Σε μια εποχή όπου η ψηφιακή αγορά είναι κορεσμένη από τεχνάσματα και τακτικές σκληρής πώλησης, η μινιμαλιστική στρατηγική της Zheng Xiang Xiang ξεχωρίζει, αποδεικνύοντας ότι μερικές φορές, το λιγότερο είναι πραγματικά περισσότερο.
Στον πολυσύχναστο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ζωντανή σύνδεση, μια influencer - live streamer, από τη Κίνα, καταφέρνει να κερδίζει 17 εκατομμύρια ευρώ κάθε εβδομάδα. Αυτό το απίστευτο κατόρθωμα επιτεύχθηκε από την Zheng Xiang Xiang στο Douyin, την απάντηση της Κίνας στο TikTok, μέσω μιας μινιμαλιστικής προσέγγισης στην προώθηση προϊόντων.
Η μέθοδος της Zheng είναι τόσο απλή όσο και αποτελεσματική. Κατέκτησε την προσοχή εκατομμυρίων ανθρώπων καταργώντας τις συνηθισμένες τεχνικές πωλήσεων και μειώνοντας την ομιλία της σε μόλις τρία δευτερόλεπτα. Αυτή η φόρμουλα του μινιμαλισμού έχει αποδειχθεί χρυσός, καθώς δείχνει εν συντομία τα προϊόντα στην κάμερα.
Το αυστηρό στυλ παρουσίασής της, που συχνά χαρακτηρίζεται από μια στωική έκφραση και μια γρήγορη παρουσίαση των ειδών, έχει καταφέρει να γίνει το σήμα κατατεθέν της. Ενώ οι ζωντανές ροές της διακόπτονται οπτικά από στοίβες πορτοκαλί κουτιών Hermès, συνώνυμο της πολυτέλειας, τα προϊόντα που παρουσιάζει είναι εκπληκτικά προσιτά, συχνά κοστίζουν λιγότερο από 10 γιουάν (1.30€) το καθένα.
Η Zheng έχει καταφέρει να κατακτήσει τον κόσμο του live streaming. Δεν έχει συγκεντρώσει μόνο εκατομμύρια προβολές αλλά και μια σημαντική οικονομική ανταμοιβή, συγκεντρώνοντας 100 εκατομμύρια γιουάν (17 εκατομμύρια ευρώ) μέσα σε μια εβδομάδα. Για να πετύχει τέτοια νούμερα, η Zheng θα έπρεπε να πουλήσει αστρονομικό αριθμό προϊόντων, γεγονός που δείχνει τον τεράστιο όγκο της επισκεψιμότητας και της εμπιστοσύνης που έχει δημιουργήσει στο κοινό της.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι: γιατί αυτή η μινιμαλιστική προσέγγιση είναι τόσο επιτυχημένη; Η άνοδος της Zheng, αν και πρόσφατη, βασίζεται σε θεμέλια που έχουν τεθεί από το 2017. Η πρόσφατη άνοδος της δημοτικότητάς της, η οποία της χάρισε τον τίτλο του «Σκοτεινού αλόγου» της Douyin τον Οκτώβριο, μπορεί να αποδοθεί στην αυθεντικότητα και την απλότητα που φέρνει στην εμπειρία των αγορών σε ζωντανή μετάδοση.
Η επιτυχία της Zheng έρχεται εν μέσω της πτώσης του Xinba, ενός κορυφαίου streamer με τεράστιο κοινό, ο οποίος «έφαγε» ban το Douyin για ανάρμοστη συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης παραποιημένων προϊόντων. Το περιστατικό αναδεικνύει τον έλεγχο και την αυστηροποίηση των κανονισμών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας στον τομέα του live streaming.
Σε απάντηση στα εξαιρετικά κέρδη της Zheng και την πιθανότητα μιμητών, η Douyin επέβαλε νέους κανονισμούς από τις 27 Οκτωβρίου. Η πλατφόρμα απαιτεί πλέον από τους πωλητές να παρέχουν άφθονες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα τους κατά τη διάρκεια των ζωντανών ροών, επί ποινή προστίμου ή αναστολής του λογαριασμού τους.
Ωστόσο, ο λογαριασμός της Zheng παραμένει ενεργός, γεγονός που υποδηλώνει τη συμμόρφωσή της με τους νέους κανόνες και τη συνεχιζόμενη επιτυχία της. Οι θαυμαστές της, τόσο στο Douyin όσο και σε έναν λογαριασμό στο Instagram που υποτίθεται ότι είναι η επίσημη σελίδα της, παραμένουν αισιόδοξοι ότι θα συνεχίσει να ευδοκιμεί στη βιομηχανία ζωντανών ροών ηλεκτρονικού εμπορίου, αν και υπό αυστηρότερους κανονισμούς.