Ένοπλες Συρράξεις

Αντάρτικο πόλεων! Ιρλανδικό μοντέλο στην ουκρανική εθνική αντίσταση

Ο ουκρανικός στρατός πολέμησε επίμονα για να σταματήσει την προέλαση της Ρωσίας σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως έδειξε και η βίαιη πολιορκία της Μαριούπολης. Οι δυτικές χώρες παραδίδουν έναν χείμαρρο όπλων, πυρομαχικών και άλλης στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία. Χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν υπογράψει αυστηρές οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Ο Ουκρανός Πρόεδρος, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, συνεχίζει να συγκεντρώνει τον πληθυσμό από το Κίεβο, παρά την επικείμενη περικύκλωση και τις επανειλημμένες επιθέσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ωστόσο, οι ρωσικές δυνάμεις προχωρούν αργά. Οι Ουκρανοί πολίτες ήδη φέρονται στον αγώνα για να αντισταθούν στις ρωσικές δυνάμεις, και ο ρόλος τους γίνεται ακόμη πιο σημαντικός στα τμήματα της Ουκρανίας που βρίσκονται υπό ρωσική κατοχή. Η εξέγερση και η πολιτική αντίσταση είναι πιθανό να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο καθώς ο πόλεμος παρατείνεται, ειδικά εάν η Ρωσία είναι σε θέση να καταλάβει μεγαλύτερα τμήματα της Ουκρανίας και φαίνεται πως αυτοί, θυμίζει ήδη τις μακροχρόνιες "Ταραχές" της βορείου Ιρλανδίας που άρχισαν στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και συνεχίστηκαν μέχρι το 1998.

Ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας αποδεικνύονται ικανές, καμία αντίσταση δεν μπορεί να πετύχει χωρίς ένα αποτελεσματικό βοηθητικό και υπόγειο σκέλος στη μορφή ανταρτοπολέμου. Το αστικό στοιχείο θα είναι ουσιαστικό στην τρέχουσα σύγκρουση. Τα στελέχη Ειδικών Επιχειρήσεων και οι ένοπλοι αντάρτες της Ουκρανίας θα απομακρυνθούν γρήγορα από το πεδίο της μάχης εάν δεν έχουν ασφαλή καταφύγια για να ξεκουραστούν και να επανεγκατασταθούν ή να επικοινωνήσουν με ασφάλεια και να λάβουν οδηγίες από την κυβέρνηση της Ουκρανίας — είτε παραμείνει στο Κίεβο, είτε εκτοπιστεί στη δυτική Ουκρανία ή ακόμα και από την εξορία σε τρίτη χώρα.

O Ταγματάρχης Walter Haynes έχει περάσει τα τελευταία οκτώ χρόνια ως αξιωματικός πολιτικών υποθέσεων με αποστολές στη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ. Όπως γράφει στο WarOnTheRocks, αυτό σημαίνει ότι επικεντρώνεται στις σχέσεις μεταξύ στρατιωτικών και πολιτικών παραγόντων για την επιδίωξη πολιτικών στόχων — και στην περίπτωσή του, συνήθως στην Ευρώπη, όπου οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ και άλλοι εταίροι έχουν προσαρμοστεί στην αυξημένη απειλή που θέτει η Ρωσία από την κατάληψη της Κριμαίας το 2014. Ενώ η δυτική στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία είναι κρίσιμη, η έκβαση αυτού του πολέμου μπορεί να εξαρτάται από το εάν η Ουκρανία μπορεί να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα βοηθητικό και υπόγειο στρατιωτικό σύμπλεγμα για να συνεχίσει τον αγώνα ενάντια στις ρωσικές δυνάμεις κατοχής.

Μετάβαση από τον πόλεμο στην Εθνική Αντίσταση

Στην αστική μάχη, ο αμυνόμενος έχει συνήθως το πλεονέκτημα. Το αδυσώπητο άλεσμα της απελευθέρωσης της Μοσούλης το 2016 (εννέα μήνες και εκτιμήσεις για έως και 11.000 θανάτους αμάχων) ή της Ράκκα το 2017 (πέντε μήνες και εκτιμήσεις για 1.600 θανάτους αμάχων) από έναν αποφασισμένο υπερασπιστή είναι αποθαρρυντικό. Αυτές οι μάχες, ωστόσο, έγιναν υπό μια συμμαχία που προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες αμάχων. Οι τακτικές της Ρωσίας στη συνεχιζόμενη πολιορκία της Μαριούπολης, καθώς και οι τακτικές της σε προηγούμενους πολέμους, δείχνουν προς έναν διαφορετικό τρόπο πολέμου: η Μόσχα σκοπεύει να βομβαρδίσει τις ουκρανικές πόλεις υποταγμένες με πυροβολικό και πυραύλους.

Επιπλέον, Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν προειδοποιήσει ότι η Ρωσία μπορεί να εξετάζει το ενδεχόμενο χρήσης χημικών όπλων, τα οποία θα ήταν ένα τραγικά αποτελεσματικό μέσο υποταγής πόλεων. Αυτό δεν αποτελεί καλό οιωνό για τις προσπάθειες των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας να υπερασπιστούν τα πληθυσμιακά κέντρα με συμβατικά μέσα. Επιπλέον, η παρατεταμένη μάχη είναι πιθανό να επηρεάσει σημαντικά τις πιο ικανές δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων της Ουκρανίας, οι οποίες δεν μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα.

Η Ρωσία κατέχει ήδη πόλεις της Ουκρανίας στα νότια και ανατολικά της χώρας. Όπως συζήτησε ο Μάικλ Κόφμαν σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του podcast του War on the Rocks, οι ουκρανικές στρατιωτικές μονάδες ενδέχεται σύντομα να αναγκαστούν να αποσυρθούν από τα ανατολικά για να αποφύγουν τον περικύκλωμα προωθώντας τις ρωσικές δυνάμεις από τα νότια και τα ανατολικά.

Τις επόμενες εβδομάδες, πολλοί περισσότεροι Ουκρανοί που δεν μπορούν να διαφύγουν είναι πιθανό να βρεθούν πίσω από τις γραμμές του μετώπου, ζώντας υπό ρωσική κατοχή. Ωστόσο, αυτό αλλάζει μόνο τον χαρακτήρα της αντίστασης σε μια συγκεκριμένη περιοχή, όχι τη φύση της, καθώς η συμβατική μάχη με δύναμη θα αντικατασταθεί από βίαιη και μη βίαιη αντίσταση.

Οι δυνάμεις αντίστασης πιθανότατα θα στραφούν στο να κρατήσουν τις εχθρικές δυνάμεις εκτός ισορροπίας και να αποτρέψουν την πολιτική εδραίωση των γεωγραφικών τους κερδών. Ενώ οι κύριες ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας συνεχίζουν να αναλαμβάνουν αμυντικές ενέργειες κατά μήκος της πρώτης γραμμής, οι επιζώντες εδαφικές δυνάμεις άμυνας, οι μονάδες ειδικών επιχειρήσεων και τα αντάρτικα στοιχεία στα κατεχόμενα θα συνεχίσουν να κάνουν ενέδρες και να παρενοχλούν τον κατακτητή. Μια αποτελεσματική αντίσταση θα ενσωματώσει πολλαπλά δίκτυα εκτός από ένα ένοπλο αντάρτικο στοιχείο. Οι πολίτες που συνενώνονται επί του παρόντος για να φτιάξουν μολότοφ και να μπλοκάρουν τις προσεγγίσεις στις πόλεις τους θα συμβάλουν σε μια προσπάθεια εθνικής αντίστασης ως μέρος της βοηθητικής, σκιώδους κυβέρνησης.

Στοιχεία Αντίστασης

Ενώ οι περισσότεροι παρατηρητές τείνουν να εστιάζουν στο αιχμηρό άκρο της αντίστασης - στρατιωτικά στοιχεία - για να είναι αποτελεσματικό, ένα κίνημα αντίστασης πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει κατεύθυνση στα ανόμοια στοιχεία του, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή ασφάλεια και ανθεκτικότητα απέναντι στις αποφασιστικές προσπάθειες των κατοχικών υπηρεσιών πληροφοριών. Αυτό σημαίνει ότι μια υπόγεια, σκιώδης κυβέρνηση και επικουρική είναι κρίσιμη, καθώς και ένα φανερό πολιτικό στοιχείο (αν επιτρέπεται από τον κατακτητή με κάποια μορφή). Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να έχουν στενή κατανόηση του τι περιλαμβάνουν.

Υπόγειοι πυρήνες

Οι υπόγειοι πυρήνες αποτελούν την ενεργή, καθημερινή ηγεσία της αντίστασης και συχνά θα σχηματιστεί ως πυρήνες που θα λειτουργήσουν σε αστικές περιοχές. Διεξάγει τόσο πολιτικές όσο και στρατιωτικές ενέργειες, από την υπηρεσία πληροφοριών και την αντικατασκοπεία, μέχρι τη διαχείριση δικτύων μέσων ενημέρωσης, μέχρι το σαμποτάζ. Το υπόγειο θα διατηρήσει την επικοινωνία με τη νόμιμη εθνική κυβέρνηση, θα στρατολογήσει και θα εκπαιδεύσει νέα μέλη και θα οργανώσει τα οικονομικά για την αντίσταση. Θα εργαστούν επίσης για τη λήψη πληροφοριών εντός και εκτός της κατεχόμενης επικράτειας, συμβάλλοντας στη διατήρηση αποτελεσματικών επιχειρήσεων πληροφόρησης.

https://youtu.be/7-19o_41t5o

Βοηθητικοί Πυρήνες

Οι βοηθητικοί πυρήνες απαρτίζονται από τους πολίτες που παραμένουν στη θέση τους μετά την κατάληψη και παρέχουν υποστήριξη μερικής απασχόλησης, συχνά παρέχοντας πληροφορίες για δραστηριότητες του αντιπάλου ή αναλαμβάνοντας μικρές εργασίες. Τα δίκτυά τους μπορούν να αναφέρουν κινήσεις στρατευμάτων, να υποστηρίξουν επιχειρήσεις πληροφοριών ή να βοηθήσουν στην επιμελητεία για επιχειρήσεις. Η βοηθητική υπηρεσία παρέχει επίσης στην υπόγεια ηγεσία έναν εξαιρετικό τρόπο για να ελέγξει τους νεοσύλλεκτους για αξιοπιστία πριν τους αναθέσει πιο ευαίσθητες εργασίες.

Δημόσιο στοιχείο

Η δημόσια συνιστώσα είναι απροκάλυπτη και πολιτική, λειτουργεί στα κατεχόμενα για να λειτουργήσει ως το δημόσιο πρόσωπο της αντίστασης. Οι δραστηριότητές της περιορίζονται από ό,τι είναι διατεθειμένος να επιτρέψει ο κατακτητής, όπως πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης ή ηγέτες πολιτών που αφέθηκαν στη θέση τους πριν από τη σύγκρουση. Μπορούν να επιδιώξουν να διαπραγματευτούν με κατοχικές δυνάμεις, να επικοινωνήσουν με την εξόριστη κυβέρνηση και να συγκεντρώσουν μη βίαιη αντίσταση. Ωστόσο, οι ρωσικές δυνάμεις κατοχής είναι απίθανο να ανεχθούν πολλές εμφανείς αντιδράσεις. Πρόσφατα περιστατικά που αφορούν εξαφανίσεις ηγετών πολιτών δείχνουν ότι η δύναμη κατοχής θα τους εξαναγκάσει και, εάν χρειαστεί, θα τους αντικαταστήσει. Στην Ουκρανία, ένα δημόσιο στοιχείο αντίστασης εντός κατεχομένων εδαφών μπορεί να είναι λιγότερο ενεργό στοιχείο.

Σκιώδης Κυβέρνηση

Το να καταστεί αποτελεσματική η οργάνωση της αντίστασης θα περιλαμβάνει μια αντιστάθμιση μεταξύ ελέγχου και επιβίωσης. Ο μεγαλύτερος συγκεντρωτισμός καθιστά τον οργανισμό πιο ευάλωτο σε συνεργάτες, τεχνική επιτήρηση και άλλες εχθρικές ενέργειες. Πολύ λίγο, ωστόσο, και οι διάφοροι πυρήνες στα κατεχόμενα εδάφη δεν μπορούν να συνδυάσουν προσπάθειες ή αποτελέσματα. Επί του παρόντος, η ουκρανική αντίσταση μπορεί να έχει την πολυτέλεια να είναι πιο συγκεντρωτική, αλλά σε ορισμένες περιοχές της χώρας αυτό είναι πιθανό να αλλάξει. Μέσα σε κατεχόμενα εδάφη, μια σκιώδης κυβέρνηση παρέχει λαθραία διακυβέρνηση, χρησιμεύοντας ως σύνδεσμος μεταξύ του πληθυσμού και της νόμιμης εξόριστης κυβέρνησης. Αυτό μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη λαϊκή υποστήριξη για την αντίσταση, βοηθώντας στη στρατολόγηση για τα άλλα στοιχεία.

Νομιμότητα

Η ύπαρξη μιας νόμιμης εθνικής κυβέρνησης, είτε σε μη κατεχόμενα εδάφη είτε σε εξορία, είναι ανεκτίμητη για ένα κίνημα αντίστασης. Η δράση στην υπηρεσία μιας αναγνωρισμένης κυβέρνησης όχι μόνο αυξάνει την πολιτική νομιμότητα, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει στον καθορισμό ορίων αποδεκτής συμπεριφοράς αντίστασης, αυξάνοντας την τήρηση του κράτους δικαίου.

Η Ρωσία φαίνεται να έχει προβλέψει αυτή την πρόκληση, προετοιμάζοντας μια λίστα «σκοτώστε ή αιχμαλωτίστε» Ουκρανών που μπορεί να ηγηθούν των προσπαθειών αντίστασης. Ωστόσο, η αρχική μάχη και η αντάρτικη δραστηριότητα θα οδηγήσει τις ομάδες αντίστασης να εντοπίσουν ηγέτες που μπορούν να αναλάβουν θέσεις μεγαλύτερης ευθύνης στο δίκτυο, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να διατηρήσουν επαρκή επιχειρησιακή ασφάλεια για να αποφύγουν τη σύλληψη.

Αν και η Ουκρανία μπορεί να μην είχε χρόνο να αναγνωρίσει τους ηγέτες των διαφόρων πυρήνων της πριν από την κρίση, αυτά τα άτομα θα χρειαστεί να επικοινωνήσουν με τη σκιώδη κυβέρνηση για να εξασφαλίσουν ότι οι δραστηριότητές τους συμφωνούν με την αντίσταση της εθνικής κυβέρνησης.

Κάνοντας την Αντίσταση πραγματικότητα

Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε αυξημένη εστίαση στην ανθεκτικότητα και την αντίσταση σε όλη και πέρα ​​από την ήπειρο. Η Ουκρανία έχει πληθυσμό πάνω από 40 εκατομμύρια ανθρώπους και είναι η μεγαλύτερη χώρα στην Ευρώπη. Η κατάληψη ολόκληρης της χώρας θα αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη και οποιαδήποτε δύναμη επιχειρήσει να το πράξει πιθανότατα θα επικεντρωθεί σε μεγάλες πληθυσμιακές περιοχές, γραμμές επικοινωνίας και περιοχές οικονομικής σημασίας.

Οι εκτιμώμενοι 200.000 στρατιώτες της Ρωσίας που είναι δεσμευμένοι στην Ουκρανία είναι πέντε φορές χαμηλότεροι από την γενικά αποδεκτή αναλογία 25 στρατιωτών προς 1.000 πληθυσμού για μια αντεπίθεση, και αυτό δεν λαμβάνει υπόψη τις δυνάμεις που είναι αφιερωμένες σε συνεχείς μάχιμες επιχειρήσεις κατά μήκος της πρώτης γραμμής.

Η Εθνοφρουρά της Ρωσίας, ή Rosgvardiya, είναι πιθανό να χρησιμεύσει ως κατοχική δύναμη ασφαλείας στην Ουκρανία. Οι δυνάμεις της έχουν δυνατότητες παρόμοιες με τις συμβατικές μονάδες μηχανοκίνητου πεζικού, εστιάζουν στην εσωτερική διαφωνία και αναφέρονται απευθείας στον Πούτιν.

Οι χώροι πίσω από τις πρώτες γραμμές των ρωσικών συμβατικών δυνάμεων, αλλά πέρα ​​από τον έλεγχο των μονάδων Rosgvardiya, θα παρέχουν άφθονες ευκαιρίες για δραστηριότητα αντίστασης, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης, της ιατρικής περίθαλψης και της υλικοτεχνικής υποστήριξης. Οι αντάρτες μπορεί να θεωρήσουν δύσκολη την επιχειρησιακή ικανότητα σε κατεχόμενες αστικές περιοχές με εχθρικές απειλές πληροφοριών, οπότε οι βοηθητικοί και οι υπόγειοι πυρήνες μπορούν να αναλάβουν την ηγεσία εκεί.

Εξωτερική υποστήριξη

Στις Ηνωμένες Πολιτείες ενδέχεται να ζητηθεί να βοηθήσουν τους εταίρους στην εφαρμογή αντίστασης πέρα ​​από την παράδοση όπλων. Για να μπορέσει ο ουκρανικός λαός να αντισταθεί καλύτερα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής χρειάζονται μια καλή κατανόηση του τι μπορεί να προσφέρει ο στρατός των ΗΠΑ. Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ έχουν περισσότερη εμπειρία στην εκπαίδευση ξένων στρατιωτών παρά στη μαία ενός ισχυρού και επιβιώσιμου δικτύου αντίστασης, αλλά οι ανανεωμένες απαιτήσεις του ανταγωνισμού μεγάλων δυνάμεων έχουν μετατοπίσει περισσότερους πόρους και προσοχή στο τελευταίο.

Πρόσφατα, οι δυνάμεις των ΗΠΑ συνεργάστηκαν με την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία για να υποστηρίξουν τις συνεχείς προσπάθειές τους να προετοιμαστούν για οποιαδήποτε κρίση που μπορεί να απειλήσει την κυριαρχία τους. Από το 2015, η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων Ευρώπης υποστήριξε επίσης την Κοινή Πολυεθνική Ομάδα Εκπαίδευσης-Ουκρανίας με εκπαιδευτές για τη διαδικασία αξιολόγησης, επιλογής και πιστοποίησης ειδικών επιχειρήσεων της Ουκρανίας.

Τα πολιτικοστρατιωτικά στοιχεία υποστήριξης που δρουν στην Ευρώπη συνεργάστηκαν στενά με διάφορους στρατιωτικούς και πολιτικούς παράγοντες για να ενισχύσουν την εθνική ανθεκτικότητα απέναντι στον επίμονο ρωσικό καταναγκασμό. Οι μονάδες πολιτικών υποθέσεων που έχουν επιφορτιστεί να λειτουργούν ως στοιχεία πολιτικο-στρατιωτικής υποστήριξης επικεντρώνονται στην υποστήριξη της διακυβέρνησης και της ανάπτυξης πολιτικών δικτύων, ειδικά εκείνων των δικτύων που διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στην προώθηση της ανθεκτικότητας πριν από μια κρίση. Τέτοιες εθελοντικές οργανώσεις συγκεντρώνουν πολίτες που μπορούν να προετοιμάσουν τους εαυτούς τους και τις κοινότητές τους να υποστηρίξουν την κυβέρνηση, αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου του έθνους - είτε ως υπόγειος είτε ως βοηθητικός - πολύ πριν από μια κρίση. Και κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, η παροχή διακυβέρνησης γίνεται διαγωνισμός: Μια ενεργή σκιώδης κυβέρνηση που ενεργεί για λογαριασμό της νόμιμης εθνικής κυβέρνησης, αποθαρρύνοντας τη συνεργασία με τους κατακτητές, μπορεί να βοηθήσει να αποτραπεί η Ρωσία από το να εδραιώσει σταθερά τον έλεγχο πόλεων όπως η Μαριούπολη.

Τα αποσπάσματα των Ειδικών Δυνάμεων, οι Navy SEALs και οι Marine Raiders είναι κατάλληλοι για την ενίσχυση των ειδικών επιχειρήσεων ή της ικανότητας ανταρτών ενός εταίρου να ανταποκρίνεται σε κρίση ή επιθετικότητα. Ως εκπαιδευτές, μπορούν να κάνουν τις συνεργαζόμενες μονάδες ειδικών επιχειρήσεων πιο θανατηφόρες και να επιβιώσουν μεμονωμένα, καθώς και πιο ενσωματωμένες με τις εδαφικές αμυντικές δυνάμεις που γίνονται μέρος του αντάρτικου στοιχείου σε μια κατοχή. Η ικανότητα να απειλείται το μετόπισθεν ή η επιμελητεία του εχθρού είναι ανεκτίμητη και μπορεί να επιτευχθεί από στοιχεία πολύ μικρά για να επιτρέψουν στον κατακτητή να αποκτήσει εύκολα μαζική δύναμη μάχης εναντίον τους.

Οι ομάδες ψυχολογικών επιχειρήσεων προσφέρουν την ικανότητα να ενημερώνουν και να επηρεάζουν τον αντίπαλο, τους φιλικούς πληθυσμούς ή τους εξωτερικούς παρατηρητές. Η προετοιμασία στοιχείων αντίστασης για αυτό το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντική σήμερα, όταν ο κόσμος παρακολουθεί τις συγκρούσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η σημασία της πληροφόρησης για την ενίσχυση της υποστήριξης και την υποβάθμιση του πληροφοριακού πολέμου του επιτιθέμενου είναι άμεσα εμφανής, μετά από εβδομάδες εκτεταμένης αναφερόμενης επιθετικότητας και ταλαιπωρίας των πολιτών που οδήγησαν σε συντριπτικές κυρώσεις και άλλες απαντήσεις που θεωρήθηκαν πολύ ακραίες για να συγκεντρώσουν την απαραίτητη υποστήριξη λίγες μέρες πριν από την εισβολή της Ρωσίας. Η υποβάθμιση του ρωσικού ηθικού και η ενίσχυση της βούλησης της Ουκρανίας να αντισταθεί θα απαιτήσει αποτελεσματικές επιχειρήσεις πληροφόρησης εντός των κατεχομένων εδαφών, έναν ρόλο που συνήθως αναπληρώνουν τμήματα του υπόγειου με βοηθητική υποστήριξη. Η ικανότητα της Ουκρανίας να ελέγχει την αφήγηση ενώ συγκεντρώνει διεθνή υποστήριξη, όπως σημείωσε ο Stephen Kotkin, είναι «ένα θαυμάσιο πράγμα που πρέπει να υπάρχει».

Όλα τα απαραίτητα στοιχεία για μια επιτυχημένη αντίσταση υπάρχουν στην Ουκρανία, αλλά η συγκέντρωσή τους απαιτεί συντονισμό: οι ομάδες αντίστασης ενός κράτους δεν πρέπει να υπάρχουν σε εστίες. Αιτήσεις συνάντησης από τα συμμαχικά έθνη για υποστήριξη θα απαιτηθεί μια αντίστοιχη πολιτική των ΗΠΑ που δίνει προτεραιότητα στη διυπηρεσιακή και διεθνή συνεργασία για να αποφύγει τις δικές της εστίες. Οι παραμεθόριες και οι γειτονικές χώρες διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στη δρομολόγηση εξωτερικής υποστήριξης προς τη νόμιμη κυβέρνηση. Όταν πρόκειται για τον εντοπισμό πιθανών ασφαλών καταφυγίων, σχεδίων υποστήριξης προσφύγων ή σημείων αποστολής βοήθειας σε μια χώρα που έχει πληγεί από κρίση, η συνέχιση της συνεργασίας με συμμάχους θα βελτιώσει την τελική απόκριση.

Τέλος, και σχετικά, στη χρήση των δυνατοτήτων ειδικών επιχειρήσεων, οι Αμερικανοί πολιτικοί θα πρέπει να μάθουν από δύο εντελώς διαφορετικές θέσεις εργασίας:

  • Πρώτον, ξεκινώντας από τα πρόσφατα γεγονότα, ο Κόφμαν σημείωσε ότι ένας λόγος για τον οποίο οι ρωσικές ελίτ μονάδες είχαν τόσο κακή απόδοση είναι ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν για να πολεμήσουν με τρόπους που συνάδουν με την εκπαίδευση και τις μοναδικές τους ικανότητες. Οι δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων της Αμερικής προσφέρουν εξειδικευμένες και ειδικές δυνατότητες που έχουν γίνει ακόμη πιο εξειδικευμένες, σε ορισμένες περιπτώσεις, την τελευταία δεκαετία. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα αυτών των μονάδων εάν επιλέξουν να τις χρησιμοποιήσουν, αντί να πολεμούν ενάντια σε αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα.
  • Δεύτερον, κατά τη διάρκεια του πολέμου της Αμερικής στο Αφγανιστάν, διαφορετικές κοινότητες ειδικών επιχειρήσεων δεν ενσωματώνονταν πάντα αποτελεσματικά με τρόπο που να συνδύαζε τα αποτελέσματά τους. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό, αλλά μια εύλογη αιτία ήταν η έλλειψη ευθυγράμμισης από πάνω προς τα κάτω μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων εντολής. Σήμερα, το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας πρέπει να διασφαλίσει ότι ο υπουργός Άμυνας, το Μικτό Επιτελείο, η Ευρωπαϊκή Διοίκηση και η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων στην Ευρώπη βρίσκονται σε στενή ευθυγράμμιση ως προς τη στρατηγική, τις ιδιαιτερότητες αυτής της αποστολής και το ποιος ηγείται σε σχετικά επίπεδα.

Αποκατάσταση της Κυριαρχίας

Εκτός από μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων ή τον ρωσικό πολιτικό υπολογισμό ότι η συνεχιζόμενη κατοχή δεν είναι προς το συμφέρον της, η πιθανότητα παρατεταμένης σύγκρουσης είναι υψηλή.

Η κινητοποίηση ενός κινήματος αντίστασης που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της ουκρανικής κοινωνίας θα είναι ανεκτίμητη για την αποκατάσταση της κυριαρχίας της.

Εάν η εθνική κυβέρνηση της Ουκρανίας μπορέσει να συνεχίσει να ηγείται της αντίστασης έξω από τα κατεχόμενα εδάφη, θα διατηρήσει τη διεθνή υποστήριξη και θα δώσει στην Ουκρανία ένα αποφασιστικό πλεονέκτημα στη μάχη των βουλήσεων μεταξύ του κατακτητή και των κατεχομένων.

Η αστική συνιστώσα της αντίστασης θα είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για να προσελκύσει τον πληθυσμό γενικά, να ενισχύσει την εθνική ταυτότητα και να ματαιώσει τις ρωσικές προσπάθειες να ασκήσει πολιτικό έλεγχο.

Τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τις προσπάθειες αντίστασης της Ουκρανίας θα επηρεάσουν επίσης την προετοιμασία σε άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν παρόμοια απειλή, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι άλλα έθνη δεν θα χρειαστεί να θέσουν τον προγραμματισμό τους στην ίδια απελπισμένη δοκιμασία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ