Ωνάσης και φορτηγό πλοίο
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Πώς η Ελλάδα έβαζε, βάζει και θα βάζει "φρένο" στα σχέδια της Κίνας για παγκόσμια κυριαρχία στο ναυτικό εμπόριο

Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η Κίνα έχει καταφέρει να αποκτήσει το μονοπώλιο σχεδόν σε κάθε πτυχή του παγκόσμιου εμπορίου. Από την αγορά των μεγαλύτερων λιμανιών στον κόσμο μέχρι την προμήθεια σχεδόν του 30% όλων των αγαθών του πλανήτη, το Πεκίνο έγινε ο βασιλιάς σχεδόν όλου του εμπορίου.

Και γράψαμε σχεδόν, γιατί υπάρχει μία εξαίρεση: οι μεταφορές.

Παρά το γεγονός πως έχει επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια στην βιομηχανία των μεταφορών, η Κίνα βρίσκεται πίσω από πολύ μικρότερα κράτη αναφορικά με τις δυνατότητες μεταφορών της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Για παράδειγμα η Ιαπωνία είναι η δεύτερη ισχυρότερη χώρα στον κλάδο των μεταφορών, έχοντας πληθυσμό 91 φορές μικρότερο της Κίνας. Πρώτη στην κορυφή αυτής της λίστας είναι η Νότια Κορέα εδώ και αρκετές δεκαετίες.

Ο Ρόλος της Ελλάδας

Σύμφωνα με ξένες αναφορές, αναλύσεις και ειδικούς και σύμφωνα με τα νούμερα τα οποία μιλάν από μόνα τους, η πραγματική υπερδύναμη στον κόσμο των μεταφορών δεν είναι άλλη από την Ελλάδα, ένα μικρό κράτος στην Μεσόγειο που εντυπωσιάζει ναυτικά εδώ και αιώνες και χιλιετίες.

Αν και έχουμε πληθυσμό 140 φορές μικρότερο της Κίνας, η χώρα μας αποτελεί υπερδύναμη στον τομέα των ναυτικών μεταφορών εδώ και περίπου 50 χρόνια.

Τι σημαίνει αυτό; Πώς εάν μία ξένη χώρα εισάγει πόρους όπως πετρέλαιο, μέταλλα, άνθρακα ή σιτηρά ή απλά έχει παραγγείλει αντικείμενα από μία ξένη χώρα, τότε υπάρχει τεράστια πιθανότητα την ναυτική μεταφορά αυτών των αγαθών να αναλάβει ένα ελληνικό πλοίο. 

Πώς Φτάσαμε Εδώ;

Με μία γρήγορη ματιά στον χάρτη είναι εύκολο να παρατηρήσουμε το γεωγραφικό πλεονέκτημα της χώρας μας, το οποίο αποτελεί και έναν από τους λόγους που κυριαρχούμε στο παγκόσμιο ναυτικό εμπόριο εδώ και τουλάχιστον 2 χιλιάδες χρόνια (στην πραγματικότητα πολλά περισσότερα).

Είμαστε ένα έθνος με περισσότερα από 5 χιλιάδες νησιά, ενώ το γεγονός πως η ηπειρωτική Ελλάδα αποτελείται στην συντριπτική πλειοψηφία τις από ορεινές περιοχές ανάγκασε τους αρχαίους Έλληνες να αναπτύξουν τις ναυτικές τους δυνατότητες.

Στις αρχές της δεκαετίας του '1900 η Ελλάδα ήταν στις 10 κορυφαίες χώρες στον τομέα των ναυτικών μεταφορών, φυσικά σε όλον τον πλανήτη. Μετά την συνδρομή της χώρας μας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τις φανταστικές επενδύσεις του Αριστοτέλη Ωνάση σε πελώρια πλοία, πολλοί Έλληνες επενδυτές ενδιαφέρθηκαν να γίνουν εφοπλιστές και τα κατάφεραν, ανεβάζοντας ακόμη υψηλότερα την κατάταξή μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέχρι την δεκαετία του '1960 οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές διέθεταν τον μεγαλύτερο στόλο ναυτικών μεταφορών στον πλανήτη. Αυτές οι ισχυρές προσωπικότητες έμειναν στην ιστορία ως οι «Χρυσοί Έλληνες».

Για να καταλάβετε, κατά την διάρκεια του 20ου αιώνα οι Χρυσοί Έλληνες επιχειρηματίες είχαν μεγαλύτερο στόλο μεταφορών από όλη την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ