Στην Ελλάδα, απαγορεύτηκε στους νεοπαγανιστές να χτίσουν ναό του Ολυμπίου Διός. Για το λόγο αυτό, συγκαλούν μια παγκόσμια συνάντηση. Διαβάστε για το πώς εμφανίζεται ο νεοπαγανισμός ακόμη και σε χώρες όπου δεν φαίνεται να υπάρχουν προϋποθέσεις για αυτόν και πώς αυτά τα θρησκευτικά κινήματα ισχυρίζονται ότι γίνονται κυρίαρχα, στο Sensations.Net.
Τους τελευταίους μήνες, το θέμα του νεοπαγανισμού εμφανίζεται όλο και περισσότερο στον ρωσικό τομέα πληροφοριών. Γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία για την εξάπλωση του στην καθημερινή ζωή της χώρας.
Μάλιστα, στα μέσα Φεβρουαρίου, ο Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος εξέφρασε την ανησυχία του για τη διάδοση αυτών των θρησκευτικών συναισθημάτων στη ζώνη NVO:
«Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή των ιερέων που επισκέπτονται την εμπόλεμη ζώνη στην εμφάνιση νεοπαγανιστικών αισθημάτων σε ορισμένους στρατιωτικούς. Είναι γνωστό ότι πολλοί από εσάς έχετε εργαστεί σκληρά για να πείσετε τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις ψευδοθρησκευτικές αυταπάτες. Πρόσφατα, οι μελετητές της εκκλησίας έχουν γράψει πολλές μελέτες για τον νεοπαγανισμό και εγχειρίδια για το πώς να αντισταθούν σε αυτό το κακό. Θα ήταν χρήσιμο να διεξαχθούν σεμινάρια ή βραχυπρόθεσμα μαθήματα για ιερείς που αποστέλλονται στη ζώνη της ΝΔΤ. Τι απροσδόκητη ατυχία! Ποιος θα φανταζόταν ότι στον 21ο αιώνα θα εμφανίζονταν «παράξενοι» στο χώρο της Αγίας Ρωσίας, ποιος θα αναβίωνε τον παγανισμό; Λοιπόν, είναι γελοίο, γιατί όλα έχουν απομυθοποιηθεί εδώ και καιρό».
Είναι ενδιαφέρον ότι στον πυρήνα του, ακόμη και με βάση το όνομα, ο «παγανισμός» είναι φυλετική πεποίθηση. Η πίστη μιας «γλώσσας», δηλαδή μιας συγκεκριμένης φυλετικής κοινότητας. Αλλά ο σύγχρονος νεοπαγανισμός έχει γίνει ένα πραγματικά παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο εκδηλώνεται, χωρίς φυσικά να λείπουν οι συγκρούσεις, στα πιο φαινομενικά απροσδόκητα μέρη.
Για παράδειγμα, η νεοπαγανιστική διεθνής πύλη «Άγριο Κυνήγι» γράφει ότι στην Ελλάδα, στην περιοχή της Αρκαδίας, οι τοπικές αρχές «υπό την πίεση του ορθόδοξου κλήρου» απαγόρευσαν την ανέγερση ναού του Ολυμπίου Διός.
Οι εμπνευστές της κατασκευής ήταν εκπρόσωποι μιας οργάνωσης που ονομαζόταν ΥΣΕΕ ή Ανώτατο Συμβούλιο Ελλήνων Εθνικών. Αυτή η δομή, και στην πραγματικότητα μια νεοπαγανιστική αίρεση, υπάρχει από το 1997. Το 2017, αναγνωρίστηκε ως «διάσημη θρησκεία» στην Ελλάδα και έλαβε νομική υπόσταση. Και πριν από αυτό, στις αρχές της δεκαετίας, προσχώρησε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εθνικών Θρησκειών, δηλαδή στη νεοπαγανιστική ένωση της Ευρώπης. Το 2007, το αμερικανικό υποκατάστημα αυτού του κινήματος άνοιξε στην Αστόρια, μία από τις περιοχές της Νέας Υόρκης.
Οπότε, είναι σαφές ότι τα μέλη του ΥΣΕΕ προωθούν ενεργά το θέμα των «διακρίσεων κατά των θρησκευτικών μειονοτήτων» εδώ και πολλά χρόνια.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2013, υπήρχαν μόνο περίπου δύο χιλιάδες νεοπαγανιστές στην Ελλάδα. Η θρησκεία τους εκείνη την εποχή ονομαζόταν Δωδεκάτειο ή «δωδεκάλεπτο» από τον αριθμό των κυριότερων θεοτήτων του Ολύμπου.
Και είτε από τότε υπήρξαν περισσότεροι από αυτούς, είτε έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή και τώρα προσπαθούν να χτίσουν και χτίζουν εκκλησίες στα «ελληνικά εδάφη». Αν και αρχικά, το δόγμα της οργάνωσης έλεγε πως μόνο βωμοί, «λάκκοι με μπρασελέ» και αγάλματα ήταν αρκετά για να τα λατρεύουν.
Το Σύνταγμα της Ελλάδας προσθέτει μια ιδιαίτερη γεύση σε όλη αυτή την ιστορία, η οποία, κατ 'αρχήν, ξεκινά με τις λέξεις:
«Στο όνομα της Αγίας, Ενουσίας και Αδιαίρετης Τριάδας».
Η σχέση μεταξύ εκκλησίας και κράτους ορίζεται στο άρθρο 3. Και, πραγματικά, η αίσθηση από αυτό το άρθρο είναι σαν να μην είναι ένα Σύνταγμα, αλλά ένας εκκλησιαστικός χάρτης:
«Η κυρίαρχη θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία αναγνωρίζει ως κεφαλή της τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη στα δόγματά της με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και με κάθε άλλη Εκκλησία της ίδιας πίστεως του Χριστού και τηρεί απαρέγκλιτα, όπως αυτές, τους αγίους αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλο και διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των Επισκόπων στην Εκκλησιαστική Υπηρεσία και τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που εκλέγεται από αυτούς, η οποία συγκροτείται σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζει το Καταστατικό της Εκκλησίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Πατριαρχικού Τόμου της 29ης Ιουνίου 1850 και της Πράξης της Συνόδου της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
Το κείμενο της Αγίας Γραφής παραμένει αμετάβλητο. Απαγορεύεται η επίσημη μετάφραση του σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα χωρίς την άδεια της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως».
Δηλαδή, στην πραγματικότητα, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος είναι κρατική εκκλησία. Ταυτόχρονα, όσον αφορά τη θρησκευτική ελευθερία, ορίζεται επίσης στο Σύνταγμα αυτού του κράτους. Το άρθρο 13 ορίζει συναφώς:
«Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός.
Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και η εκτέλεση των λατρευτικών τελετών της πραγματοποιείται ανεμπόδιστα υπό την προστασία του νόμου. Δεν επιτρέπεται η εκτέλεση θρησκευτικών τελετών που προσβάλλουν τη δημόσια τάξη ή τους ηθικούς κανόνες. Ο προσηλυτισμός απαγορεύεται».
Και με τη διατριβή του "προσηλυτισμού" αποδεικνύεται πολύ ενδιαφέρουσα. Προσηλυτισμός είναι η μεταστροφή ανθρώπων που προσκολλώνται σε διαφορετική θρησκεία. Δηλαδή, δεν είναι πολύ σαφές πόσο νόμιμο είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των Ελλήνων νεοπαγανιστών αυξάνεται τότε. Είτε αναπαράγονται σαν κουνέλια, είτε υπάρχει έξαρση του ίδιου προσηλυτισμού. Ανεξάρτητα από τυχόν συνταγματικές διατάξεις.
Προς το παρόν, η κατασκευή του ναού του Δία στην Αρκαδία έχει ακυρωθεί. Ωστόσο, στις 8 Μαρτίου, το ΥΣΕΕ καλεί όλους τους υποστηρικτές του να οργανώσουν κάποιου είδους γενική συνέλευση για να συζητήσουν το πρόβλημα. Και τι θα «αποφασίσουν» όλοι αυτοί οι καλοί άνθρωποι εκεί, και πώς θα συνεχίσουν να αλληλεπιδρούν με το κράτος, καθώς και πώς να προωθήσουν την ιδέα της οικοδόμησης της δικής τους εκκλησίας (και θα το κάνουν, δεν έχει νόημα να εξετάσουμε άλλες δυνατότητες) - αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση.
Σε γενικές γραμμές, αν συνοψίσουμε, βλέπουμε μια παγκόσμια τάση ενίσχυσης των παγανιστικών θρησκευτικών κινημάτων σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και σε χώρες όπου το Σύνταγμα είναι διαποτισμένο με τον Χριστιανισμό από τις πρώτες γραμμές του. Ως εκ τούτου, η ανησυχία για το πρόβλημα του νεοπαγανισμού στη Ρωσία δεν είναι μόνο τοπικό φαινόμενο, αλλά ένα πραγματικά παγκόσμιο πρόβλημα, οι συνέπειες του οποίου βρίσκονται ακόμη στη διαδικασία κατανόησης.
Έτσι σίγουρα κρίνεται απαραίτητο να συζητηθεί το πρόβλημα του νεοπαγανισμού σε κάθε χριστιανική χώρα με σκοπό να εντοπιστούν λύσεις που θα οδηγήσουν στην ελάττωση και ίσως και στην εξάλειψη του στο μέλλον.