Νεώτερη εξέλιξη
Δεν είναι ξεκάθαρο σε ποια χρονική στιγμή της Τρίτης ακούστηκε το χτύπημα και για πόσο διάστημα
Τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan στα βάθη του Ατλαντικού άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά την Τρίτη, σύμφωνα με εσωτερική κυβερνητική ενημέρωση για τις εξελίξεις στην έρευνα, την οποία επικαλείται το αμερικανικό δίκτυο CNN.
Τέσσερις ώρες μετά, και αφού μπήκαν στην έρευνα περισσότερες συσκευές σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα.
Ωστόσο, το σημείωμα δεν ήταν ξεκάθαρο σε ποια χρονική στιγμή της Τρίτης ακούστηκε το χτύπημα και για πόσο διάστημα.
Νεότερο σημείωμα που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».
Αρχικό κείμενο
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η υποθαλάσσια έρευνα προκειμένου να εντοπιστεί το τουριστικό υποβρύχιο σκάφος το οποίο αγνοείται στον Ατλαντικό και στο οποίο επέβαιναν πέντε άτομα.
Το διαθέσιμο οξυγόνο στο τουριστικό υποβρύχιο με τους πέντε επιβαίνοντες – το οποίο αγνοείται από την Κυριακή στον Βόρειο Ατλαντικό, κοντά στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού – επαρκεί για 30 ώρες ακόμα σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Βοστόνη, ο υποπλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ τόνισε πως μέχρι στιγμής οι έρευνες της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ και του Καναδά έχουν αποβεί άκαρπες.
Ο Τζέιμι Φρέντερικ δήλωσε πως η ακτοφυλακή άρχισε κατάδυση με τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) στην τελευταία γνωστή θέση του υποβρυχίου. Το όχημα αυτό διαθέτει κάμερα. Στην έρευνα συμμετέχουν και ιδιωτικά σκάφη.
Παράλληλα ανέφερε ότι ήδη έχουν ερευνηθεί περί τα 76.000 τ.χλμ., δηλαδή έκταση πολύ μεγαλύτερη από την πολιτεία του Κονέκτικατ. Διαβεβαίωσε, βέβαια, ότι οι έρευνες συνεχίζονται.
Να σημειωθεί, δε, πως ο αξιωματικός υπογράμμισε ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο το ότι το υποβρύχιο θα μπορούσε να σωθεί, ακόμα κι αν το έβρισκαν σήμερα. «Δεν ξέρω την απάντηση σε αυτή την ερώτηση… Αυτό που θα σας πω είναι πως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να πραγματοποιήσουμε μια διάσωση», είπε.
Εν τω μεταξύ, πληροφορίες για τους αγνοούμενους, το εσωτερικό του υποβρυχίου όπως και φωτογραφίες προτού εκείνο χαθεί στα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού, βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες.
Με μήκος 6,7 μέτρων και βάρος 10 τόνων, το υποβρύχιο σκάφος διαθέτει κάμερες, φώτα και σαρωτές ενώ χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink του Έλον Μασκ για την επικοινωνία του. Χρειαζόταν περίπου δύο ώρες για να καταδυθεί 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού, όπου βρισκόταν το ιστορικό ναυάγιο.
Τη στιγμή που ερευνητικά πλοία της αμερικανκής ακτοφυλακής συνεχίζουν τις έρευνες, στοιχεία για το υποβρύχιο δίνει ο δημοσιογράφος του CBS Ντέιβιντ Πογκ, καθώς με αυτό ταξίδεψε πέρσι στα συντρίμμια του ναυαγίου του Τιτανικού.
Εικονίζεται να μιλά, σε βίντεο του 2022 στο BBC, από το εσωτερικό του υποβρυχίου. Είχε δηλώσει ότι, όταν το συνοδευτικό πλοίο βρίσκεται ακριβώς πάνω από το υποβρύχιο, είναι δυνατή η αποστολή μηνυμάτων.
Διαφορετικά, η επικοινωνία μέσω GPS ή ραδιοσυστημάτων δεν είναι δυνατή, καθώς κανένα από τα δύο συστήματα δεν λειτουργεί κάτω από το νερό.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του CBS, οι επιβάτες μπαίνουν στο υποβρύχιο και στη συνέχεια αυτό σφραγίζεται απ' έξω με πολλά μπουλόνια.
Εάν το υποβρύχιο παγιδευτεί ή προκληθεί διαρροή, κάνεις δεν μπορεί να βγει έξω, ενώ δεν υπάρχει και εφεδρικό μέσο διάσωσης.
Κατά τον ερευνητή, δε, των ωκεανών, Ρόμπερτ Μπλάσιακ, εάν το υποβρύχιο έχει πέσει στον πυθμένα του ωκεανού, η πίεση της ατμόσφαιρας θα είναι περίπου 380 φορές περισσότερη απ' ό,τι στην επιφάνεια.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, το σκάφος είχε επάρκεια οξυγόνου για 70 έως 96 ώρες.
Όμως «εάν οι επιβάτες πανικοβληθούν και αρχίσουν να έχουν έντονη δραστηριότητα μέσα στην καμπίνα, το οξυγόνο θα λιγοστέψει πολύ πιο γρήγορα» δήλωσε στο BBC o Φραν Όουεν, πρώην διευθυντής της ομάδας Ερευνάς και Διάσωσης από την Αυστραλία.
Οι πέντε επιβαίνοντες
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο είναι: ο 61χρονος Αμερικανός ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας, ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ (διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού), ο 59χρονος Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation), ο 48χρονος Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ και ο 19χρονος γιος του, Σουλεϊμάν.