Μάχη δίνει το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να αποτρέψει έμμεση αναγνώριση του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου (Ερτσάν όπως το αποκαλούν στα κατεχόμενα) από Διεθνείς Οργανισμούς, όπως η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (IFACTA), η Παγκόσμια Ομοσπονδία Πιλότων (IFALPA) και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), αλλά και άλλους οργανισμούς οι οποίοι εμπλέκονται στην όλη διαδικασία.
Η αναγνώριση του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου, που η Λευκωσία συνδέει με το Βαρώσι και το λιμάνι της Αμμοχώστου, εμπεριέχει κινδύνους.
Είναι σαφές πως με τη λειτουργία του αεροδρομίου της Τύμπου, το ψευδοκράτος, θα αποκτήσει όλα τα τυπικά γνωρίσματα ενός κράτους. Με τη νομιμοποίηση της λειτουργίας του αεροδρομίου Τύμπου το ψευδοκράτος θα αποκτήσει νόμιμη απευθείας επαφή με τον έξω κόσμο, νόμιμη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα κατεχόμενα.
Όπως αναφέρει ο Φιλελεύθερος, το θέμα ήρθε στην επιφάνεια ύστερα από ερώτηση του βουλευτή των Οικολόγων Σταύρου Παπαδούρη προς τον υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος αναγνωρίζει μεν τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Τουρκία, αλλά διαβεβαιώνει, πως μόνο το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας αναγνωρίζεται διεθνώς.
Ο κ. Παπαδούρης επικαλέστηκε ανακοινώσεις των πιο πάνω τριών φορέων (IFACTA, IFALPA και IATA), αναφέροντας, πως «μέσα από ανακοινώσεις τους», τις οποίες και επεσύναψε, «φαίνεται να καλούν όλους τους πιλότους που πετάνε από το FIR Άγκυρας προς το FIR Λευκωσίας να επικοινωνούν με το αεροδρόμιο της Τύμβου, για να δίνουν τα στοιχεία πτήσης τους.
«Θεωρώ», ανέφερε ο κ. Παπαδούρης στην ερώτηση του, «πως με αυτή την πρακτική που ακολουθείται από διεθνείς φορείς δίνεται υπόσταση και κατ’ επέκταση έμμεση αναγνώριση σε ένα παράνομο αεροδρόμιο, που βρίσκεται στα κατεχόμενά μας εδάφη».
Ο κ. Παπαδούρης κάλεσε τον υπουργό να πληροφορήσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων κατά πόσον η Κυπριακή Δημοκρατία είναι ενημερωμένη για τις ενέργειες των διεθνών αυτών οργανισμών και, αν ναι, ποια μέτρα έχει λάβει για την αντιμετώπιση του κινδύνου πιθανής αναγνώρισης του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου.
Ύστερα από την απάντηση του υπουργού, η οποία ήταν εμπιστευτική, ο κ. Παπαδούρης ερωτηθείς σχετικά από τον «Φ», ανέφερε, πως με βάση την απάντηση του κ. Βαφεάδη, φαίνεται ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια μη αναγνώρισης του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου, κάτι το οποίο ο ίδιος θεωρεί θετικό.
Όπως πληροφορούμαστε, οι ανακοινώσεις της Τουρκίας ή και διεθνών οργανισμών παρακολουθούνται από διάφορες υπηρεσίες της Δημοκρατίας και γίνονται παρασκηνιακές και άλλες ενέργειες προς τους εμπλεκόμενους διεθνείς φορείς, οι οποίοι αναγνωρίζουν, πως η μόνη αρμόδια αρχή να παρέχει υπηρεσίες στα αεροπλάνα στον εναέριο χώρο της Λευκωσίας είναι η Πολιτική Αεροπορία.
Ειδικά όσον αφορά τις ανακοινώσεις τόσο των τριών διεθνών οργανισμών (IFACTA, IFALPA) και IATA) αυτές φαίνεται να εκδίδονται με τη συμβολή και της Πολιτικής Αεροπορίας, ακριβώς για να αποτραπεί έμμεση αναγνώριση του παράνομου αεροδρομίου της Τύμβου.
Όπως πληροφορείται ο “Φ”, οργανισμοί που απασχολούνται με την επιχειρησιακή πραγματικότητα την ώρα των πτήσεων (παρέχοντας πληροφόρηση στα αεροπλάνα) η όποια ενημέρωση παρέχουν προς τους πιλότους είναι αποκλειστικά πληροφοριακού χαρακτήρα για την ύπαρξη του αεροδρομίου της Τύμπου, χωρίς καν να γίνεται αναφορά σε αεροδρόμιο, το οποίο και δεν αναγνωρίζουν. Ξεκαθαρίζουν επίσης πως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο του εναέριου χώρου της Λευκωσίας είναι το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας, από το οποίο πρέπει να λαμβάνονται και οι σχετικές οδηγίες.
Τέλος, το υπουργείο, με βάση όλα τα υφιστάμενα δεδομένα, δεν θεωρεί ότι αναγνωρίζεται εμμέσως το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.