Ένοπλες Συρράξεις

Το αεροπορικό μέρος της επιχείρησης στην Ουκρανία θα μελετηθεί σε όλες τις στρατιωτικές ακαδημίες του κόσμου

Κατά τη διάρκεια ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία, ρωσικά μέσα των Αεροπορικών Δυνάμεων και της Αεράμυνας κατέστρεψαν το μεγαλύτερο μέρος της ουκρανικής στρατιωτικής αεροπορίας, ανέφερε το υπουργείο Άμυνας. Αεροσκάφη καταστράφηκαν στο έδαφος και στον αέρα  ακόμη και κατά τη διάρκεια αεροπορικών μαχών. Το Gazeta Ru αποκάλυψε, πώς οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας πέτυχαν την υπεροχή στον ουρανό της Ουκρανίας.

Σε τηλεδιάσκεψη στις 29 Μαρτίου, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σόιγκου, είπε ότι από τα 152 αεροσκάφη που βρίσκονταν στη σύνθεση μάχης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας πριν από την έναρξη της επιχείρησης, καταστράφηκαν 123, από τα 149 ελικόπτερα  77 στην υπηρεσία Τύπου του στρατιωτικού τμήματος, δύο τακτικά βομβαρδιστικά καταρρίφθηκαν στις 28 Μαρτίου Su-24 και επιθετικά αεροσκάφη Su-25 της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Από την αρχή της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία, ο ρωσικός στρατός, μεταξύ άλλων αντικειμένων της ουκρανικής στρατιωτικής υποδομής, πραγματοποίησε χτυπήματα σε αεροδρόμια όπου βρίσκονταν μαχητικά αεροσκάφη. Επιπλέον, η αεροπορική υπεροχή επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια αερομαχιών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η αερομαχία των Ρωσικών Αεροπορικών Δυνάμεων, με τέσσερα ουκρανικά μαχητικά Su-27 στην περιοχή Zhytomyr, η οποία καταγράφτηκε στο υπουργείο Άμυνας. Δεν δόθηκαν τα στοιχεία του, καθώς και ο τύπος του ρωσικού αεροσκάφους. Την ίδια στιγμή, το αποτέλεσμα είναι προφανές  κατά τη διάρκεια της μάχης καταρρίφθηκαν και τα τέσσερα ουκρανικά μαχητικά.

«Αυτή είναι η πρώτη επιβεβαιωμένη απώλεια του Su-27 σε εναέρια μάχη και η πρώτη επιβεβαιωμένη αεροπορική σύγκρουση, από τότε που τέθηκε σε λειτουργία, με εξαίρεση τον πόλεμο στην Αιθιοπία και την Ερυθραία το 1997-98», αξιολόγησαν Αμερικανοί αναλυτές αυτό το εναέριο επεισόδιο.

Ο πρώην αναπληρωτής διοικητής του Κοινού Αποσπάσματος Αεροπορίας Ειδικού Σκοπού (OAOSN) της FSB της Ρωσίας, πιλότος απόστρατος συνταγματάρχης Sergei Mikhailov, είπε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε από Ρώσους στρατιωτικούς πιλότους και ειδικούς αεράμυνας κατά τη διάρκεια ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης είναι «μοναδική».

Στις περισσότερες σύγχρονες συγκρούσεις, η μία πλευρά ελέγχει αρχικά πλήρως ή σχεδόν πλήρως τον εναέριο χώρο. Έτσι έγινε και με τους Αμερικανούς στο Αφγανιστάν. Στη Λιβύη, οι πιλότοι του Καντάφι προσπάθησαν να αντισταθούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά μετά την ένταξη του καθεστώτος των «κλειστών ουρανών», οι δυνάμεις ήταν πολύ άνισες. Στην περίπτωση της Ουκρανίας, υπήρξε αποτέλεσμα της καταστολής του έργου των εχθρικών αεροσκαφών, τα οποία είχαν πραγματικά μεγάλες δυνατότητες. «Ναι, η στρατιωτική αεροπορία της Ουκρανίας αντιμετώπισε προβλήματα χρηματοδότησης τα τελευταία χρόνια, με την ανανέωση του στόλου, αλλά ήταν μια αρκετά σοβαρή δύναμη. Το αεροπορικό μέρος της ειδικής επιχείρησης στην Ουκρανία, θα μελετηθεί σε όλες τις στρατιωτικές ακαδημίες του κόσμου», δήλωσε ο Μιχαήλοφ στην Gazeta.Ru.

Με τη σειρά του, ο ειδικός στην αεροπορία, έφεδρος συνταγματάρχης Alexander Drobyshevsky, τόνισε ότι «οι Ρώσοι πιλότοι είχαν ποιοτική υπεροχή έναντι των Ουκρανών πιλότων».

Η περίπτωση μιας αερομαχίας με τόσα πολλά μαχητικά, είναι ένα σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας, «αλλά το αποτέλεσμά της δεν προκαλεί έκπληξη», είπε ο Ντρομπισέφσκι.  «Οι Ρώσοι στρατιωτικοί πιλότοι εξασκούν τις τακτικές της σύγχρονης αεροπορικής μάχης από την θέση του δόκιμου και στη συνέχεια βελτιώνουν αυτή την ικανότητα, τόσο σε κέντρα εκπαίδευσης αεροπορίας όσο και σε συντάγματα αεροπορίας μάχης. Αυτό είναι ένα από τα κύρια στοιχεία της εκπαίδευσης μάχης, στη μαχητική αεροπορία των Αεροδιαστημικών Δυνάμεων», αναφέρει.

Την ίδια στιγμή, ο Ντρομπισέφσκι πρόσθεσε ότι τα ουκρανικά αεροσκάφη «δεν ήταν στην καλύτερη κατάσταση». Έτσι, στην Πολεμική Αεροπορία της Ουκρανίας, βαριά μαχητικά-αναχαιτιστικά Su-27, μαζί με ελαφρά μαχητικά πρώτης γραμμής MiG-29, αποτέλεσαν τη βάση του στόλου των αεροσκαφών. Η τεχνική τους κατάσταση άφησε πολλά να είναι καθηλωμένα, στην ουκρανική Πολεμική Αεροπορία υπήρχε μια δύσκολη κατάσταση με τα ανταλλακτικά και τον βαθμό φθοράς του εξοπλισμού, η οποία επεκτείνονταν συνεχώς ο πόρος. Η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη με την εκπαίδευση των Ουκρανών πιλότων μάχης, των οποίων ο χρόνος πτήσης ήταν περιορισμένος, και τα εκπαιδευτικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούσαν αεροπορική μάχη, μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Τον Αύγουστο του 2021, το ουκρανικό Υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε στην Πολεμική Αεροπορία του, να αυξήσει τους μισθούς των πιλότων. Πριν από αυτό, έγινε γνωστό για τις μαζικές απολύσεις έμπειρων πιλότων.

Σε δημοσιευμένη επιστολή της διοίκησης της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, προς την ηγεσία του στρατιωτικού τμήματος, ειπώθηκε ότι «η ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την αποτροπή περαιτέρω εκροής πτητικού προσωπικού από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας». Ωστόσο, το υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας απέρριψε το αίτημα, έγραψαν ουκρανικά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές που επικαλούνται τα ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, ο μέσος μισθός ενός έμπειρου πιλότου της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι περίπου 20.000 εθνικά νομίσματα, δηλαδή περίπου 64.000 ρούβλια. Παράλληλα, καταβλήθηκαν επιδόματα «εξαιρετικά ανακριβώς» και «με πολλές καθυστερήσεις».

«Γνωρίζω ότι κρατήθηκαν για δύο μήνες, ακόμη και για τρεις», είπε στην Gazeta Ru ο Arkady Velikovsky, πρώην αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, ο οποίος στο παρελθόν υπηρετούσε στην 25η ταξιαρχία της αεροπορίας μεταφορών.  Οι τεχνικοί αεροπορίας λαμβάνουν 8-10 χιλιάδες εθνικά νομίσματα (24-29 χιλιάδες ρούβλια ). «Σε οποιοδήποτε σταθμό δημόσιας υπηρεσίας για αυτοκίνητα, θα πάρετε περισσότερα. Δεν υπάρχουν απαραίτητα εργαλεία, εξοπλισμός. Σχεδόν όλες οι μονάδες είναι υποστελεχομένες», είπε.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ