Κόσμος

Ο δισεκατομμυριούχος CEO της Kuaishou ''κοντράρει'' το TikTok

Αρχικά είχε φτιαχτεί ως εφαρμογή για GIF και στη συνέχεια μετατράπηκε σε πλατφόρμα βίντεο και live-streaming. Σήμερα η Kuaishou έχει γίνει ο μεγαλύτερος αντίπαλος της TikTok στην Κίνα.

Μπορεί ακόμα η Kuaishou να μην είναι γνωστή εκτός Κίνας ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Η εφαρμογή video sharing εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Πρόσφατα μάλιστα προστέθηκε στη λίστα των εταιρειών - μαζί με τις ByteDance και Tencent - που ξεπερνούν τους 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο νούμερο αν σκεφτούμε ότι τον Μάρτιο το Facebook είχε περίπου 2,85 δισ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

Η Κίνα παραμένει η βασική αγορά της Kuaishou. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες της στο εξωτερικό ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια το α' τρίμηνο του 2021. Την περίοδο αυτή η εταιρεία "προχώρησε τη στρατηγική της στη Νότια Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία" και τον Απρίλιο οι χρήστες ανέβηκαν στα 150 εκατομμύρια.

Ο millennial CEO με παρελθόν σε Google και Baidu

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Kuaishou ονομάζεται Su Hua. Σύμφωνα με το Forbes πρόκειται για έναν άνθρωπο που έγινε δισεκατομμυριούχος μέσα σε μία μέρα, με την αξία του να ξεπερνά τα 19,2 δισ. δολάρια.

Ο 39χρονος Su Hua είναι πρώην υπάλληλος της Google και της Baidu, ενώ είναι ο άνθρωπος που μετέτρεψε την Kuaishou σε μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες βίντεο στον κόσμο.

Γεννημένος στην επαρχία Χουνάν, ο Σου έμαθε να γράφει κώδικα στην ηλικία των 12 ετών. Η αγάπη του για προγραμματισμό τον οδήγησε στο Πανεπιστήμιο Tsinghua του Πεκίνου, το οποίο θεωρείται το καλύτερο της Ασίας και ένα από τα κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα στον κόσμο. Εκεί ασχολήθηκε με λογισμικά για σχεδόν μια δεκαετία.

Με μια σειρά από πτυχία πλέον ο Σου κατάφερε να βρει δουλειά ως μηχανικός λογισμικού στην Google. Μετά από δυόμισι χρόνια στις ΗΠΑ δοκίμασε την πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια στον χώρο των διαδικτυακών διαφημίσεων βίντεο. Ωστόσο, ο νεαρός Κινέζος έπεσε σε τοίχο, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης του 2008 αντιμετώπισε προβλήματα χρηματοδότησης. Μετά από αυτήν την πρώτη προσπάθεια άρχισε να κυνηγά κι άλλες επιχειρηματικές ιδέες, οι οποίες ωστόσο δεν στέφθηκαν με καμία επιτυχία. Τελικά ο Σου άφησε την επιχειρηματικότητα και επέστρεψε στον προγραμματισμό.

Στη συνέχεια εργάστηκε στην πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας Baidu, όπου ανέπτυξε μια τεχνολογία αναζήτησης που αποκτήθηκε από την Alibaba.

Το καλοκαίρι του 2013, ο Σου γνώρισε τον Cheng Yixiao, έναν μηχανικό που είχε δημιουργήσει μια εφαρμογή που έφτιαχνε GIF και στα τέλη του 2012 την μετέτρεψε σε μια κοινότητα σύντομων βίντεο. Αμέσως μετά τη γνωριμία τους ο Σου προσλήφθηκε ως CEO της Kuaishou για να βελτιώσετε τις λειτουργίες και τη σχεδίαση της εφαρμογής. Οι "βελτιώσεις" είχαν αρχικά ως αποτέλεσμα την απώλεια του 90% των χρηστών της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρά τις δυσκολίες ο Σου επέμεινε και εστίασε στη βελτίωση του αλγορίθμου της εφαρμογής. Έτσι, πέρα από τις διασημότητες και τους influencers, η Kuaishou άρχισε να έχει νέους χρήστες στοχεύοντας παράλληλα στο να προσελκύσει ακόμα πιο ευρύ κοινό.

Η στρατηγική πέτυχε και η Kuaishou μπήκε σε κάποιες χώρες στη λίστα με τις πιο "κατεβασμένες" εφαρμογές σε Google Play και App Store.

Ντεμπούτο στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ

Τον Φεβρουάριο του 2021 η Kuaishou Technologies εισήχθη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, καθώς η ΙΡΟ της κινεζικής εταιρείας προσέλκυσε ισχυρή ζήτηση από τους επενδυτές.

Η μετοχή της Kuaishou άνοιξε στα 228 δολάρια ΧΚ (43 δολάρια ΗΠΑ), σχεδόν τριπλάσια τιμή από την τιμή εκκίνησης της δημόσιας εγγραφής στα 115 δολάρια ΧΚ. Οι επενδυτές κατέθεσαν εντολές αξίας 370 δισ. δολαρίων ΗΠΑ για την IPO των 5,4 δισ. δολαρίων.

Η δημόσια εγγραφή της Kuaishou είναι η μεγαλύτερη που έχει λάβει χώρα εδώ και έναν χρόνο, δίνοντας στην εταιρεία μια χρηματιστηριακή αξία σχεδόν 61 δισ. δολαρίων.

Τέλος στην εργασιακή "κουλτούρα” του 9-9-6

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Kuaishou έβαλε τέλος στην εξαντλητική πολιτική υπερωριών που έχει η Κίνα σε μια γενικότερη προσπάθεια των κινεζικών Big Tech να αλλάξουν την αμφιλεγόμενη και αντεργατική κουλτούρα εργασίας που έχει επικρατήσει.

Η κουλτούρα του 9-9-6 περιλαμβάνει εργασία από τις 09:00 έως τις 21:00 επί έξι ημέρες την εβδομάδα και έχει γίνει ένας άγραφος νόμος για το μεγαλύτερο μέρος των τεχνολογικών κολοσσών της Κίνας.

Μετά την ανακοίνωση της Kuaishou, η μητρική εταιρεία της TikTok, η ByteDance, ανακοίνωσε κι αυτή ότι θα βάλει τέλος στην πολιτική υπερωριών του Σαββατοκύριακου από την 1η Αυγούστου.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...