Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Τα πετρελαιοφόρα θα δουν τη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης των τελευταίων δεκαετιών

Η ζήτηση για πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου αναμένεται να εκτοξευθεί το επόμενο έτος σε ύψη που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και τρεις δεκαετίες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Clarkson Research Services, Ltd., που επικαλείται το Bloomberg.

Ο ερευνητικός οργανισμός προβλέπει ότι ο αριθμός των τονομιλίων θα αυξηθεί το επόμενο έτος κατά 9,5%, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση από το 1993. Τονικά μίλια, ο όγκος του φορτίου πολλαπλασιαζόμενος με την απόσταση που διανύει το φορτίο, είναι ένας κοινός μετρητής που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία.

Μέρος του λόγου πίσω από την αναμενόμενη άνοδο της ζήτησης για τονικά μίλια για προϊόντα πετρελαίου είναι η αλλαγή των δρομολογίων λόγω των προσεχών περιορισμών της Ρωσίας στις εξαγωγές. Η Ρωσία θα χρειαστεί να ανακατευθύνει τις ροές αργού προϊόντος σε αγοραστές που δεν εμπλέκονται σε ανώτατα όρια τιμών ή κυρώσεις, όπως η Ασία, αλλά αυτή η αλλαγή δρομολόγησης αναμένεται να αυξήσει την απόσταση που αποστέλλουν τα ρωσικά φορτία.

«Θα μπορούσε εύκολα να είναι πέντε ή έξι φορές η απόσταση και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστείτε πολύ περισσότερα πλοία για να μεταφέρετε τον ίδιο όγκο που εισάγατε προηγουμένως», δήλωσε στο Bloomberg ο Anders Redigh Karlsen, αναλυτής της Kepler Cheuvreux.

«Αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια προϊόντων». Τον Σεπτέμβριο, η δανική ναυτιλιακή εταιρεία Torm είπε στο Bloomberg ότι «η απαγόρευση της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα από τον Φεβρουάριο του 2023 θα πυροδοτήσει μια αναβαθμονόμηση του οικοσυστήματος του εμπορίου πετρελαίου. Μέρος αυτής της αναβαθμονόμησης του εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει».

Ένας άλλος παράγοντας είναι τα νέα διυλιστήρια στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να εξάγουν.

Η αγορά δεξαμενόπλοιων πετρελαιοφόρων έχει ήδη μια καλή χρονιά όσον αφορά τα κέρδη, καθώς οι τιμές για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων σε ταξίδια μεσαίας εμβέλειας αυξάνονται σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008.

Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξάνεται από τότε που η ΕΕ επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία και οι ναυτιλιακές εταιρείες έμειναν να προσπαθούν να αποκτήσουν δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου πριν από το εμπάργκο. Λίγα δεξαμενόπλοια έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια και δεδομένου ότι αυτό δεν είναι κάτι που ο κλάδος μπορεί να αντιστρέψει από τη μια μέρα στην άλλη, η προσφορά θα παραμείνει πιθανώς περιορισμένη, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς πετρελαίου και καυσίμων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ