Σύμφωνα με πολύ πρόσφατες αναφορές, η Γερμανία και η Νορβηγία θα ξεκινήσουν την παραγωγή πανομοιότυπων υποβρυχίων με σκοπό να ενισχύσουν τις ναυτικές αμυντικές δυνάμεις τους και να αυξήσουν την στρατιωτική τους συνεργασία.
Αποκαλούμενο Type 212CD, το σκάφος θα έχει ως βάση του τον αποδεδειγμένο τύπο Type 212A που επιχειρεί το γερμανικό και το ιταλικό πολεμικό ναυτικό.
Συνολικά θα παραχθούν έξι υποβρύχια τύπου 212CD ως μέρος ενός συμβολαίου αξίας 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το εν λόγω συμβόλαιο υπογράφηκε πριν δύο χρόνια, το 2021.
Τα δύο από αυτά τα προηγμένα υποβρύχια που θα ολοκληρωθούν εντός του εν λόγω προγράμματος θα παραδοθούν στο Βερολίνο, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα σκάφη θα σταλθούν στην Νορβηγία για υπηρεσία στο νορβηγικό πολεμικό ναυτικό. Η επιχείρησή τους στον στόλο του Ελσίνκι αναμένεται να ξεκινήσει το 2029.
Η κοινή πρωτοβουλία των δύο ευρωπαϊκών κρατών θα καταστήσει την Νορβηγία και την Γερμανία τις πρώτες δύο χώρες που θα παράξουν και θα επιχειρούν πανομοιότυπα υποβρύχια.
Οι εταιρείες που θα συνεργαστούν για την παραγωγή των σκαφών σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα γραφείο διαχείρισης μέσης ζωής, έτσι ώστε να ελέγχουν και να διαχειρίζονται εύκολα τις διαδικασίες συντήρησης και τις μελλοντικές αναβαθμίσεις που θα λάβουν τα 212CD.
Για να Συγκρίνετε...
Το νέο υποβρύχιο θα είναι αρκετά μεγαλύτερο του προκατόχου του, αφού θα διαθέτει μήκος 73 μέτρων (240 πόδια) συγκριτικά με το μήκος 56 μέτρων της προηγούμενης έκδοσης Type 212A.
Το Type 212CD επιδεικνύει επίσης εκτόπισμα 2.500 κυβικών μέτρων (δηλαδή 88.286 κυβικών ποδιών), ενώ το προηγούμενο 212Α έχει εκτόπισμα μόλις 1.450 τόνων.
Το σκάφος θα εξοπλιστεί με βελτιωμένους αισθητήρες συγκριτικά με το γηραιότερο «αδελφάκι» του, ενώ θα μπορεί να επιχειρεί σε παρατεταμένο επιχειρησιακό βεληνεκές με μειωμένο ακουστικό αποτύπωμα για να συμμετάσχει σε μυστικές αποστολές. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά πως το νέο υποβρύχιο θα αποτελεί ένα σκάφος χαμηλότερης παρατηρησιμότητας συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση, δηλαδή ο τύπος Type 212CD θα είναι πιο stealth.
«Αυτά τα υποβρύχια συνδυάζουν αποδεδειγμένες και δοκιμασμένες τεχνολογίες και αναπτύξεις, οι οποίες θα μας προετοιμάσουν για το μέλλον, ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας των αισθητήρων» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος του προγράμματος, ο Νορβηγός Jörg Jährig.
Ο νέος σχεδιασμός αναπτύχθηκε από την γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), η οποία επιθυμεί να συνεργαστεί και με την Ελλάδα για στοιχεία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού.