Κόσμος

Ιταλία: Αγανακτισμένοι οι μαθητές με την τηλεκπαίδευση

Όταν η Βαλέρια ξυπνά το πρωί γνωρίζει καλά πως την περιμένει μια ολόκληρη μέρα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή της. Εδώ και πάνω από ένα μήνα η 17χρονη μαθήτρια από τη Ρώμη παρακολουθεί για δεύτερη φορά φέτος τα σχολικά μαθήματα μέσω διαδικτύου. Λόγω της πανδημίας η ιταλική κυβέρνηση έκλεισε τα σχολεία το Μάρτιο, τα ξανάνοιξε το Σεπτέμβριο και τα έκλεισε για μια ακόμα φορά τον Οκτώβριο, όταν εκτοξεύθηκαν τα κρούσματα σε πολλές περιοχές της Ιταλίας. Από το περασμένο μήνα η χώρα των 60 εκατομμυρίων έχει χωριστεί σε τρεις ζώνες επικινδυνότητας.

Οι μεγαλύτερες σχολικές τάξεις και οι φοιτητές των ΑΕΙ παρακολουθούν τα μαθήματά τους εξ αποστάσεως, ενώ ανάλογα με τη περιφέρεια μόνο οι μαθητές 10 μέχρι 13 ετών πηγαίνουν ακόμα καθημερινά.

Η κατάσταση απογοητεύει τη Βαλέρια και τους συμμαθητές της που φοιτούν, υπό κανονικές συνθήκες, στο Λύκειο Pilo Albertelli κοντά στο Κολοσσαίο. Αντιδρώντας στην κυβερνητική απόφαση για διαδικτυακά μαθήματα παρακολουθούν πλέον τα μαθήματά τους καθισμένοι στο πεζοδρόμιο μπροστά από το σχολείο τους, οκλαδόν και με τα λάπτοπ στα πόδια τους. Πίσω τους στο τοίχο του γειτονικού κτηρίου έχουν κρεμάσει ένα κόκκινο πανί που γράφει «La scuola siamo noi» («Το σχολείο είμαστε εμείς»). Η Βαλέρια λέει: «Είμαστε θυμωμένοι γι αυτό είμαστε εδώ». Αίτημα των μαθητών από τη κυβέρνηση είναι να τους διασφαλίσει τον απαραίτητο τεχνικό και υγειονομοικό εξοπλισμό, ώστε να μπορέσουν να επιστρέψουν στις τάξεις τους. Στοιχεία της ιταλικής στατιστικής υπηρεσίες δείχνουν ότι περίπου το 12% των παιδιών και νέων στις ηλικίες 6 -17 δεν διαθέτουν υπολογιστή ή τάμπλετ.

«Θέλω να επιστρέψω στο σχολείο»

«Το σχολείο είμαστε εμείς»

Εκτός από τις ελλείψεις σε τεχνικό εξοπλισμό ο ψυχίατρος Μάσιμο ντε Τζιαναντόνιο επισημαίνει ότι το διαρκές διαδικτυακό μάθημα και η πολύωρη παραμονή στο σπίτι έχει επιπτώσεις στη ψυχική υγεία και την ανάπτυξη προσωπικότητας των μαθητών, ενώ παράλληλα καθυστερεί την διαδικασία ανεξαρτητοποίησης και τη καλλιέργεια αισθήματος ευθύνης όσο οι νέοι δεν κάνουν δια ζώσης μάθημα.

Στο μεταξύ και σε άλλες περιοχές της Ιταλίας οι μαθητές διαμαρτύρονται για το μάθημα εξ αποστάσεως. Στο Τορίνο η 12χρονη Άννα δήλωσε στην εφημερίδα La Repubblica: «Δεν με ενδιαφέρει να γίνω γνωστή, το μόνο που ζητώ είναι να επιστρέψω στο σχολείο».

Υπέρ της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία το συντομότερο τάσσεται και ο Αγκοστίνο Μιότσο, εντεταλμένος της ιταλικής κυβέρνησης για ζητήματα πολιτικής προστασίας, ο οποίος δηλώνει στην εφημερίδα Corriere de la Sera: «Πολλοί πολιτικοί αποφάσισαν να θυσιάσουν τους μαθητές για να δείξουν στη κοινή γνώμη ότι αντιδρούν άμεσα και αποτελεσματικά στη πανδημία».

Το μάθημα εξ αποστάσεως ξεκίνησε ως λύση ανάγκης

«Η έλλειψη παιδείας πιο θανατηφόρα από τη πανδημία»

Η υπουργός Παιδείας Λουτσία Ατσολίνα σε επιστολή της στην εφημερίδα La Stampa εμφανίζεται αλληλέγγυα με τους μαθητές που διαμαρτύρονται. «Δεν είναι δυνατόν εσείς να πληρώνεται το υψηλότερο τίμημα», σημειώνει και υπόσχεται να εργαστεί προς τη κατεύθυνση επιστροφής των μαθητών στα σχολεία τους.

Το πότε η Βαλέρια και οι συμμαθητές της θα επιστρέψουν στο σχολείο δεν το γνωρίζει κανείς. Το Μάρτιο οι αρμόδιοι αναφερόμενο στα διαδικτυακά μαθήματα μιλούσαν για μια λύση ανάγκης και το καλοκαίρι όλοι ήλπιζαν ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα ήταν όπως όλες οι προηγούμενες. Η Βαλέρια ωστόσο λέει ότι ήδη τότε ήταν βέβαιη πως με την έλευση του δεύτερου κύματος της πανδημίας εκείνη θα ξανάρχιζε εκ νέου, όπως και τόσοι άλλοι μαθητές στην Ιταλία, τα διαδικτυακά μαθήματα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...