, τη Σλοβακία και τη Ρουμανία, τα οποία ανέφερε ο στρατηγός Konashenkov τον Μάρτιο.

Γεγονός είναι ότι, η αεροπορία  του Κιέβου έχει άλλη μια πηγή αναπλήρωσης του στόλου. Στην Ουκρανία, έχουν απομείνει πολλά εργοστάσια επισκευής αεροσκαφών  στην ίδια  την Οδησσό, στο Κίεβο, στο Zaporozhye, στο Lvov, στο Nikolaev, στο Kharkov, συν ένα εργοστάσιο στο Konotop (περιοχή Sumy), το οποίο ειδικεύεται στην επισκευή ελικοπτέρων. Καθένα από αυτά, είχε πιθανώς έναν ορισμένο αριθμό μηχανών - υπό επισκευή ή εν αναμονή - που ήταν σε θέση να επιστρέψουν γρήγορα στην υπηρεσία με τη βοήθεια ανταλλακτικών και συγκροτημάτων, που προμηθεύονταν από τη Δύση. Και το εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων της Zaporizhia Motor Sich είχε επίσης, τη δική του βάση επισκευής αεροσκαφών και, πιθανότατα, η πρόσφατη πυραυλική επίθεση στο εργοστάσιο στόχευε ακριβώς σε αυτό το σημείο.

Παροπλισμένα αεροσκάφη πάνε στη μάχη

Οι εκτιμήσεις του Υποστράτηγου Βλαντιμίρ Ποπόφ, μέχρι την έναρξη της σύγκρουσης διαφέρουν πολύ από τις εκτιμήσεις του Γενικού Επιτελείου της Ρωσίας.

«Σήμερα, η Ουκρανία έχει περίπου 200 μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, πρόκειται για δύο τμήματα, και τη στιγμή που ξεκίνησε η «ειδική επιχείρηση» υπήρχαν περίπου 600. Βρίσκονται εν μέρει στη μεσαία λωρίδα  από το Χάρκοβο μέχρι το Κριβόι Ρογκ και την Οδησσό . Αλλά το κύριο μέρος είναι στις δυτικές περιοχές. Έχουν ένα δεύτερο σύνορο στην περιοχή Lutsk, Lviv περιοχή, Ternopil και Transcarpathia. Είναι εκεί, που η αεροπορία προετοιμάζεται τώρα για επαναλαμβανόμενα χτυπήματα κατά των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων», είπε.

Υπενθυμίζει ότι, στο έδαφος της Ουκρανίας πριν από την έναρξη της σύγκρουσης, υπήρχαν πολλά εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών, μεταξύ των οποίων στο Χάρκοβο και στο Gostomel κοντά στο Κίεβο.

Τεράστιες αποθήκες με εξαρτήματα αεροσκαφών, έχουν διατηρηθεί στο έδαφος της χώρας από την εποχή της ΕΣΣΔ. «Και σήμερα η Ουκρανία έχει τη δυνατότητα να αναπαράγει μεμονωμένες μονάδες, εξοπλισμό για τη διατήρηση της μαχητικής λειτουργικότητας αεροσκαφών και ελικοπτέρων», τόνισε.

Ο πρώην αναπληρωτής διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας της Βαλτικής Στρατιωτικής Περιφέρειας της ΕΣΣΔ για τη Στρατιωτική Αεροπορία, Υποστράτηγος Αλεξάντερ Τσάλκο, συμφωνεί ότι η Ουκρανία δεν έχει «κανένα πρόβλημα» με την αποκατάσταση του εξοπλισμού της αεροπορίας, ειδικά των ελικοπτέρων.

Το προσωπικό μετατρέπεται σε καμικάζι

Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι, τα ίδια τα αεροπλάνα δεν πολεμούν και η Ουκρανία είχε έντονη έλλειψη ειδικευμένων στρατιωτικών πιλότων, ακόμη και πριν από την έναρξη της σύγκρουσης. Αυτός είναι ο λόγος που οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, προφανώς, αναγκάζονται να «παρακινήσουν και να καλέσουν»  συνταξιούχους στρατιωτικούς. «Το πιο οδυνηρό σημείο για αυτούς είναι η διαθεσιμότητα του προσωπικού, η εκπαίδευσή τους. Δεν χρειάζεται μόνο να μπορείς να πετάξεις. Ο πιλότος πρέπει να έχει υψηλά κίνητρα. Κανείς δεν μπορεί να τον αναγκάσει να εκτελέσει σωματικά αυτό ή εκείνο το έργο στον αέρα », αναφέρει ο Ποπόφ.

« Ένας καλός πιλότος με τον βαθμό του συνταγματάρχη, μετά από δύο ή τρία χρόνια χωρίς πτήση, χρειάζεται να επαναεκπαιδευτεί για έναν ή δύο μήνες. Φυσικά, αν χρειαστεί να ολοκληρώσει μια αποστολή μάχης με οποιοδήποτε κόστος, τότε μπορεί να κάνει μια πτήση με δύο ή τρεις ημέρες εκπαίδευσης, αλλά θα είναι σχεδόν αυτοκτονία », σημειώνει ο στρατηγός.

Σε κάθε περίπτωση, η κλιμακωτή στρατιωτική αεράμυνα των ρωσικών στρατευμάτων και οι δυνάμεις των DPR και LPR, μάχονται με μεγάλη επιτυχία εναντίον οποιωνδήποτε εναέριων στόχων και τα αεροσκάφη των Αεροπορικών Δυνάμεων που στοχεύουν στους στόχους τους, φέρουν πάντα πυραύλους αέρος-αέρος και επομένως είναι ικανά να χτυπήσουν γρήγορα οποιοδήποτε αναγνωρισμένο εχθρικό αεροσκάφος ή drone.

«Και αυτό έχει αποτελέσματα. Η ένταση της χρήσης της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, έχει μειωθεί αρκετές φορές σε σύγκριση με την έναρξη της επιχείρησης», συνοψίζει ο στρατηγός Ποπόφ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ