κινητήρας
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Με τα χίλια ζόρια οι Ουκρανοί παραδίδουν κινητήρες στους Τούρκους -«Θα ξεκινήσουμε να τους παράγουμε μόνοι μας, δεν πάει άλλο» είπε ο CEO της TAI

Όπως είναι ευρέως γνωστό εδώ και πολύ καιρό, ένα μεγάλο εύρος τουρκικών οπλικών συστημάτων είναι εξοπλισμένο με κινητήρες που παράγονται στην Ουκρανία. Παρά τον εν εξελίξει πόλεμο, το Κίεβο βρίσκει τρόπους να συνεχίζει να προμηθεύει αυτούς τους κινητήρες στην Τουρκία. Αυτό δήλωσε ο Μεχμέτ Ντεμίρογλου, διευθύνοντας σύμβουλος της TAI (Turkish Aerospace Industries).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και Άλλοι Ουκρανικοί Κινητήρες για την Τουρκία;

Ο Ντεμίρογλου αναγκάστηκε βέβαια να παραδεχτεί σε νέα του συνέντευξη πως η προμήθεια κρίσιμων εξαρτημάτων από την Ουκρανία είναι μία πραγματική πρόκληση σήμερα. 

«Αυτό είναι κάτι που δεν μας αφήνει να ηρεμήσουμε» δήλωσε ο Τούρκος, προσθέτοντας βέβαια πως παρά τις δυσκολίες μέχρι στιγμής η Ουκρανία παραδίδει στην Τουρκία κανονικά τους κινητήρες που έχει παραγγείλει η Άγκυρα για τις πλατφόρμες της.

Αν και δεν έδωσε στο φως πολλές περισσότερες λεπτομέρειες, ο Τούρκος σχολίασε μία νέα εξέλιξη στην αμυντική συνεργασία μεταξύ Ουκρανίας και Τουρκίας, συγκεκριμένα την παραγωγή ουκρανικών κινητήρων σε τουρκικό έδαφος μέσω ειδικής άδειας.

«Έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος σε αυτό το κομμάτι» είπε ο Ντεμίρογλου χωρίς να αποκαλύπτει περισσότερες πτυχές αυτής της μυστήριας συνεργασίας των δύο κρατών.

Εμείς να σας υπενθυμίσουμε πως πέρυσι τον Δεκέμβριο έλαβε χώρα η παρθενική πτήση του τουρκικού επιθετικού μη επανδρωμένου αεροχήματος Anka III, το οποίο διαθέτει ουκρανικό κινητήρα. Το τουρκικό επιθετικό ελικόπτερο ATAK II και το ελικόπτερο πολλαπλού σκοπού T-925 πετούν και αυτά με κινητήρες ουκρανικής παραγωγής.

Οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν ουκρανικές επιλογές κινητήρων για τα αεροσκάφη τους επειδή δεν είχαν την δυνατότητα να κατασκευάζουν τέτοια συστήματα ισχύος εγχώρια. Η απόφαση να εξοπλιστεί το τουρκικό επιθετικό ελικόπτερο T-925 με το ουκρανικό κινητήρα TV3-117VMA-SBM1 πάρθηκε για παράδειγμα τον Μάρτιο του 2021, όταν και η Άγκυρα είχε παραγγείλει 14 τέτοιους κινητήρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παράλληλα, οι Τούρκοι έχουν εγκαταστήσει κινητήρες του Κιέβου και σε διάφορα drones της οικογένειας Bayraktar της εταιρείας Baykar. Το Akinci χρησιμοποιεί τον ουκρανικό κινητήρα AI-450T, ενώ το Kizilelma διαθέτει έναν ουκρανικό στροβιλοκινητήρα τύπου AI-25TLT. Μάλιστα μία ουκρανική κοινοπραξία συμμετέχει και στον διαγωνισμό εύρεσης κινητήρα για το τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς KAAN.

Δεδομένων όμως του εν εξελίξει πολέμου και όλων των άλλων παραγόντων που δυσκολεύουν την Ουκρανία να καλύψει τις τουρκικές παραγγελίες, η Άγκυρα επιθυμεί να μεταφέρει τις παραγωγές εντός των τουρκικών συνόρων. Θέλει δηλαδή να παράγει ουκρανικούς κινητήρες με άδεια εντός της Τουρκίας, μία πρωτοβουλία που έχει ήδη ξεκινήσει όπως επιβεβαίωσε και ο Ντεμίρογλου.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...