Ο συνολικός αριθμός των νεκρών του ναυαγίου ανέρχεται πλέον σε 6, καθώς νεκρός είχε ανασυρθεί από την πρώτη στιγμή και ο σεφ του σκάφους.
Σημειώνεται πως στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, όταν βούλιαξε εν μέσω άγριας καταιγίδας ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο. Από τους επιβαίνοντες, ο σεφ του σκάφους βρέθηκε νεκρός, 15 άλλοι διασώθηκαν και έξι παρέμεναν αγνοούμενοι.
Ειδικότερα, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian sea group στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, Τζιοβάνι Κονσταντίνο, μίλησε στη Corriere della Sera για τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας στη Σικελία.
«Όλα όσα έχουν γίνει, αποκαλύπτουν έναν πολύ μακρύ κατάλογο λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο. Και τότε γιατί το πλήρωμα δεν γνώριζε για την εισερχόμενη ταραχή; Οι επιβάτες ανέφεραν κάτι παράλογο, ότι δηλαδή η καταιγίδα έφτασε απροσδόκητα, από το πουθενά. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όλα ήταν προβλέψιμα. Έχω τους μετεωρολογικούς χάρτες εδώ μπροστά μου. Τίποτα δεν ήρθε ξαφνικά» ανέφερε ο επιχειρηματίας.
«Kατέληξαν σαν τα ποντίκια»
«Αναρωτηθείτε: γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Porticello έξω εκείνη τη νύχτα; Ένας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική ταραχή ήταν πλήρως αναγνωρίσιμη σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς» κατέληξε ο κ. Κονσταντίνο.
Όπως δήλωσε ο κατασκευαστής του μοιραίου ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα Κατρίνα, κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν ανεμοστρόβιλο από εδώ; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει φρουρός στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δεν θα μπορούσε να μην είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, πήρε το νερό με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».
Ποια είναι τα πιθανότερα σενάρια για τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ
Στην ΕΡΤ μίλησε ο Στέλιος Περβαινάς, Αντιναύαρχος εν αποστρατεία, προσπαθώντας να ρίξει φως στην υπόθεση και να σκιαγραφήσει τα πιθανότερο σενάρια για την τραγωδία στα ανοιχτά του Παλέρμο.
«Το ιστιοφόρο ήταν αγκυροβολημένο και ήταν ακίνητο. Όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο και φυσάει η κατεύθυνση του πλοίου, η πλώρη, στρέφεται προς τον καιρό. Οπότε επειδή από εκεί έρχεται ο κυματισμός το σκάφος αντέχει σε πολύ μεγάλους διαμήκης κυματισμούς και δε μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να πάθει τίποτα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση με το που εμφανίστηκε ο υδροστρόβιλος πρέπει η άγκυρα είτε να κόπηκε είτε να μην έπιανε στο βυθό, με αποτέλεσμα το πλοίο να πλαγιάσει στον καιρό, δηλαδή να δέχεται τα κύματα στη πλευρά του. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί μεγάλες κλίσεις και μεγάλη αδυναμία στο σκάφος να ανταποκριθεί».
Το πρώτο σενάριο
Συνεχίζοντας ο κύριος Περβαινάς, είπε πως το ιστιοφόρο βυθίστηκε επειδή από κάπου έμπαζε νερά, ενώ είπε πως είναι δύσκολο να διευκρινιστεί επακριβώς από που μπήκαν αυτά τα νερά. Στη συνέχεια ανέλυσε κατά τη γνώμη του τα πιθανά σενάρια.
«Μια πιθανότητα είναι να έσπασε το κατάρτι, επειδή ήταν πολύ μεγάλο σε ύψος 75 μέτρα και βαρύ, αυτό μετά να χτύπησε στο σκάφος στο κατάστρωμα, να άνοιξε μεγάλη τρύπα και από εκεί να έβαλε μεγάλες ποσότητες νερού. Ωστόσο ορισμένες μαρτυρίες αναφέρουν πως το κατάρτι είναι στη θέση του».
Το δεύτερο σενάριο
«Δεύτερη περίπτωση είναι η καρίνα. Καρίνα είναι η προέκταση του σκάφους προς τα κάτω που το κρατάει σταθερό. Είτε έφυγε η καρίνα, είτε να βρισκόταν σε λάθος θέση. Ορισμένα ιστιοφόρα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούν δεξιά και αριστερά την καρίνα, ώστε να αντισταθμίζουν τη κλίση των πανιών. Εάν αυτή η καρίνα είναι σε λάθος θέση και να δημιουργήσει προβλήματα.
Ωστόσο ο κύριος Περβαινάς απέκλεισε το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και χαρακτηριστικά είπε πως ο καιρός δεν μπορούσε να προβλεφθεί. «Το χτύπημα ήταν ακαριαίο και εαν ισχύει το φαινόμενο του «μαύρου κύκλου», είναι πάρα πολύ σπάνιο και έντονο και επιλεκτικά χτύπησε αυτό το σκάφος και τα διπλανά δεν έπαθαν τίποτα».
Πάντως, ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.
«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.
Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν (την ίδια στιγμή που ο καπετάνιος διπλανού γιοτ χρησιμοποίησε τις μηχανές του και δεν υπέστη ζημιά).