«Θα έχω συνάντηση την επόμενη εβδομάδα με φορείς συγκοινωνιών για να ενημερώσω για τις ενέργειες που θα γίνουν και την περαιτέρω δράση για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Για καθησυχασμό και για προστασία», έγραψε στην πλατφόρμα X ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον.
- Χθες Πέμπτη, η δημαρχία του Παρισιού ζήτησε από την κυβέρνηση «ένα σχέδιο δράσης» κατά των κοριών, εκφράζοντας ανησυχία για μια «σημαντική επανεμφάνιση» αυτού του είδους παράσιτου.
«Το κράτος πρέπει επειγόντως να συγκεντρώσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να αναπτύξει ένα σχέδιο δράσης ανάλογο με αυτή τη μάστιγα, καθώς ολόκληρη η Γαλλία προετοιμάζεται να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες», προειδοποίησε ο Εμανουέλ Γκρεγκουάρ, πρώτος αντιδήμαρχος του Παρισιού.
- Εντούτοις, «δεν υπάρχει καμία απειλή για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (…) Οι κοριοί υπήρχαν ήδη», είπε σήμερα στο τηλεοπτικό δίκτυο BFMTV. Αλλά, όπως είπε «οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι μια ευκαιρία» να «μπούμε σε μια λογική δημόσιας υγείας».
Ύπαρξη κοριών έχει αναφερθεί τις τελευταίες εβδομάδες σε κινηματογράφους, τρένα μεγάλων αποστάσεων, στο μετρό του Παρισιού και σε ζώνες αναμονής του διεθνούς αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ. Δεν αποδεικνύονται όμως όλα αυτά τα κρούσματα.
Για παράδειγμα, σε ένα τρένο της γραμμής 8 του μετρό του Παρισιού αναφέρθηκε «υποψία για παρουσία κοριών στην καμπίνα μηχανοδηγού» την Τετάρτη, σύμφωνα με την αρχή μεταφορών του Παρισιού (RATP). Ωστόσο, ολόκληρο το τρένο εξετάστηκε και τα αποτελέσματα «είναι αρνητικά», ανέφερε σήμερα η διαχειρίστρια εταιρεία στο Γαλλικό Πρακτορείο.
«Σε όλο τον εξοπλισμό μας γίνεται τακτικός εντατικός καθαρισμός (…) Τις τελευταίες ημέρες δεν έχει παρατηρηθεί καμία αποδεδειγμένη παρουσία κοριών στον εξοπλισμό μας», είτε σε μετρό, τραμ ή λεωφορείο, είπε.
- Ο σιδηροδρομικός όμιλος SNCF τόνισε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι «δεν έχει επιβεβαιωθεί καμία αποδεδειγμένη περίπτωση παρουσίας κοριών μέσα τις τελευταίες ημέρες σε τρένα μεγάλης ταχύτητας».
Αφού εξαφανίστηκαν από την καθημερινότητα τη δεκαετία του 1950, αυτά τα έντομα επανήλθαν τα τελευταία 30 χρόνια σε πολλές ανεπτυγμένες χώρες λόγω του ολοένα και πιο νομαδικού τρόπου ζωής, της κατανάλωσης που ευνοεί τις αγορές μεταχειρισμένων καθώς και της αυξανόμενης αντίστασης των παρασίτων σε εντομοκτόνα.