Η φάση των δοκιμών στις ισπανικές πίστες ξεκίνησε με την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή στη γραμμή Σαραγόσα-Κανφράνκ, στα Αραγονικά Πυρηναία και θα συνεχιστεί σε γραμμές στη Μαδρίτη και τη Γαλικία.
Το έργο FCH2RAIL ολοκληρώνεται με επιτυχία για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον για τα τρένα υδρογόνου.Το έργο σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας τετραετούς πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη και επίδειξη τεχνολογίας τρένων που κινούνται με υδρογόνο.
Το τρένο επίδειξης είναι το πρώτο τρένο υδρογόνου. Η επιτυχία της δοκιμής είναι σημαντική καθως η γραμμή Κανφράνκ είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική γραμμή λόγω των απότομων και υψηλών κλίσεων της, που συνιστούν μεγάλη πρόκληση για τα νέα συστήματα παραγωγής ενέργειας. Για το σκοπό αυτό, το τρένο επίδειξης, εκτέλεσε δρομολογίο στη γραμμή Σαραγόσα-Κανφράνκ τόσο σε ηλεκτρική λειτουργία, όσο και σε υβριδική λειτουργία, συνδυάζοντας ενέργεια από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και μπαταρίες.
- Ηλεκτρική λειτουργία
- Υβριδική λειτουργία (κυψέλες καυσίμου υδρογόνου + μπαταρίες)
Ένα νέο στάδιο επιτόπιων δοκιμών βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη με στόχο τη δοκιμή της νέας τεχνολογίας σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών ζήτησης ισχύος και ενέργειας, προσομοιώνοντας διαφορετικές εμπορικές υπηρεσίες.
Για το σκοπό αυτό, το τρένο έχει προγραμματιστεί να κινηθεί σε διαφορετικές γραμμές του Ισπανικού Σιδηροδρομικού Δικτύου, κυρίως σε γραμμές στην Αραγονία, τη Μαδρίτη και τη Γαλικία. Τα σενάρια δοκιμών περιλαμβάνουν λειτουργία υπό διαφορετικές κλιματικές και λειτουργικές συνθήκες. Αυτό θα επιτρέψει έναν πληρέστερο χαρακτηρισμό της νέας τεχνολογίας επί του οχήματος, για τη μετέπειτα αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της νέας λύσης υβριδικής πρόωσης διπλής λειτουργίας με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στην πρόσφυση ντίζελ που χρησιμοποιείται σήμερα σε πολλές γραμμές.
Την επιτυχία του έργου επιβεβαιώνει και ενισχύει η δέσμευση των εταιρειών που απαρτίζουν την κοινοπραξία FCH 2 Rail για την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων κινητικότητας. Το έργο μετράει σε αυτό το στάδιο των δοκιμών την ανεκτίμητη συνεργασία εταιρειών όπως η IBERDROLA, όσον αφορά την προμήθεια πράσινου υδρογόνου για τις δοκιμές αμαξοστοιχίας, η SHIE-ARPA, η οποία παρέχει μια λύση διανομής υδρογόνου υψηλής πίεσης και η Ercros, παραγωγός πράσινου H2 για εφαρμογές κινητικότητας, ο οποίος διευκόλυνε τη χρήση των εγκαταστάσεων του στο Sabiñanigo κατά τη διάρκεια του σταδίου δοκιμών μεταξύ του Sabiñanigo και Canfranc.
Το κίνητρο
Η βασική ιδέα: Όπου υπάρχει διαθέσιμη ενέργεια από εναέριες γραμμές, το τρένο συνεχίζει να κινείται με αυτές. Όπου δεν υπάρχουν εναέριες γραμμές, η ενέργεια προέρχεται από το σύστημα μπαταρίας κυψελών καυσίμου, το «Fuel Cell Hybrid Power Pack».
«Θέλουμε να δείξουμε ότι αυτός ο τύπος πακέτων ισχύος bi-mode είναι μια ανταγωνιστική και φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση έναντι της πετρελαιοκίνησης», περιγράφει ο επικεφαλής του έργου και ερευνητής Holger Dittus από το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής – Ινστιτούτο Εννοιών Οχημάτων (DLR).