Η Νότια Κορέα ξεκίνησε την κατασκευή του δεύτερου υποβρυχίου KSS-III Batch-II. Το σκάφος, που κατασκευάζεται από την τοπική ναυπηγική εταιρεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), θα ολοκληρωθεί έως το 2026 και θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της Δημοκρατίας της Κορέας (ROKN) το 2028, αφού υποβληθεί σε θαλάσσιες δοκιμές.
Ο Jeon Jeon-gyu, επικεφαλής της Ομάδας Έργου Υποβρυχίων της Κορέας στη Διοίκηση Προγραμμάτων Αμυντικών Αποκτήσεων (DAPA), δήλωσε:
"Η έναρξη της κατασκευής του δεύτερου υποβρυχίου Jang Bogo-class-III Batch-II σημαίνει ότι το Πολεμικό μας Ναυτικό θα διαθέτει στο μέλλον πέντε υποβρύχια που εκτοπίζουν πάνω από 3000 τόνους. Αναμένουμε ότι το πλοίο θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην εθνική ασφάλεια".
Το ROKN σχεδιάζει να αποκτήσει 3 υποβρύχια της παρτίδας ΙΙ, ακολουθούμενα από άλλα 3 πλοία της παρτίδας ΙΙΙ, για συνολικά 9 υποβρύχια KSS-III. Το KSS-III, που ονομάζεται επίσης Jang-Bogo-III ή κλάση Dosan Ahn Changho-, είναι η τελευταία φάση του προγράμματος KSS, το οποίο, όταν ολοκληρωθεί, το ROKN θα αποκτήσει συνολικά 27 υποβρύχια.
Το KSS-III είναι η μεγαλύτερη κλάση υποβρυχίων της ROKN. Η παραλλαγή Batch-II των 3.600 τόνων (εκτόπισμα επιφανείας) θα μπορεί να μεταφέρει 10 βαλλιστικούς πυραύλους υποβρυχίων, 4 περισσότερους από το KSS-III Batch-I των 3.300 τόνων (εκτόπισμα επιφανείας). Το εκτόπισμα του υποβρυχίου έχει αυξηθεί με κάθε φάση του προγράμματος KSS- τα KSS-I και KSS-II εκτοπίζουν 1.200 τόνους και 1.800 τόνους αντίστοιχα όταν βρίσκονται στην επιφάνεια. Τα πλοία KSS-III Batch-III είναι πιθανό να έχουν εκτόπισμα επιφανείας περίπου 4.000 τόνους. Τα τρία υποβρύχια KSS-III της πρώτης παρτίδας έχουν ήδη καθελκυστεί. Ο Οργανισμός Αμυντικής Ανάπτυξης (ADD) της Νότιας Κορέας ολοκλήρωσε με επιτυχία την κατασκευή του K-SLBM (με την ονομασία Hyunmoo 4-4) στις 15 Σεπτεμβρίου 2021. Το πρώτο υποβρύχιο της παρτίδας Ι, το ROKS Dosan Ahn Chang-ho (SS-083) τέθηκε σε υπηρεσία από το ROKN στις 13 Αυγούστου 2021.
Το Batch-II έχει μήκος 89 μέτρα, πλάτος 9,6 μέτρα και διαθέτει πλήρωμα 50 ατόμων. Θα χρησιμοποιεί ανεξάρτητη από τον αέρα πρόωση και θα μπορεί να παράγει μέγιστη ταχύτητα 20 kts. Σύμφωνα με την DAPA, το Batch-II θα είναι το δεύτερο υποβρύχιο στον κόσμο που θα χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion), μετά το ιαπωνικό κλάσης Soryu. Η χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου σημαίνει ότι το πλοίο θα μπορεί να παραμείνει βυθισμένο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθιστώντας το λιγότερο ευάλωτο στις ανθυποβρυχιακές πλατφόρμες. Θα διαθέτει επίσης πιο προηγμένο σύστημα σόναρ και μάχης από τα προηγούμενα υποβρύχια.
Σύμφωνα με την DSME, το 80% των εξαρτημάτων των πλοίων της παρτίδας ΙΙ θα παράγονται εγχώρια, μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Ελπίζεται ότι αυτό θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα καταστήσει το πλοίο πιο ανταγωνιστικό στην εξαγωγική αγορά. Ωστόσο, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι η ισπανική Indra θα παρέχει τα συστήματα SIGINT και η γαλλική ECA Group θα παρέχει τις κονσόλες πηδαλίου.