Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

«Πόλεμος» Ινδίας – Τουρκίας για το νέο μαχητικό Μαλαισιανό αεροσκάφος

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) της Τουρκίας και η Hindustan Aeronautics Limited της Ινδίας (HAL), αγωνίζονται για να προσφέρουν την πιο ελκυστική επιλογή καθώς ο διαγωνισμός για μαχητικά αεροσκάφη της Μαλαισίας θερμαίνεται. Η κυβέρνηση της Μαλαισίας επιβεβαίωσε πρόσφατα, τους έξι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, καθώς και τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι.

Ο διαγωνισμός έχει εκδοθεί για την αντικατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών Hawk 108 και Hawk 208, όπως περιγράφεται στο Capability Development 2055 ή CAP55 της Βασιλικής Αεροπορίας της Μαλαισίας (RMAF), δήλωσε ο ανώτερος υπουργός Άμυνας Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein τον περασμένο μήνα.

Ο τύπος της Μαλαισίας αναφέρει, ότι έξι τζετ συμμετέχουν στον διαγωνισμό ελαφρών αεροσκαφών μάχης της χώρας  και το Πακιστανό-Κινεζικό JF-17 δεν είναι μεταξύ αυτών.

https://twitter.com/JanesINTEL/status/1407949187388514304?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1407949187388514304%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Feurasiantimes.com%2Fturkeys-hurjet-indias-tejas-lca-for-malaysian-fighter-jet-deal%2F

Οι έξι εταιρείες που υπέβαλαν τις προσφορές τους για την παραγωγή ενός ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους και ενός προηγμένου εκπαιδευτικού αεροσκάφους, είναι η HAL με την TEJAS, η Aerospace Technology Systems με το MiG-35, η Hongdu Aviation Industry Corporation (HAIC) με το L-15, η Korea Aerospace Industries ( KAI) με το FA-50, το Leonardo με το M-346 και το TAI με το Hurjet. Το κινεζικό JF-17, το ρωσικό Yak-130 και το αμερικανικό T7A δεν λαμβάνονται πλέον υπόψη.

Μία από τις απαιτήσεις, είναι ότι το 30% της παραγωγής πρέπει να βρίσκεται στη Μαλαισία, με τη συνεργασία με τοπικές εταιρείες είτε στην κατασκευή είτε στη συναρμολόγηση, αναφέρει η MalaysiaKini.

https://www.youtube.com/watch?v=HhgnUjZFEPE

Ωστόσο, η απαίτηση ώθησε τις τουρκικές και ινδικές εταιρείες να δημιουργήσουν σχέσεις με την αεροπορική βιομηχανία της Μαλαισίας, με την ελπίδα, να εξασφαλίσουν μια ευνοϊκή θέση με την κυβέρνηση. Τόσο η Τουρκία όσο και η Ινδία, εργάζονται σκληρά για να ενισχύσουν τους δεσμούς με τη Μαλαισία ώστε να επιλεγούν οι αντίστοιχες προσφορές τους για τα μαχητικά LCA έναντι των άλλων.

Hurjet της Τουρκίας 

Η TAI της Τουρκίας, άνοιξε ένα γραφείο στην Cyberjaya και ένα επιστημονικό πάρκο στην πόλη Putrajaya της Μαλαισίας στις 24 Νοεμβρίου 2021, επιδιώκοντας να ενισχύσει τους δεσμούς και να έχει σταθερό αποτύπωμα στη χώρα. Μιλώντας στην τελετή έναρξης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της TAI, Temel Kotil, είπε ότι σε περίπτωση που η εταιρεία κερδίσει τον διαγωνισμό, είναι έτοιμη να κατασκευάσει 15 από τα παραγγελθέντα Hurjet στη Μαλαισία, ως προσθήκη σε 13 κατασκευαστικά έργα τουρκικής προέλευσης που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στη Μαλαισία.

Το έργο HÜRJET, ξεκίνησε για να αντικαταστήσει τα ξεπερασμένα T-38 της Τουρκίας ως Advanced Jet Trainers (AJT) και τα F-5 ως αεροσκάφη Acrobatic Team.

Η TAI φέρεται να έχει ξεκινήσει το Πρόγραμμα HÜRJET, ως απάντηση στις δυνατότητες της αγοράς αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων, αξιοποιώντας την εμπειρία και τις δεξιότητές της στον σχεδιασμό και την παραγωγή αποδοτικών εκπαιδευτικών/ελαφρών αεροσκαφών/συστημάτων.

Το HÜRJET, με μήκος 13,4 μέτρα και πτέρυγα 11 μέτρων, είναι μονοκινητήριο υπερηχητικό αεροπλάνο, που βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με το Ιταλικό Μ346, το Ρωσικό Yak-130 και το Κινεζικό JL-9. Δηλαδή πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εκπαιδευτικό αεροσκάφος, που μπορεί να χρησιμεύσει το πολύ για ελαφριές επιθέσεις.   

Οι προοπτικές του Tejas

Η HAL παρουσίασε μια ακροβατική επίδειξη στην αεροπορική έκθεση του Ντουμπάι, η οποία απευθυνόταν ειδικά στο κοινό της Μαλαισίας. Ο R. Madhavan, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ισχυρίστηκε ότι η HAL είναι έτοιμη να προσαρμόσει το τζετ ώστε να ικανοποιεί τα πρότυπα της Μαλαισίας, επισημαίνοντας ελλείψεις σε άλλα αντίπαλα αεροσκάφη.

Η Ινδία ήταν επίσης πρόθυμη, να επαναλάβει την επιθυμία της να δημιουργήσει μια σειρά από βάσεις εφοδιαστικής στην περιοχή, αυτή τη φορά για να υποστηρίξει την ανάπτυξη της Tejas.

Η Μαλαισία, η Αργεντινή και η Αίγυπτος είναι οι τρεις χώρες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το HAL Tejas μέχρι στιγμής. Η Βασιλική Αεροπορία της Μαλαισίας (RMAF), θα μπορούσε να είναι ο πρώτος ξένος αγοραστής του Tejas, εάν η HAL κερδίσει την προσφορά, βάσει της οποίας πρέπει να παραδοθούν 18 αεροπλάνα με δυνατότητα πώλησης άλλων 18 αργότερα.

Το LCA Tejas είναι ένα εξελιγμένο μαχητικό Fly-by-Wire (FBW), που μπορεί να ανεφοδιαστεί με καύσιμα στον αέρα. Είναι επίσης ένα μαχητικό τέταρτης γενιάς, που διαθέτει γυάλινο πιλοτήριο και σύστημα αδρανειακής πλοήγησης με δορυφόρο.

Μπορεί να μεταφέρει βόμβες αέρος-εδάφους και συστήματα επίθεσης, που μπορούν να αναπτυχθούν για να χτυπήσουν στόχους στην ξηρά ή στη θάλασσα. Είναι ένα υπερηχητικό μαχητικό αεροσκάφος, με ανώτατο όριο υπηρεσίας 50.000 ποδιών. Έχει άνοιγμα φτερών 8,20 μέτρα, μήκος 13,20 μέτρα και ύψος 4,40 μέτρα.

Ωστόσο, το μόνο πιθανό εμπόδιο στην εξαγωγή του θα μπορούσαν να είναι τα διάφορα ξένα εξαρτήματα που απαρτίζουν το αεροσκάφος. Η Ινδία, πρέπει να λάβει προηγούμενη συγκατάθεση από ξένους εταίρους για την πώληση Tejas σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Μέχρι στιγμής, δεν έχουν υπάρξει παρόμοιες δεσμεύσεις από άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες, αν και η KAI της Νότιας Κορέας ωθεί την προσφορά της σε διπλωματικές συναντήσεις τουλάχιστον από το 2019.

Η Μαλαισία επιθυμεί να αγοράσει 18 αεροσκάφη, με δυνατότητα προσθήκης άλλων 18. Ο διαγωνισμός ανακοινώθηκε επίσημα τον Ιούνιο του 2021 και έκλεισε στις 6 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...