Γεμίζει ο... κουμπαράς των Ρώσων influencers που προωθούν την προπαγάνδα του Κρεμλίνου σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπως αναφέρει το BBC.
Ένθερμοι υποστηρικτές του πολέμου βάζουν στην τσέπη μεγάλα ποσά από διαφημιστικά έσοδα καλύπτοντας τον πόλεμο του Πούτιν στην Ουκρανία μέσω των social media με τρόπο που είναι αρεστός στον ισχυρό άνδρα της Ρωσίας.
Παράλληλα, ανατριχιαστικά βίντεο που κάνουν τον γύρου του διαδικτύου και δείχνουν επιθέσεις με droneς προβάλλοντας και ψευδείς ισχυρισμούς για τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, προσελκύουν σαν μαγνήτης τους διαφημιστές για οτιδήποτε: από κρυπτονομίσματα μέχρι μόδα.
Γνωστοί στη Ρωσία ως «Z-Bloggers», οι influencers υποστηρίζουν τον πόλεμο του Ρώσου προέδρου στην Ουκρανία που συχνά συμβολίζεται με το γράμμα «Z» περνώντας «ζωή και κότα» με τα χρήματα που βγάζουν.
Συχνά ενσωματώνονται στο ρωσικό στράτευμα και δημοσιεύουν πλάνα από την πρώτη γραμμή του πολέμου καλώντας τους νεαρούς Ρώσους να ντυθούν στο χακί .
Από την έναρξη του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, 24 Φεβρουαρίου του 2022, όσοι τάσσονται υπέρ των εχθροπραξιών, έχουν αποκτήσει εκατομμύρια followers στο Telegram, την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην οποία στράφηκαν πολλοί Ρώσοι μετά την απαγόρευση του Instagram, του Facebook και του Twitter από τον ισχυρό ηγέτη του Κρεμλίνου, Βλαντιμίρ Πούτιν.
Αυτή η έκρηξη των χρηστών που στηρίζουν το ρωσικό σφυροκόπημα στην Ουκρανία, οδήγησε σε άνοδο των διαφημιστικών εσόδων στο Telegram, σχολιάζει το BBC.
Για τα «παπαγαλάκια» του Πούτιν που προωθούν την προπαγάνδα υπέρ του πολέμου στην Ουκρανία, η τάση αυτή είναι «βούτυρο στο ψωμί τους» με τους διαφημιστές να πληρώνουν αδρά για να διασφαλίσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο προκειμένου να προσεγγίσουν το νεανικό κοινό.
Για να μάθουν πόσα χρεώνουν για κάθε ανάρτηση, μέλη της Ομάδας Παγκόσμιας Παραπληροφόρησης του BBC εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο ως ιδιοκτήτες ξενοδοχείων που ενδιαφέρονται να δημοσιεύουν διαφημίσεις στα κανάλια που προωθούν τα συμφέροντα του Κρεμλίνου.
Το BBC απευθύνθηκε σ΄έναν από τους πιο σημαντικούς Ζ- bloggers.
Ένας από αυτούς είναι ο Αλεξάντερ Κοτς, βετεράνος ανταποκριτής μιας φιλοκυβερνητικής εφημερίδας που έγινε προπαγανδιστής με περισσότερους από 600.000 ακόλουθους στο προσωπικό του κανάλι στο Telegram.
Από την πλευρά του, ο Σεμιόν Πεγκόφ, γνωστός ως «WarGonzo», είναι ίσως ο πιο γνωστός «Z blogger«, με πάνω από 1,3 εκατομμύρια ακολούθους.
Για τον Αλεξάντερ Κοτς, κάθε ανάρτηση στο κανάλι του κοστίζει 440 με 680 λίρες, ανάλογα με το πόσο χρονικό διάστημα θα βρίσκεται η διαφήμιση στην κορυφή της ροής του Telegram.
Για τον «WarGonzo», το ποσό για κάθε ανάρτηση ανέρχεται σε 1.550 λίρες.
Άνθρωποι με κύρος και αξιοπιστία που επηρεάζουν τη κοινή γνώμη για τον πόλεμο στην Ουκρανία, δημοσιεύουν τουλάχιστον μία διαφήμιση την ημέρα, επομένως το δυνητικό τους εισόδημα υπερβαίνει τον μέσο μηνιαίο μισθό των Ρώσων πολιτών που δεν ξεπερνά τις 550 λίρες.
Ένας διαφημιστής που συνεργάζεται με κανάλια που συνδέονται με την ομάδα μισθοφόρων της «Wagner» δήλωσε στο BBC ότι, για κάθε διαφήμιση στην «Gray Zone», ένα κανάλι στο Telegram με πρόσβαση στον ακέφαλο πλέον ιδιωτικό στρατό του Πούτιν με πάνω από 600.000 followers, το κόστος ανέρχεται σε 260 λίρες.
Την ίδια ώρα, όσοι προτιμούν να διαφημίζονται στο κανάλι του Αλεξάντερ Σιμονόφ , ανταποκριτή της «Ria Fan», ιστοσελίδα που ιδρύθηκε από τον εκλιπόντα αρχηγό της «Wagner», Γεβγκένι Πριγκόζιν, η διαφημιστική εταιρεία πρέπει να καταβάλει το ποσό των 180 λιρών για κάθε ανάρτηση.
Ένας άλλος ρεπόρτερ της ιστοσελίδας «Ria Fan», ο Aλεξάντερ Γιαρεμτσούκ που έχει λιγότερους ακόλουθους, για κάθε ανάρτησή του, αμείβεται με το ποσό των 86 λιρών.