Ludivine Dedonder
Κόσμος

Το Βέλγιο «λιγουρεύεται» το ευρωπαϊκό μαχητικό 6ης γενιάς FCAS-«Δεν θα τους δώσουμε δουλειές» είπε η γαλλική Dassault

Η βελγική κυβέρνηση έχει δείξει πως είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο να ενταχθεί στο πολυεθνικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα μαχητικού έκτης γενιάς, παρά την προηγούμενη αφοσίωσή της στο αμερικανικό πρόγραμμα του F-35.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Υπόβαθρο και οι Δηλώσεις

Κατά τους τελευταίους μήνες, η βελγική αμυντική εταιρεία έχει αιτηθεί από την κυβέρνηση να αποφασίσει ποιο πρόγραμμα μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς σκοπεύει να επιλέξει και πόσες μονάδες θα παραγγείλει.

Το Βέλγιο βρίσκεται σε συζητήσεις με μετόχους του προγράμματος Future Combat Air System (FCAS), ωστόσο παραμένει ένας «παρατηρητής μέχρι στιγμής», μιας και δεν έχει ενταχθεί πλήρως στο πρόγραμμα ακόμη. 

Το πρόγραμμα FCAS ηγούνται η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία, ενώ εμπλέκει τις αμυντικές εταιρείες Dassault Aviation, Airbus και Indra.

Ο διευθύνοντας σύμβουλος της Dassault Aviation, Ερίκ Τραπιέ, αποκάλυψε πως είναι εναντίον της συμμετοχής χωρών από το πρόγραμμα του F-35 στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα FCAS, ακόμη και εάν είναι χώρες της Ευρώπης. Ωστόσο, δεν έχει απορρίψει την πιθανότητα συμμετοχής κυβερνήσεων ως «κράτη που παρατηρούν» την εξέλιξή του.

«Ακούω πως οι Βέλγοι ενδιαφέρονται. Αυτό είναι πολύ καλό» δήλωσε ο Τραπιέ σε συνάντηση του περασμένου μήνα. «Δεν βλέπω όμως ουσία στο να βάλουμε περισσότερες χώρες με F-35 στο πρόγραμμα. Γιατί να κάνω χώρο στο εργοστάσιό μου, στο σχεδιαστήριό μου για άτομα που έχουν ήδη επιλέξει το F-35;»

«Άνθρωποι λένε πως θα μπορούσαμε να δώσουμε θέσεις εργασίας κατευθείαν σε βελγικές εταιρείες» πρόσθεσε. «Όχι, αν εξαρτάται από εμένα δεν θα το επιτρέψω. Δεν βλέπω τον λόγο να δώσω δουλειές σε Βέλγους σήμερα».

Προς απάντηση στα σχόλια του Τραπιέ, η υπουργός άμυνας του Βελγίου, Ludivine Dedonder, δήλωσε στην Defense News πως δεν εξεπλάγην από τις τοποθετήσεις του.

«Ακούω στα λόγια του την δυσαρέσκεια πως το παρελθόν πρέπει να μείνει πίσω. Αλλά οι μετοχές είναι πολύ υψηλότερες από τα σχόλια ενός αφεντικού μίας εταιρείας» δήλωσε η ίδια. «Το μαχητικό του μέλλοντος, είτε είναι το FCAS είτε είναι το GCAP (της Βρετανίας, της Ιταλίας και της Ιαπωνίας), θα είναι ένα δομικό πρόγραμμα για την άμυνά μας. Είναι κατ' επέκταση σημαντικό οι εταιρείες μας να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα που θα επιλεχθεί».

Επιλέγοντας Μαχητικό

Η κατάσταση «παρατηρητή» του Βελγίου δεν πρέπει να ανησυχεί τον Τραπιέ, ή άλλους συνεργάτες του στο πρόγραμμα FCAS, αφού δεν αφορά την άμεση βιομηχανική συμμετοχή των Βέλγων. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Βέλγιο ήταν πρόθυμο να αγοράσει F-35A πριν πέντε χρόνια, οπότε δεν έχει ανάγκη για ένα νέο ή για παραπάνω μαχητικά αεροσκάφη για τα επόμενα 30 και παραπάνω χρόνια, δήλωσε μία έγκριτη γερμανική πηγή.

Συγκεκριμένα, η ευρωπαϊκή χώρα παρήγγειλε 34 μαχητικά F-35A το 2018 για να αντικαταστήσει τον στόλο της από F-16 Fighting Falcon. Τα πρώτα F-35 αναμένονται για παράδοση αυτό το έτος, με την πλήρη παραγγελία να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...