Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

''Παραλύει'' η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας: Μένουν ''γυμνά'' όλα τα κύρια αμυντικά προγράμματα

Εμπάργκο Δύσης και Ανατολής στα σχέδια κατασκευής κινητήρα διαλύει τα σχέδια Ερντογάν. 

Τα πολυδιαφημισμένα τουρκικά αμυντικά προγράμματα όπως :

Α. Κατασκευή άρματος μάχης Altay.

β. Το νέο μαχητικό αεροσκάφος 4++ γενιάς TF-X.

Γ. Η  κατασκευή μεταφορικών ελικοπτέρων κά, οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε πλήρη αποτυχία, αφού δεν επιτρέπεται από τις ΗΠΑ, Ρωσία και άλλες χώρες επουδενί η δημιουργία “τουρκικού κινητήρα», αναφέρει το μεγαλύτερο αμυντικό πρακτορείο ειδήσεων του κόσμου Defense News.

Η συνεχιζόμενη, μακράς διάρκειας δεκαετής αποτυχημένη προσπάθεια της Τουρκίας για την παραγωγή ενός πλήρως γηγενούς κινητήρα, ρίχνει μια βαριά σκιά στα κυριότερα εγχώρια αμυντικά της προγράμματα, σύμφωνα με κυβερνητικούς και τεχνοκράτες αξιωματούχους.

“Η αποτυχία στην καλύτερη περίπτωση θα προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις και στη χειρότερη περίπτωση θα είναι μια υπαρξιακή απειλή (για τα περισσότερα προγράμματα), δήλωσε πρώην Τούρκος επικεφαλής της αμυντικής βιομηχανίας στο αμυντικό πρακτορείο ειδήσεων.

“Το ζήτημα του τουρκικού κινητήρα καθυστέρησε την πρόοδο και σε άλλα εγχώρια αμυντικά προγράμματα, όπως το άρμα μάχης Altay, το μαχητικό νέας γενιάς TF-X και πολλά μοντέλα ελικοπτέρων”, ανέφερε ο ίδιος.

Τα προβλήματα ήδη σε σχέση με το Altay προκάλεσαν ζημιά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, αφού έχουν καθυστερήσει τραγικά την εταιρεία BMC (μια κοινοπραξία Κατάρ-Τουρκία) η οποία κέρδισε τη σύμβαση παραγωγής για το άρμα μάχης νέας γενιάς, το οποίο είχε προγραμματιστεί να ολοκληρώσει τον στόχο του με την κατασκευή της πρώτης παρτίδας 250 αρμάτων μάχης για το 2020.

Ωστόσο, όπως δείχνει η όλη κατάσταση σήμερα, ακόμη και το 2022 θα είναι μια αισιόδοξη προθεσμία, αναφέρουν πολλοί ειδικοί επικαλούμενοι αξιωματούχους της τουρκικής βιομηχανίας.

"Η έλλειψη ενός εφικτού πακέτου ισχύος (κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων) στερεί από το πρόγραμμα κάθε λογική πρόοδο", ανέφερε μια τουρκική βιομηχανική πηγή.

Πολιτικοί λόγοι απέτρεψαν όλες τις μεγάλες δυτικές χώρες να μοιραστούν την τεχνολογία power pack, με την Τουρκία.

Ορισμένες τουρκικές εταιρείες φέρονται μάλιστα να έχουν σηκώσει τα μανίκια τους για να λύσουν το πρόβλημα των κινητήρων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων της κρατικής εταιρείας Tusas Engine Industries (TEI), αλλά αποτελούν απλά  "ηρωικές προσπάθειες".

Η TEI για παράδειγμα ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει με επιτυχία έναν “εγχώριο” κινητήρα TJ300 που είναι μινιατούρα ενός turbojet κινητήρα.

Κατασκευασμένος για πυραύλους μεσαίας εμβέλειας, ο κινητήρας διαθέτει ώση 1,3 kilonewtons.

Τούρκοι αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι οι πιο προηγμένες εκδόσεις του TJ300 θα μπορούσαν να εφοδιάσουν  μεγαλύτερης εμβέλειας αντι-πλοϊκούς πυραύλους και πυραύλους Κρουζ.

«Η προσπάθεια είναι να σταματήσει η εξάρτηση από χώρες του εξωτερικού», δήλωσε Τούρκος αξιωματούχος.

Μια μονάδα της γαλλικής εταιρείας Safran, Microturbo,παρέχει ακόμη στην Τουρκία μικροσκοπικούς κινητήρες για να εξοπλίσουν τους τουρκικής κατασκευής πυραύλους Κρουζ της.

Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε το Νοέμβριο ότι το μαχητικό αεροσκάφος TF-X  θα είναι έτοιμο για δοκιμές τα επόμενα πέντε ή έξι χρόνια, κάτι που κρίνεται ως ένα τρομερά φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με τον ειδικό Paul Iddon.

Όλες αυτές οι απελπισμένες προσπάθειες της Τουρκίας πιθανότατα θα αποτύχουν χωρίς ξένη υποστήριξη, ανέφερε στο Defense News, ο αμυντικός εμπειρογνώμονας.

Άλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι στον κόσμο καταρχήν είναι ελάχιστες οι χώρες που κατασκευάζουν κινητήρες δικούς τους, ενώ ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Κίνα, Ρωσία, κά που κατασκευάζουν τα ίδια αμυντικά προϊόντα με την Τουρκία, θα χάσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας αν ...πετύχουν οι Τούρκοι και προμηθεύουν τον ...ισλαμικό κόσμο για παράδειγμα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ