Η Ελίζαμπεθ Μπάθορι, ευγενής από την Ουγγαρία συνοδεύεται από ένα αιματηρό θρύλο, για περισσότερα από 400 χρόνια μετά τον θάνατό της.
Φέρεται ως η πιο διαβόητη γυναίκα κατά συρροή δολοφόνος όλων των εποχών, με περισσότερες από 650 δολοφονίες στο ενεργητικό της, ωστόσο μελετητές έρχονται να την ανατρέψουν...
Από το κάστρο της στην κορυφή μιας απόκρημνης κορυφής στη δυτική Σλοβακία, η Ελίζαμπεθ Μπάθορι φέρεται να βασάνισε και σκότωσε έως και 650 νεαρές γυναίκες και κορίτσια, πυροδοτώντας φρικτούς θρύλους ότι της άρεσε να λούζεται στο αίμα των θυμάτων της, κάτι που πίστευετ ότι θα τη βοηθούσε να διατηρήσει τη νεότητά της.
Οι φήμες για τη σκληρότητα της Μπάθορι εξαπλώθηκαν σε όλο το Βασίλειο της Ουγγαρίας στις αρχές του 17ου αιώνα, και μετά από μια βασιλική έρευνα, τέσσερις από τους υπηρέτες της καταδικάστηκαν για φόνο και εκτελέστηκαν βάναυσα. Η «Κόμισσα του Αίματος» συνελήφθη και περιορίστηκε στα τείχη του κάστρου της μέχρι τον θάνατό της το 1614.
Η μακάβρια ιστορία της Μπάθορι έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία και έχει προκαλέσει εικασίες, γεννώντας βιβλία, ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και τοπικούς θρύλους. Ωστόσο, ορισμένοι ερευνητές έχουν αμφισβητήσει εάν ήταν πραγματικά υπεύθυνη για την υποτιθέμενη αγριότητα και προτείνουν ότι ως πλούσια και ισχυρή γυναίκα στην Ευρώπη της ύστερης Αναγέννησης, μπορεί να ήταν η ίδια θύμα.
Η Ανούσκα Μπέιλεϊ, συγγραφέας του "The Blood Countess" και αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, λέει ότι η δημοφιλής αφήγηση της Μπάθορι δεν υποστηρίζεται από τα διαθέσιμα στοιχεία.
Αντί για δολοφόνο, υποστηρίζει, η Μπάθορι μπορεί να ήταν μια ανατρεπτική φιγούρα που αποτελούσε απειλή για τη δομή εξουσίας του βασιλείου, ειδικά δεδομένου ότι δίδασκε σε πολλές νεαρές γυναίκες να διαβάζουν και μπορεί να είχε τυπογραφείο - ριζοσπαστικές πράξεις κατά την περίοδο που έζησε.
«Πρέπει να θυμάστε, αυτά είναι τα χρόνια της Μεταρρύθμισης και της Αντιμεταρρύθμισης όπου οι άνθρωποι καίγονταν στην πυρά για τις αιρετικές τους πεποιθήσεις. Τα τυπογραφεία, που είχαν αρχίσει να ανθίζουν σε όλη την Ευρώπη, έδιναν στους ανθρώπους πολύ ευρύτερη πρόσβαση στην πληροφόρηση , και αυτό θεωρήθηκε πολύ επικίνδυνο», σύμφωνα με την Μπέιλεϊ
«Μου αρκεί να πάω, ω, στάσου λίγο. Ας κάνουμε μια παύση εδώ και ας το ερευνήσουμε».
Η Μπάθορι, γεννημένη σε μια αριστοκρατική οικογένεια το 1560, παντρεύτηκε έναν πλούσιο Ούγγρο ευγενή, το 1575, και το ζευγάρι έλεγχε μεγάλο πλούτο και εδάφη σε όλο το βασίλειο. Ο Nádasdy ήταν ένας εξέχων στρατιώτης και βασικό πρόσωπο στην ανάκτηση του ελέγχου πολλών ουγγρικών εδαφών που είχαν καταληφθεί από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Αλλά μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου της το 1604, η Μπάθορι κληρονόμησε τα εδάφη και τον πλούτο του.
Ήταν αυτή η περιουσία και η θέση ισχύος που οι μελετητές έχουν επισημάνει ως πιθανό κίνητρο για άλλες ισχυρές προσωπικότητες της εποχής να επιδιώξουν να καταστρέψουν την Μπάθορι και να αρπάξουν τον πλούτο της.
Η άρνηση της να ξαναπαντρευτεί μετά το θάνατο του συζύγου της και οι δραστηριότητές της στην εκπαίδευση νεαρών γυναικών «θα σημάδευαν τον κώδωνα του κινδύνου σε όποιον είχε την εξουσία», είπε ο Bayley.
Ο σκεπτικισμός σχετικά με την ενοχή της Μπάθορι δεν περιορίζεται στον ακαδημαϊκό κόσμο - το ερώτημα μπορεί ακόμα να πλανάται στο σλοβακικό χωριό Čachtice όπου λέγεται ότι έγιναν οι θηριωδίες. Η αβεβαιότητα σχετικά με το πού είναι θαμμένη ο Μπάθορι έχει επίσης γεννήσει εικασίες. Πιστεύεται ότι είναι ενταφιασμένη σε μια κρύπτη κάτω από την τοπική εκκλησία, αλλά υπήρξαν φήμες ότι το σώμα της μεταφέρθηκε αργότερα και η εκκλησία δεν επέτρεψε την ανασκαφή.