Ένοπλες Συρράξεις

Το Ισραήλ έχει πρόβλημα με τα τάνκερ KC-46: Ανίκανο σε πόλεμο χωρίς αυτά

Η κυβέρνηση Μπάιντεν παρά την υποστήριξη μιας στρατιωτικής επιλογής κατά του Ιράν, απέρριψε το αίτημα του Ισραηλινού Στρατού να επισπεύσει την παράδοση δύο αεροπλάνων ανεφοδιασμού KC-46 που παρήγγειλε το Ισραήλ.

Τον περασμένο Μάρτιο, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε την πιθανή πώληση έως και οκτώ τάνκερ αεροσκαφών C-46. Τον Οκτώβριο, ανώτεροι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ (IAF) ζήτησαν να παραδοθούν δύο από τα αεροπλάνα αμέσως και άλλα δύο να παραδοθούν εντός δύο έως τριών ετών.

Παρατηρώντας τις αυξανόμενες και ευδιάκριτες απειλές που μπορεί να είναι η αιτία απαίτησης  από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ να πραγματοποιήσουν αεροπορικές επιδρομές μεγάλης εμβέλειας, και οι δύο στρατοί πρέπει επειγόντως, να αντικαταστήσουν τους γηρασμένους εναέριους στόλους ανεφοδιασμού τους με το εκσυγχρονισμένο KC-46A. Το πρόβλημα είναι ότι το αεροσκάφος “μαστίζεται” από αναπτυξιακές προκλήσεις και καθυστερήσεις.

Εκτός από ένα ανοιχτά πολεμικό Ισραήλ που ζητά επιτακτικά να βομβαρδίσει το Ιράν, εάν αυτό  δεν επιστρέψει στη συμφωνία, ο Ειδικός Απεσταλμένος των ΗΠΑ στο Ιράν έχει επίσης προειδοποιήσει το Ιράν για μια «κλιμακούμενη κρίση» εάν οι συνομιλίες αποτύχουν.

Τα καλά νέα είναι ότι, υπάρχουν βήματα που μπορούν να λάβουν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ από κοινού, για να αποφύγουν περαιτέρω καθυστερήσεις και να μειώσουν τον χρόνο που χρειάζεται η Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ για να χρησιμοποιήσει τα KC-46 της, σε πραγματικές αποστολές μόλις φτάσει το νέο τάνκερ.

Μια ανακοίνωση την Τρίτη ότι, η Boeing και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ συμφώνησαν σε ένα σχέδιο περαιτέρω αναβάθμισης του προβληματικού συστήματος Remote Vision του αεροσκάφους είναι θετικό σημάδι. 

Ανεξάρτητα από αυτό, ακόμη και όταν το Ιράν συνεχίζει να κινείται προς την απόκτηση πυρηνικών όπλων, το Ισραήλ γνωρίζει ότι πιθανότατα δεν θα  έχει λάβει το πρώτο του KC-46 από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2025 ή αργότερα. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, δεδομένης της εξάρτησης του Ισραήλ για δεκαετίες σε ανεφοδιασμό των μαχητικών του με ιπτάμενα τάνκερ 707 που είναι όλο και πιο ακριβά, δύσκολα στη συντήρηση και στερούνται ορισμένες από τις δυνατότητες του KC-46.

Αυτό ανησυχεί και  τις Ηνωμένες Πολιτείες. Όταν η Υπηρεσία Συνεργασίας Αμυντικής Ασφάλειας, ανακοίνωσε την έγκριση της κυβέρνησης για την πώληση KC-46 στο Ισραήλ τον Μάρτιο του 2020, η υπηρεσία σημείωσε ότι, «η πώληση βελτιώνει τη στάση του Ισραήλ ως βασικός σύμμαχος των ΗΠΑ», μειώνει την επιβάρυνση των αμερικανικών εναέριων πόρων ανεφοδιασμού και εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα των ΗΠΑ.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε: Αποκάλυψη! Το Ισραήλ χωρίς τα KC-46 Tankers αδυνατεί να χτυπήσει το Ιράν που απειλεί με πυρηνικό όλεθρο. Εάν αυτή η σύμβαση δεν υπογραφεί μέχρι τον Αύγουστο, η παράδοση του KC-46 στο Ισραήλ ενδέχεται να καθυστερήσει για ένα επιπλέον έτος.

Αλλά η οριστικοποίηση της σύμβασης, δεν αρκεί και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δεν πρέπει να σταματήσει εκεί.

Η Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ χρειάζεται την ικανότητα να χρησιμοποιεί τα KC-46 της, σε επιχειρήσεις εναντίον αντιπάλων. Αυτό απαιτεί Ισραηλινούς πιλότους που θα  ξέρουν πώς να πετούν το αεροσκάφος και παράλληλα, να γνωρίζουν πως να χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία των ηλεκτρονικών του αεροσκάφους. Αυτή είναι μια τρομακτική λίστα δυνατοτήτων, που θα χρειαστεί χρόνος για να αναπτυχθούν.

Μόλις το Ισραήλ παραλάβει τα KC-46 του, μπορεί να χρειαστούν μήνες μέχρι να είναι έτοιμα να χρησιμοποιηθούν σε ζωτικής σημασίας, πραγματικές επιχειρήσεις. Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι αυτές οι δυνατότητες μπορούν να αναπτυχθούν τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στο Ισραήλ, πολύ πριν φτάσουν τα πρώτα ισραηλινά KC-46.

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θα πρέπει να ξεκινήσει με την κατανομή θέσεων εκπαίδευσης σε Ισραηλινούς πιλότους, μέλη πληρώματος και τεχνικών με κατάλληλες εκπαιδεύσεις, που σχετίζονται με το KC-46 το οικονομικό έτος 2023 και το οικονομικό έτος 2024. Στόχος, θα πρέπει να είναι το Ισραήλ να έχει το απαραίτητο εκπαιδευμένο προσωπικό πριν, από την  συντομότερη δυνατή ημερομηνία άφιξης του KC-46.

Αυτή η εκπαίδευση πληρώματος πτήσης διεξάγεται στην αεροπορική βάση Altus στην Οκλαχόμα , που αποτελείται από τμήματα ακαδημαϊκού, προσομοιωτή και πτήσης. Εν αναμονή της παραλαβής των KC-46, το Τόκιο έστειλε επίσης προσωπικό της Ιαπωνικής Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας στο Altus, για να ολοκληρώσει αυτήν την εκπαίδευση και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι Ισραηλινοί θα έχουν την ίδια ευκαιρία. Ένα αρχικό δυναμικό του ισραηλινού προσωπικού συντήρησης KC-46, το οποίο αργότερα θα εκπαιδεύσει άλλους Ισραηλινούς, θα μπορούσε επίσης να εκπαιδευτεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με το defensenews, «Ομολογουμένως, καθώς η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εντείνει την ενασχόλησή της με το KC-46, πολλά από αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολεία μπορεί να έχουν περιορισμένες θέσεις και το Πεντάγωνο δεν έχει την πολυτέλεια να καθυστερήσει την εκπαίδευση των Αμερικανών αεροπόρων. Για να αποφευχθεί αυτό το σενάριο και να διασφαλιστεί ότι το Ισραήλ έχει το απαραίτητο εκπαιδευμένο προσωπικό εγκαίρως, το Κογκρέσο θα πρέπει να συνεργαστεί με την Πολεμική Αεροπορία τώρα, για να διασφαλίσει ότι η εκπαιδευτική βάση των ΗΠΑ KC-46 διαθέτει τους απαραίτητους πόρους, προσωπικό και δυναμικότητα για το FY23 και μετά».

Μόλις εκπαιδευτεί το ισραηλινό προσωπικό, το Πεντάγωνο και το Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το Πρόγραμμα Ανταλλαγής Στρατιωτικού Προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, για να ενσωματώσουν ορισμένους Ισραηλινούς πιλότους καθώς και το πλήρωμα και το προσωπικό συντήρησης σε μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που ήδη χρησιμοποιούν το KC-46. Αυτό θα δημιουργήσει πολύτιμες ευκαιρίες για Αμερικανούς και Ισραηλινούς, να μοιραστούν τις βέλτιστες πρακτικές, αυξάνοντας την ετοιμότητα και των δύο αεροπορικών δυνάμεων και βελτιώνοντας την ικανότητά τους να επιχειρούν από κοινού.

Ως πιθανό εμπόδιο σε αυτό το σχέδιο, ορισμένοι θα μπορούσαν να αναφέρουν το γεγονός ότι, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δεν αναμένεται να δηλώσει ότι το KC-46 έχει φτάσει σε αρχική ή πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα πριν από το 2024, αλλά αυτό χάνει την ουσία.

Τα KC-46 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ έχουν ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 10.000 αποστολές από τον Ιανουάριο του 2019, επιχειρώντας πάνω από κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική. Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα αμερικανικά KC-46 που λειτουργούν από την αεροπορική βάση Morón στην Ισπανία και διεξάγουν αεροπορικό ανεφοδιασμό με καύσιμα πάνω από τη Γερμανία και την Πολωνία, για αμερικανικά μαχητικά και βομβαρδιστικά που ενισχύουν το ανατολικό μέτωπο του ΝΑΤΟ μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. 

Παρά τις ορισμένες από τις αναπτυξιακές του προκλήσεις, το KC-46 έχει ήδη εγκριθεί για ανεφοδιασμό με καύσιμα στο 85% των αεροσκαφών του αποθέματος του Πενταγώνου που είναι ικανά για εναέριο ανεφοδιασμό.

Αντίστοιχα, μόλις οι Ισραηλινοί αρχίσουν να ολοκληρώνουν την εκπαίδευση KC-46 στις ΗΠΑ, θα υπάρχουν άφθονες ευκαιρίες να ενσωματωθούν σε μονάδες KC-46 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που διεξάγουν επιχειρήσεις.

Για να ενισχύσει αυτά τα προγράμματα, η Διοίκηση Αεροπορικής Κινητικότητας , σε συνεργασία με την Κεντρική Διοίκηση , θα πρέπει επίσης να αναζητήσει ευκαιρίες για να προωθήσει την ανάπτυξη αμερικανικών KC-46 στο Ισραήλ για μερικές εβδομάδες ή μήνες, όπως κάνει ήδη η Διοίκηση Αεροπορικής Κινητικότητας στην Ευρώπη. Αυτό θα βοηθούσε τους Ισραηλινούς να προετοιμαστούν για την άφιξη των δικών τους KC-46 και να απαντήσουν σε ανοιχτές ερωτήσεις σχετικά, με την ικανότητα του τάνκερ να ανεφοδιάζει ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη F-16I.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ