Ανακοινώθηκαν κάποιες ιδέες για τον σχεδιασμό του μελλοντικού τουρκικού αεροπλανοφόρου στο επιτελείο του τουρκικού πολεμικού ναυτικού. Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του μελλοντικού αυτού πλοίου που αποκαλύφθηκαν είναι το μήκος 285 μέτρων του και το σύστημα STOBAR το οποίο αναμένεται να διαθέτει.
Αποκαλύψεις για το Μελλοντικό Αεροπλανοφόρο τους
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση τουρκικού αμυντικού μέσου ενημέρωσης, μετά την τελευταία συνάντηση της Επιτροπής Στελεχών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας η τουρκική αμυντική βιομηχανία και η τουρκική διοίκηση ναυτικών δυνάμεων ξεκίνησαν να εργάζονται στο πρόγραμμα του μελλοντικού τουρκικού αεροπλανοφόρου. Τον σχεδιασμό του πλοίου έχει αναλάβει το γραφείου σχεδιασμού προγράμματος της τουρκικής ναυτικής διοίκησης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας Χάλουκ Γκοργκούν και ο διοικητής των ναυτικών δυνάμεων της χώρας ναύαρχος Ερτσουμέντ Τατλίογλου επισκέφθηκαν το γραφείο σχεδιασμού προγράμματος μαζί με μία ομάδα από διευθύνοντες συμβούλους και στελέχη μεγάλων τουρκικών αμυντικών εταιρειών, όπως για παράδειγμα τον γαμπρό του Ερντογάν και επικεφαλής της Baykar, Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ.
Μάθαμε επίσης πως οι Τούρκοι μηχανικοί που εργάστηκαν στην τουρκική φρεγάτα TCG Instabul θα εργαστούν και στον σχεδιασμό του μελλοντικού τουρκικού αεροπλανοφόρου.
Το ζουμί όμως της υπόθεσης είναι πως κατά την διάρκεια της επίσκεψης των Τούρκων στο γραφείο σχεδιασμού προγράμματος της διοίκησης ναυτικών δυνάμεων της Άγκυρας αποκαλύφθηκαν σημαντικές πληροφορίες για το μελλοντικό πλοίο. Αναλυτικότερα, το αεροπλανοφόρο αναμένεται να έχει πλήρες μήκος 285 μέτρων, πλάτος 68 μέτρων, εκτόπισμα 60 χιλιάδων τόνων, ταχύτητα 25 κόμβων (46 χλμ/ώρα ή 29 μιλίων την ώρα), σύστημα προώθησης COGAG (δηλαδή συνδυασμός δύο αεριοστρόβιλων κινητήρων - gas turbines), σύστημα απονήωσης και προσνήωσης αεροσκαφών τύπου STOBAR και βύθισμα 10,1 μέτρων.
Το σύστημα STOBAR αποτελεί ένα σύστημα που χρησιμοποιείται για την απονήωση και την ανάκτηση (προσνήωση) αεροσκαφών από το κατάστρωμα πτήσης ενός αεροπλανοφόρου. Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε με έναν συνδυασμό στοιχείων της τεχνολογίας STOVL (σύντομη απογείωση και κάθετη προσγείωση) και του συστήματος CATOBAR (απονήωση με την βοήθεια συστήματος εκτόξευσης «καταπέλτη» και ανάκτηση-απονήωση με εξοπλισμό ακινητοποίησης, δηλαδή φυσικά εμπόδια). Το σύστημα STOBAR απαιτεί μία ανηφορική ράμπα (ski-jump) στο τέλος του καταστρώματος του αεροπλανοφόρου έτσι ώστε να μπορεί να απονηωθεί το αεροσκάφος (σε αντίθεση με το σύστημα CATOBAR που το αεροσκάφος απονηώνεται με την βοήθεια του συστήματος εκτόξευσης-«καταπέλτη»).
Με αυτές τις προδιαγραφές καταλαβαίνουμε πως στόχος των Τούρκων είναι να επιχειρούν μεγαλύτερο εύρος αεροσκαφών από το μελλοντικό αεροπλανοφόρο τους συγκριτικά με το μίνι αεροπλανοφόρο (περισσότερο ελικοπτεροφόρο) TCG Anadolu που έχουν ήδη ναυπηγήσει. Για να συγκρίνετε, το TCG Anadolu έχει μήκος 232 μέτρων.