Οι Βρετανοί ήδη έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζονται για το σενάριο μιας νέας πανδημίας, με πολλούς επιστήμονες να ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας το πρόγραμμα «Resilience»
Οι ειδικοί αποκάλυψαν το «μυστικό όπλο» τους για να βοηθήσουν στην προστασία του Ηνωμένου Βασιλείου από την απειλή μελλοντικών πανδημιών.
Οι επιστήμονες του UCL μαζί με τους εμπειρογνώμονες των πανεπιστημίων Birmingham, Teesside και Heriot-Watt έχουν πρόσφατα ενωθεί στο πλαίσιο ενός προγράμματος με την ονομασία Resilience, για να βοηθήσουν στην προετοιμασία, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού του Ηνωμένου Βασιλείου για την παραγωγή φαρμάκων.
Ο καθηγητής Gary Lye, καθηγητής βιοχημικού μηχανικού στο UCL, σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια του Covid έγινε φανερό ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έπρεπε να είναι ανθεκτικό στην ικανότητά του να παράγει νέα και αναδυόμενα φάρμακα, όπως εμβόλια, γονιδιακές και κυτταρικές θεραπείες. Ο Lye δεν το παρακάνει και επιβεβαιώνει απερίφραστα ότι η πανδημία Covid-19 οδήγησε σε αυξημένη εστίαση στα εμβόλια, τις γονιδιακές και κυτταρικές θεραπείες. Ο ίδιος δήλωσε: «Από αυτά τα διδάγματα που πήραμε από το Covid ιδρύθηκε το πρόγραμμα Resilience».
Ωστόσο, αυτό το πρόγραμμα προσπαθεί να χρησιμοποιήσει έναν πολύ μοναδικό τρόπο για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ασχοληθούν σοβαρά με το νέο αυτό εγχείρημα και να εκπαιδεύσουν ανθρώπους. Καθώς το πρόγραμμα Resilience χρησιμοποιεί έναν στόλο από ακουστικά VR για τη χρήση προσομοιώσεων εικονικής πραγματικότητας τόσο για την εκπαίδευση των ανθρώπων στον τομέα όσο και για την έμπνευση της επόμενης γενιάς.
Ο Lye εξήγησε τη φύση του προγράμματος Resilience κατηγοριοποιώντας το σε δύο μέρη, είπε ο καθηγητής: «Έτσι, το VR στο ένα άκρο εμπνέει τους ανθρώπους και στο άλλο άκρο διδάσκει στους ανθρώπους τις τεχνικές και τους τρόπους εργασίας που απαιτούνται για την παρασκευή αυτών των φαρμάκων.
Ο καθηγητής επεσήμανε: «Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η ιδέα αφορά πραγματικά την εκπαίδευση της σημερινής και της επόμενης γενιάς ανθρώπων που πρόκειται να εργαστούν στον τομέα της παρασκευής φαρμάκων και τίποτα δεν ανέδειξε τη σημασία αυτού περισσότερο από αυτό που είδαμε κατά τη διάρκεια του Covid», είπε αρχικά.
«Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους πώς να παρασκευάζουν τα παραδοσιακά φάρμακα, αλλά υπάρχει επίσης ανάγκη να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους σε αυτά τα νέα θεραπευτικά φάρμακα που έρχονται τώρα», πρόσθεσε.
Η Lye σημείωσε ότι το πρόγραμμα είναι επίσης εξαιρετικά αποδοτικό όσον αφορά το κόστος και εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον.
«Υπάρχει επίσης μια μεγάλη μετρική βιωσιμότητας». Ο καθηγητής Lye αναλύει τον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση των ανθρώπων στην προσομοίωση VR είναι απίστευτα αποδοτική και εξηγεί ορισμένα από τα μαθηματικά πίσω από το πρόγραμμα.
Πρόσθεσε: «Θα κόστιζε περίπου 2.000 λίρες ανά βιοαντιδραστήρα, ανά άτομο, αν έπρεπε να το κάνετε αυτό τρεις φορές για να μάθετε, αυτό θα ήταν 6.000 λίρες και τρεις παρτίδες πλαστικού μιας χρήσης. Ενώ αν το κάνεις δύο φορές στην εικονική πραγματικότητα... εξοικονομείς τα δύο τρίτα του κόστους και επιπλέον μειώνεις τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκπαίδευσης. Έτσι πιστεύουμε ότι η εικονική πραγματικότητα έχει κάποια πραγματικά πλεονεκτήματα».
Η δουλειά που κάνει το πρόγραμμα Resilience στα σχολεία επικεντρώνεται στην έμπνευση των παιδιών - από μαθητές της έκτης τάξης μέχρι βρέφη - δείχνοντάς τους τη δουλειά που κάνουν στο εργαστήριο οι άνθρωποι που ασχολούνται με τις επιστήμες της ζωής και δείχνοντάς τους πώς μοιάζει σε κυτταρικό επίπεδο με προσομοιώσεις.
Ο Lye σημείωσε ότι είναι σπάνιο για τα περισσότερα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να μπουν σε μια σουίτα παραγωγής και να κατανοήσουν τι κάνουν οι ειδικοί σε ένα εργαστηριακό περιβάλλον. Ωστόσο, με τη μαγεία της σύγχρονης τεχνολογίας τα παιδιά μπορούν πλέον να φορέσουν ένα ακουστικό και να μεταφερθούν στην κλινική για να δουν πώς γίνονται αυτά τα πράγματα στο εργαστήριο.
Ο γιατρός Lye σημείωσε ότι η αντίδραση των παιδιών είναι εκπληκτική και το πρόγραμμα αποτελεί πραγματικά μια τεράστια καινοτομία για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη νέα τεχνολογία για να ολοκληρώσουμε την επαναστατική διδασκαλία και εκπαίδευση σε αυτόν τον τομέα