Ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Νότιας Κορέας, Hyundai Motor Group, ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει την κατασκευή ενός αρχικού μοντέλου ανάπτυξης ενός σεληνιακού εξερευνητικού ρόβερ, που σηματοδοτεί την είσοδό του στην ακμάζουσα διαστημική επιχείρηση.
Σε ένα δελτίο τύπου που δημοσιεύθηκε στις 20 Απριλίου, η εταιρεία είπε ότι αναπτύσσει ένα σεληνιακό ρόβερ σε συνεργασία με μεγάλα κορεατικά ερευνητικά ινστιτούτα του αεροδιαστημικού τομέα.
Με ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων κάτω από την ομπρέλα του, συμπεριλαμβανομένων των Hyundai Motor και Kia, και εταιρειών που ασχολούνται με την εφοδιαστική, την κατασκευή χάλυβα, τις κατασκευές και τη ρομποτική, ο όμιλος θέτει το βλέμμα του σε έναν φιλόδοξο στόχο. Η ομάδα στοχεύει να ολοκληρώσει το αρχικό μοντέλο ανάπτυξης μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και να ξεκινήσει το σεληνιακό εξερευνητικό ρόβερ μέχρι το 2027.
Ο Yong-Hwa Kim, ο οποίος επιβλέπει το Κέντρο Σχεδιασμού & Συντονισμού Έρευνας και Ανάπτυξης στη Hyundai Motor και Kia, ανακοίνωσε σε δελτίο τύπου ότι η ανάπτυξη ενός σεληνιακού ρόβερ εξερεύνησης από τον όμιλο σηματοδοτεί μια στροφή από την κινητικότητα της ξηράς, της θάλασσας και του αέρα στην κινητικότητα στο διάστημα. Εξέφρασε περαιτέρω την αποφασιστικότητα της εταιρείας να ξεπεράσει τα εμπόδια της εξόρμησης στο διάστημα και να επιτύχει συγκεκριμένα αποτελέσματα δημιουργώντας το μοντέλο ανάπτυξης κινητικότητας για την εξερεύνηση της Σελήνης.
Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, η Hyundai Motor σύναψε μια ερευνητική συμφωνία συνεργασίας με έξι ιδρύματα της Νότιας Κορέας που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον για την αεροδιαστημική βιομηχανία. Το συμβουλευτικό όργανο περιλαμβάνει διάφορους οργανισμούς, όπως το Ινστιτούτο Αστρονομίας και Διαστημικής Επιστήμης της Κορέας, το Ινστιτούτο Έρευνας Ατομικής Ενέργειας της Κορέας και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Αυτοκινήτων της Κορέας.
Με ένα ευρύ φάσμα οντοτήτων κάτω από την ομπρέλα του, ο όμιλος συγκεντρώνει τους πόρους και την τεχνογνωσία του για να αφήσει το στίγμα του στην ταχέως εξελισσόμενη διαστημική βιομηχανία. Οι κύριοι στόχοι του συμβουλευτικού σώματος θα περιλαμβάνουν τον καθορισμό των βασικών τεχνολογιών και της έννοιας της κινητικότητας σεληνιακής εξερεύνησης και την επινόηση και αναθεώρηση συγκεκριμένων στρατηγικών και μέτρων εφαρμογής για επιχειρήσεις με βάση τη Σελήνη.
Βασιζόμενος στη συνδυασμένη γνώση και τις δυνατότητες τόσο του ιδιωτικού όσο και του κρατικού τομέα, ο όμιλος της Νότιας Κορέας είναι έτοιμος να κάνει βήματα στην ανάπτυξη της κινητικότητας σεληνιακής εξερεύνησης.
Λεπτομέρειες για το σεληνιακό ρόβερ
Το προτεινόμενο μοντέλο για το σεληνιακό ρόβερ εξερεύνησης είναι ένα συμπαγές, αυτο-οδηγούμενο όχημα σχεδιασμένο αποκλειστικά για τη διέλευση της σεληνιακής επιφάνειας. Το ρόβερ θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα αυτοφόρτισης που θα τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια και θα ενσωματώνει την προηγμένη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Hyundai.
Η ομάδα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη τεχνολογιών υψηλού επιπέδου για την αντιμετώπιση των ακραίων περιβαλλοντικών συνθηκών στην επιφάνεια της Σελήνης. Αυτές οι τεχνολογίες θα περιλαμβάνουν συστήματα θερμικής διαχείρισης, συσκευές θωράκισης ακτινοβολίας και ανθεκτικούς μεταλλικούς κινητήριους τροχούς που μπορούν να αντέξουν σημαντικές διακυμάνσεις θερμοκρασίας άνω των 300 βαθμών Κελσίου μεταξύ ημέρας και νύχτας.
Το ρόβερ αναμένεται να μην ζυγίζει περισσότερο από 70 κιλά και θα χωριστεί κυρίως σε άνω και κάτω τμήματα. Το πάνω τμήμα θα είναι υπεύθυνο για την επιφανειακή εξερεύνηση, ενώ το κάτω τμήμα θα ενσωματώνει την τεχνολογία αιχμής των συστημάτων οδήγησης της Hyundai για να επιτρέψει λειτουργίες βαρέως τύπου στην επιφάνεια της Σελήνης.
Το όχημα αναμένεται να φέρει ένα ευρύ φάσμα προηγμένων τεχνολογιών που επιτρέπουν εργασίες όπως σκάψιμο, ανασκαφή και ανθρώπινη εξερεύνηση της σεληνιακής επιφάνειας για πόρους. Τελικά, η Hyundai είπε ότι ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ευέλικτη και καθολικά εφαρμόσιμη πλατφόρμα κινητικότητας, ικανή να χειρίζεται ένα ευρύ φάσμα ωφέλιμων φορτίων.
Τα τελευταία χρόνια, η διαστημική βιομηχανία της Νότιας Κορέας βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, με τον αριθμό των θέσεων εργασίας να αυξάνεται από 6.708 το 2017 σε 7.317 το 2021. Για να τονώσει περαιτέρω τον τομέα, η κυβέρνηση στοχεύει να διπλασιάσει την ετήσια επένδυσή της στην έρευνα και την ανάπτυξη σε 1,5 τρισεκατομμύρια γουόν μέχρι το 2027.
Το Υπουργείο Επιστημών της Νότιας Κορέας έχει εντοπίσει αρκετούς βασικούς επενδυτικούς τομείς για τη διαστημική βιομηχανία της χώρας. Αυτοί οι τομείς περιλαμβάνουν δορυφορικά δεδομένα, πλοήγηση, ιατρική και ενέργεια και πόρους που σχετίζονται με το διάστημα.
Ως μέρος του διαστημικού της προγράμματος, η Νότια Κορέα σκοπεύει να στείλει ένα προσεδάφιο στη Σελήνη χρησιμοποιώντας έναν εγχώρια αναπτυγμένο πύραυλο έως το 2031. Εν μέσω πρόσφατων αποτυχιών που αντιμετώπισαν οι αντίπαλοί της, η Νότια Κορέα εντείνει τις προσπάθειες για να προωθήσει το διαστημικό της πρόγραμμα.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Ιαπωνία, η οποία αναγκάστηκε να καθυστερήσει την εκτόξευση του μεγάλου πυραύλου H-IIA από τον Μάιο έως τουλάχιστον τον Αύγουστο, επειδή ο πύραυλος μοιράζεται πολλά από τα ίδια εξαρτήματα με τον πύραυλο H3 που απέτυχε να εκτοξευτεί τον Μάρτιο.