Κόσμος

Ουκρανία: Αμφιλεγόμενες καμπάνιες από τον στρατό για να προσελκύσει εθελοντές (βίντεο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μπορεί ο στρατός στην Ουκρανία να ψάχνει και να στρατολογεί με το ζόρι όσους προσπαθούν να αποφύγουν την στράτευση και κατ’ επέκταση τον πόλεμο με την Ρωσία, ωστόσο, υπάρχουν και πιο σύγχρονες αλλά και ελκυστικές «καμπάνιες» προκειμένου οι νεαροί να αποφασίσουν να φορέσουν τα χακί. 


Στο πλαίσιο αυτό, όπως φαίνεται από εκτενές ρεπορτάζ της Washington Post, η 3η Ταξιαρχία Εφόδου του ουκρανικού στρατού παρουσίασε μια νέα καμπάνια στρατολόγησης, η οποία χρησιμοποιεί πρωτοποριακές και αμφιλεγόμενες εικόνες για να προσελκύσει εθελοντές.

Σε μια σύγχρονη εκδοχή των pinup girls του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η καμπάνια περιλαμβάνει μοντέλα σε προκλητικές πόζες δίπλα σε στρατιώτες, προσπαθώντας να τραβήξει την προσοχή. Καθώς ο πόλεμος με τη Ρωσία εισέρχεται στο τρίτο έτος, η ανάγκη για νέους στρατιώτες είναι πλέον επιτακτική. Στην κεντρική φωτογραφία του άρθρου, το μοντέλο Μαρία, 25 ετών, φωτογραφίζεται στις 31 Αυγούστου στο καπό ενός Humvee.


Σε μια από τις διαφημίσεις, ένας στρατιώτης κρατάει ένα πλυστικό μηχάνημα σαν να ήταν όπλο, ενώ μια γυναίκα με κόκκινες γόβες ξαπλώνει στο καπό ενός στρατιωτικού οχήματος. Η ομάδα μάρκετινγκ της ταξιαρχίας ελπίζει ότι η εντυπωσιακή αυτή εικόνα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ατόμων που ίσως δεν είχαν σκεφτεί να καταταγούν στον στρατό.

 

 

Η Khrystyna Bondarenko, επικεφαλής της ομάδας μάρκετινγκ και στρατολόγησης της 3ης Ταξιαρχίας Εφόδου, κάθεται δίπλα σε έναν στρατιώτη με το διακριτικό Hats, 21 ετών, στο πλατό μιας φωτογράφισης στο Κίεβο. Πηγή: Getty Images
«Ο πόλεμος δεν αφορά πάντα το αίμα και τον θάνατο», εξηγεί ο Ντμίτρο, ο υπεύθυνος σχεδιασμού της καμπάνιας. «Θέλουμε να φέρουμε μια πιο ανάλαφρη διάθεση και να δείξουμε ότι μερικές φορές η στρατιωτική ζωή περιλαμβάνει και άλλες πλευρές, όπως η εκμάθηση και οι σχέσεις».

Ο ουκρανικός στρατός, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερες από 130 ταξιαρχίες, αντιμετωπίζει δυσκολίες στη στρατολόγηση, καθώς η κοινή γνώμη έχει αρχίσει να αποφεύγει την ιδέα της στράτευσης. Η 3η Ταξιαρχία Εφόδου, γνωστή για τη σκληρή μάχη που έδωσε στην περιοχή του Μπαχμούτ και της Χάρκοβο, έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να προσεγγίσει απευθείας πολίτες, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη στρατιωτική ζωή μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και πρόκλησης.

«Πρέπει να προβάλλουμε την ιδέα ότι είναι καλό να είσαι στον στρατό», δήλωσε η επικεφαλής της ομάδας επικοινωνίας, Χριστίνα Μπονταρένκο. «Αυτή είναι μια σύγχρονη σύγκρουση που απαιτεί σύγχρονες μεθόδους προσέγγισης».

Η Khrystyna Bondarenko, επικεφαλής της ομάδας μάρκετινγκ της 3ης Ταξιαρχίας Εφόδου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Vlad Kulyk και ένας φωτογράφος εξετάζουν τις εικόνες που τραβήχτηκαν για την επόμενη εκστρατεία στρατολόγησης της ταξιαρχίας στο Κίεβο. Πηγή: Getty Images

Η πρώτη καμπάνια της 3ης Ταξιαρχίας ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023 και παρουσίαζε πέντε διοικητές της ταξιαρχίας. Αυτή η προσέγγιση είχε στόχο να δείξει εμπιστοσύνη και διαφάνεια, με τους στρατιώτες να ποζάρουν χωρίς καλυμμένα πρόσωπα. Η καμπάνια προκάλεσε εκατοντάδες αιτήσεις καθημερινά, αν και μόνο μία στις δέκα οδήγησε σε ένταξη.

Η νέα καμπάνια, εμπνευσμένη από τα pinup girls, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις, με κάποιους να την κρίνουν υπερβολική, ενώ άλλοι την επαινούν για την πρωτοτυπία της. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι κριτικές είναι ανάμεικτες: ένας χρήστης χαρακτήρισε την καμπάνια «γελοία», ενώ μια γυναίκα ανάρτησε φωτογραφία από μια διαφήμιση στον αυτοκινητόδρομο γράφοντας: «Αγαπώ την 3η Ταξιαρχία Εφόδου. Αγαπώ κάθε μονάδα που κρατάει τον ουρανό πάνω από εμάς».

Παρά τις αντιδράσεις, η 3η Ταξιαρχία συνεχίζει με τον δικό της τρόπο να προσελκύει νέους στρατιώτες, ενώ σκέφτεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στον τομέα των αναμνηστικών, προσφέροντας T-shirts και άλλα είδη με θέμα τον πόλεμο.

Το μοντέλο Arina, 20 ετών, φωτογραφίζεται καθώς κάθεται στο καπό ενός Humvee για την επόμενη εκστρατεία στρατολόγησης της 3ης Ταξιαρχίας Επίθεσης στο Κίεβο στις 31 Αυγούστου. Πηγή: Getty Images

«Ναι, ο πόλεμος είναι φοβερός», παραδέχεται ο Βλαντ Κούλικ, καλλιτεχνικός διευθυντής της ταξιαρχίας. «Δεν ρομαντικοποιούμε τη βία, αλλά δείχνουμε ότι μπορείς να έχεις και καλές αναμνήσεις από την περίοδο αυτή – φιλίες, συνδέσεις, εμπειρίες. Πρέπει να βρούμε την ισορροπία».

Μοντέλα, φωτογράφοι και στρατιωτικό προσωπικό εργάζονται στο πλατό μιας φωτογράφισης για την επόμενη εκστρατεία στρατολόγησης της 3ης Ταξιαρχίας Εφόδου στο Κίεβο στις 31 Αυγούστου. Πηγή: Getty Images

Η νέα αυτή καμπάνια δείχνει πως, ακόμη και σε περιόδους πολέμου, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση υποστηρικτών και την ενίσχυση των δυνάμεων του στρατού.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ