Συμφωνία – ρεκόρ για την αεροναυπηγική βιομηχανία επιτεύχθηκε με την παραγγελία 500 αεροπλάνων της οικογένειας Airbus από τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ινδίας, την Indigo.
H αεροπορική εταιρεία IndiGo αποτελεί ήδη μεγάλο πελάτη της Airbus.
Η συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα αεροσκάφη της Airbus είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ, επισκιάζοντας τη συμφωνία για αγορά 470 αεροσκαφών των Airbus και της Boeing από την Air India νωρίτερα φέτος, συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο. Τότε, ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, είχε χαρακτηρίσει ιστορική τη συμφωνία, με τα 470 αεροσκάφη να κοστολογούνται στα 70 δισ. δολάρια.
«Αυτό είναι μόνο η αρχή, υπάρχουν κι άλλα που θα ακολουθήσουν. Με την ανάπτυξη της Ινδίας και της ινδικής αεροπορικής αγοράς είναι η κατάλληλη στιγμή για εμάς να προχωρήσουμε σε αυτήν την παραγγελία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo, Pieter Elbers, σε συνέντευξη Τύπου, μετά τη συμφωνία για την παραγγελία των 500 αεροπλάνων.
Ο εκτιμώμενος ορίζοντας παράδοσης των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι μεταξύ του 2030 και του 2035.
Σημειώνεται ότι οι παραδόσεις της Airbus για τον Μάιο έφτασαν τα 60 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση περίπου 30% από τον ίδιο μήνα πέρυσι και ανεβάζοντας τις παραδόσεις μέχρι στιγμής φέτος σε περισσότερα από 220 αεροσκάφη.
Οι προσπάθειες των αερομεταφορέων της Ινδίας να διατηρήσουν τον βηματισμό τους με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά του κόσμου, που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο πληθυσμό, σπάνε τα ρεκόρ της βιομηχανίας, παρόλο που οι κατασκευαστές αγωνίζονται να επιτύχουν τους στόχους παραγωγής.
Οι αερομεταφορείς της Ινδίας αυτή τη στιγμή έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με μερίδιο άνω του 6% των ανεκτέλεστων παραγγελιών του κλάδου, όντας πίσω μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays της 1ης Ιουνίου.
Ωστόσο μερικοί αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά πολλά αεροσκάφη στοχεύοντας στον ίδιο αριθμό επιβατών.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την IndiGo, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί δήλωσε ότι είναι πρόωρο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου υψηλότερους από τους προβλεπόμενους 75 ανά μήνα.
Η IndiGo, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της ινδικής εγχώριας αγοράς, αναμενόταν ευρέως να διατηρήσει την Airbus ως προμηθευτή αεροσκαφών ενός διαδρόμου για να αποσπάσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.
Συνεχίζει να διεξάγει ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus και την ανταγωνίστρια Boeing για 25 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα μπορούσαν να είναι είτε αεροσκάφη Airbus A330neos είτε αεροσκάφη Boeing 787, ανέφεραν πηγές.