Στην παρούσα φάση, “ο απολογισμός είναι 61 νεκροί, άνδρες, γυναίκες και παιδιά” και “52 τραυματίες που απομακρύνθηκαν από το σημείο”, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μαρκ Μανιόνγκα Ντάμπο, αρμόδιος διευθυντής για τις υποδομές στην Εθνική Εταιρία Σιδηροδρόμων του Κονγκό (SNCC), τηλεφωνικά από το Λουμπουμπάσι.
Όπως δήλωσε, η αμαξοστοιχία ήταν εμπορευματική η οποία, αν και απαγορεύεται, μετέφερε “πολλές εκατοντάδες λαθρεπιβάτες”.
“Μερικά πτώματα πιστεύεται ότι παραμένουν εγκλωβισμένα στα βαγόνια που έπεσαν στις χαράδρες”, πρόσθεσε.
Όπως δήλωσε ο Μανιόνγκα, η αμαξοστοιχία που αποτελείτο από 15 βαγόνια, 12 από τα οποία ήταν άδεια, ερχόταν από τη Λουένα, στη γειτονική επαρχία Άνω Λομάνι και κατευθυνόταν προς την πόλη των ορυχείων Τένκε, όχι μακριά από το Κολουέζι.
Εκτροχιάστηκε το βράδυ της Πέμπτης στις 23:50 σε ένα χωριό, περίπου 200 χλμ. από το Κολουέζι, “σε σημείο όπου υπάρχουν χαράδρες”, στις οποίες έπεσαν 7 από τα 15 βαγόνια. “Η ομάδα μου εργάζεται ακατάπαυστα για να ανοίξει τον δρόμο μέχρι τη Δευτέρα”, πρόσθεσε ο Μανιόνγκα.
Δεν σχολίασε τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά ανέφερε την παλαιότητα των σιδηροτροχιών ως μάλλον μια από τις αιτίες.
Σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης του Κονγκό, η κυβερνήτης της επαρχίας και η διοικητής του εδάφους όπου σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα έκαναν λόγο για έναν προσωρινό απολογισμό 60 νεκρών.
Οι εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών είναι συχνοί στη ΛΔ Κονγκό, όπως και η βύθιση υπερφορτωμένων πλοίων στις λίμνες και τα ποτάμια της χώρας.
Συχνά, λόγω έλλειψης επιβατικών τραίνων ή καλών δρόμων, οι επιβάτες χρησιμοποιούν εμπορευματικά τραίνα για να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις.