Κλάση Kalvari
Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Η Ινδία "εκτοξεύει" τις υποβρύχιες δυνατότητες της με νέο μοναδικό σύστημα! (Εικόνα)

Η προγραμματισμένη εγκατάσταση του συστήματος προώθησης Air Independent Propulsion (AIP, δηλαδή "Προώθηση Ανεξάρτητη από Αέρα"), ενός συστήματος που μπορεί να λειτουργήσει χωρίς καμία παροχή οξυγόνου και παράγεται εγχώρια στην Ινδία, θα ενισχύσει σημαντικά την ικανότητα των ινδικών υποβρυχίων να παραμένουν κάτω από την επιφάνεια του νερού για μεγαλύτερο διάστημα.

Βέβαια, μόνο η μελλοντική απόδοση του συστήματος θα δείξει εάν μπορεί να καταφέρει με επιτυχία αυτό που σχεδιάστηκε να κάνει.

Αυτά τα συστήματα πρόκειται να προστεθούν στα υποβρύχια της κλάσης Kalvari (βασίζεται στην γαλλική κλάση Scorpene) του ινδικού πολεμικού ναυτικού. Την Δευτέρα, το INS Vagir, το πέμπτο υποβρύχιο της κλάσης, ξεκίνησε και επίσημα επιχειρήσεις με το πολεμικό ναυτικό της χώρας. Το AIP θα εγκατασταθεί στο πρώτο σκάφος της κλάσης όταν δρομολογηθεί για επανεξοπλισμό και αναβάθμιση.

Η κίνηση αυτή θα τοποθετήσει το ινδικό ναυτικό σε πλεονεκτική θέση έναντι του πακιστανικού, τα γαλλικά υποβρύχια Agosta-90B του οποίου διαθέτουν επίσης AIP (και τα τρία).

Το Πακιστάν αναμένεται επιπλέον να λάβει οχτώ υποβρύχια εξοπλισμένα με AIP της κλάσης Yuan, ξεκινώντας από τα τέλη του 2023. Τα σκάφη αυτά είναι αποτέλεσμα συμφωνίας της χώρας με την Κίνα, μέσω συμβολαίου αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Πρώτο Εγχώριας Παραγωγής Σύστημα AIP Στην Ινδία

Την περασμένη Πέμπτη, η Ινδία υπέγραψε συμφωνία με την τεράστια γαλλική ναυπηγική Naval Group και αρχική κατασκευάστρια των υποβρυχίων Scorpene, για να συνεργαστούν στον λεπτομερή σχεδιασμό της φάσης ενσωμάτωσης των AIP στα υποβρύχια.

Αυτό αφορά την συνδρομή της Naval Group στις τεχνικές μικροδιορθώσεις που θα πρέπει να γίνουν στην δομή του υποβρυχίου, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει η εγκατάσταση του συστήματος AIP. Η μονάδα θα τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του σκάφους, κατ' επέκταση αυξάνοντας το μήκος του.

Τα συμβατικά diesel-ηλεκτρικά υποβρύχια (SSK) εξοπλισμένα με σύστημα AIP θεωρούνται η μέση λύση μεταξύ πυρηνοκίνητων σκαφών και diesel-ηλεκτρικών υποβρυχίων χωρίς AIP. Το σύστημα αυτό επιτρέπει σε ένα υποβρύχιο αυτής της κατηγορίας να παραμείνει κάτω από την επιφάνεια του νερού για περίοδο μεταξύ 10 και 14 ημερών, χωρίς να χρειαστεί να αναδυθεί για να φορτίσουν οι μπαταρίες του. Ας μην ξεχνάμε πως κάθε ανάδυση επιφέρει και ένα ποσοστό ρίσκου, αφού μπορεί να ανιχνευτεί το υποβρύχιο από εχθρικό αισθητήρα. 

Για να συγκρίνετε, άλλα SSK υποβρύχια μπορούν να πλέουν κάτω από την επιφάνεια του νερού για περίπου 48 ώρες. 

GALLERY

ινδικό AIP
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...