Κόσμος

Ο νέος κινητήρας που θα τροφοδοτήσει το F-35 και το νέο αεροσκάφος 6ης γενιάς

Ακούμε και διαβάζουμε ότι η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει, (κατά πολλούς είναι έτοιμο), το αεροσκάφος 6ης γενιάς.

Αυτό που ίσως διαφεύγει της προσοχής μας, είναι το βασικό παρελκόμενο αυτού του νέου μαχητικού, ο κινητήρας του.

Όπως ανακοινώθηκε από την Next Generation Air Dominance(NGAD), ένας νέος κινητήρας που θα τροφοδοτήσει το πρόγραμμα F-35 και νέο μαχητικό 6ης γενιάς, έχει ολοκληρώσει τις δοκιμές.

Ο κινητήρας GE, που ονομάζεται XA100, χρησιμοποιεί σχεδιασμό προσαρμοστικού κύκλου, που παρέχει λειτουργία υψηλής ώθησης για μέγιστη ισχύ και λειτουργία υψηλής απόδοσης, για εξοικονόμηση καυσίμου και μικρότερο χρόνο.

Το NGAD είναι μια οικογένεια συστημάτων, που αναπτύσσονται αυτή τη στιγμή από την USAF και τους συνεργάτες του κλάδου. 

Στο κέντρο αυτού του προγράμματος, βρίσκεται ένα μαχητικό έκτης γενιάς που αντικαθιστά το F-22 (συνήθως αναφέρεται ως FX). Τον περασμένο Σεπτέμβριο αποκαλύφθηκε ότι το μαχητικό είχε σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και δοκιμαστεί.

Πιο πρόσφατα, το concept art του νέου jet μάχης, εμφανίστηκε σε εξαμηνιαία έκθεση της USAF.

Η GE ξεκίνησε τη δοκιμή του κινητήρα στο Evendale του Οχάιο, στη μονάδα δοκιμής υψομέτρου τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους.

 Η απόδοση και η μηχανική συμπεριφορά του κινητήρα, ήταν συνεπείς με τις προβλέψεις πριν από τη δοκιμή και ευθυγραμμίστηκαν πλήρως με τους στόχους του Προσαρμοσμένου Προγράμματος Μετάβασης Κινητήρα (AETP) της USAF.

Η GE λέει ότι αυτή η επιτυχημένη δοκιμή, επικυρώνει την ικανότητα του κινητήρα να παρέχει, «ικανότητα μετασχηματισμού» σε μαχητικά αεροσκάφη.

«Ήμασταν εξαιρετικά ικανοποιημένοι με την απόδοση του κινητήρα καθ 'όλη τη διάρκεια της δοκιμής», δήλωσε ο David Tweedie, γενικός διευθυντής της GE Edison Works για προηγμένους κινητήρες μάχης.

 «Το να φέρεις μια νέα μηχανή μαχητή στο κέντρο για δοκιμή για πρώτη φορά, είναι μια δύσκολη προσπάθεια και αυτή η επιτυχία αποτελεί απόδειξη, για τη μεγάλη ομάδα που εργάστηκε τόσο σκληρά για να μας φέρει εδώ. 

Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Πολεμική Αεροπορία και άλλους ενδιαφερόμενους, για να προσδιορίσουμε τα επόμενα βήματα για να φέρουμε αυτήν την επαναστατική ικανότητα από το δοκιμαστικό κελί και στα χέρια του πολέμου. "


Βασικές καινοτομίες του κινητήρα XA100-GE-100

  • Ένας προσαρμοστικός κύκλος κινητήρα, που παρέχει λειτουργία υψηλής ώθησης για μέγιστη ισχύ και λειτουργία υψηλής απόδοσης, για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου και μικρότερο χρόνο
  • Μια αρχιτεκτονική τρίτου ρεύματος, που παρέχει μια αλλαγή-βήμα στην ικανότητα θερμικής διαχείρισης, επιτρέποντας μελλοντικά συστήματα αποστολής για αυξημένη αποτελεσματικότητα μάχης
  • Εκτεταμένη χρήση προηγμένων τεχνολογιών συστατικών, όπως σύνθετα υλικά κεραμικής μήτρας (CMC), σύνθετα υλικά πολυμερούς (PMC) και κατασκευή πρόσθετων

Αυτές οι καινοτομίες αυξάνουν την ώθηση κατά 10%, βελτιώνουν την απόδοση καυσίμου κατά 25% και παρέχουν σημαντικά μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής θερμότητας αεροσκαφών, όλα μέσα στον ίδιο φυσικό φάκελο με τα τρέχοντα συστήματα προώθησης.

Η συναρμολόγηση του δεύτερου πρωτότυπου κινητήρα XA100 της GE βρίσκεται σε εξέλιξη, με δοκιμές σε αυτόν τον κινητήρα που αναμένεται να ξεκινήσουν  αργότερα το 2021. Μόλις ολοκληρωθεί, αυτό θα ολοκληρώσει τα κύρια παραδοτέα του προγράμματος AETP.

Το XA100 είναι προϊόν της GE Edison Works, μιας επιχειρηματικής μονάδας αφιερωμένης στην έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή προηγμένων στρατιωτικών λύσεων. Αυτή η επιχειρηματική μονάδα, έχει πλήρη ευθύνη για τη στρατηγική, την καινοτομία και την εκτέλεση προηγμένων προγραμμάτων.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...