Αστροφυσικός του Χάρβαρντ: Προηγμένη εξωγήινη τεχνολογία βρίσκεται στα βάθη του Ειρηνικού

Ένας κορυφαίος αστροφυσικός καταστρώνει ένα σχέδιο για να στείλει μια ομάδα στα βάθη του Ειρηνικού Ωκεανού σε αναζήτηση αυτού που πιστεύει ότι είναι προηγμένη εξωγήινη τεχνολογία.

Ο αστροφυσικός Avi Loeb πιστεύει ότι ένα διαπλανητικό αντικείμενο που συνετρίβη στη Γη το 2014 ήταν κάποιου είδους διαστημόπλοιο. Η θέση του είναι αμφιλεγόμενη στην επιστημονική κοινότητα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσε την περασμένη εβδομάδα στη δημοσιότητα η Διαστημική Διοίκηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USSC), το αντικείμενο προερχόταν πράγματι από άλλο αστρικό σύστημα. Το βλήμα - το οποίο διέσχισε τον ουρανό στα ανοικτά της ακτής του νησιού Μάνους, στην Παπούα Νέα Γουινέα - προσδιορίστηκε από την υπηρεσία ως μετεωρίτης.

Σύμφωνα με τη New York Post, ο καθηγητής Loeb, από την άλλη πλευρά, δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Σε δήλωση που εξέδωσε την Τετάρτη, πρότεινε ότι το αντικείμενο μπορεί να έχει δημιουργηθεί από εξωγήινους.

"Η ανακάλυψή μας ενός διαστρικού μετεωρίτη προαναγγέλλει ένα νέο ερευνητικό σύνορο", έγραψε ο αστρονόμος του Χάρβαρντ σε άρθρο του στην εφημερίδα The Debrief.

"Το θεμελιώδες ερώτημα είναι κατά πόσον οποιοσδήποτε διαστρικός μετεωρίτης θα μπορούσε να υποδεικνύει μια σύνθεση που είναι αναμφισβήτητα τεχνητής προέλευσης. Ακόμα καλύτερα, ίσως κάποια τεχνολογικά στοιχεία να επιβίωναν από την πρόσκρουση".

Αφού πέρασε δεκαετίες ερευνώντας την αστρονομία, ο καθηγητής Loeb έστρεψε πρόσφατα την προσοχή του στην πιθανότητα να υπάρχει ζωή κάπου αλλού εκτός της Γης. Έντονη κριτική του έχει ασκηθεί από άλλους στον τομέα του για τις θεωρίες του περί εξωγήινων, οι οποίες έχουν συγκεντρώσει μεγάλη προσοχή.

Ο καθηγητής Loeb, ενώ συνεργαζόταν με έναν φοιτητή του Χάρβαρντ, ήταν ο αστρονόμος που, πριν από μερικά χρόνια, διαπίστωσε ότι το αντικείμενο ήταν διαστρικό. Αφού έκαναν την έρευνά τους, το δίδυμο έγραψε μια εργασία σχετικά με αυτό, αλλά τους είπαν να μην τη δημοσιεύσουν, καθώς είχαν χρησιμοποιήσει απόρρητα κυβερνητικά δεδομένα.

Μετά την επιβεβαίωση των υποψιών τους από το USSC στις 7 Απριλίου, ο Loeb ζήτησε να γίνει μια αποστολή για να εντοπιστεί ό,τι έχει απομείνει από το διαστρικό αντικείμενο.

Σύμφωνα με την Post, τονίστηκε στο άρθρο του ότι ένα ταξίδι ανάκτησης μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση μαγνητών "σέσουλας" για την εξέταση της περιοχής 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων του Ειρηνικού Ωκεανού όπου πιστεύεται ότι έχει προσγειωθεί το αντικείμενο.

"Το όνειρό μου είναι να πατήσω μερικά κουμπιά σε ένα λειτουργικό κομμάτι εξοπλισμού που κατασκευάστηκε εκτός της Γης", λέει ο Loeb.

Ο καθηγητής Loeb έχει πει πολλές φορές ότι το Oumuamua - ένα διαστρικό αντικείμενο που πέρασε με ταχύτητα από το ηλιακό σύστημα το 2017 - ήταν τεχνολογία που στάλθηκε από εξωγήινους.