Πολλές χώρες έχουν σχεδόν κλείσει τα σύνορά τους, οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν και τα δρομολόγια μειώνονται με δραματικό ρυθμό. Σε εκτενές ρεπορτάζ του το Bloomberg αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η βιομηχανία των αεροπορικών εταιρειών δεν τα είχε βρει ποτέ τόσο σκούρα. Ούτε και μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου». Βάσει των τρεχουσών εκτιμήσεων, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν εντός του 2020 περί τα 750 δισ. δολάρια.
Ποιες αεροπορικές απειλεί με «λουκέτο» ο κορωνοϊός
Την ίδια στιγμή, το CAPA (Centre of Aviation) της Αυστραλίας επισημαίνει ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα οδηγηθούν σε χρεωκοπία μέχρι τα τέλη Μαΐου, αν δεν βρουν υποστήριξη.
Πολλές χώρες έχουν σχεδόν κλείσει τα σύνορά τους, οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν και τα δρομολόγια μειώνονται με δραματικό ρυθμό. Σε εκτενές ρεπορτάζ του το Bloomberg αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η βιομηχανία των αεροπορικών εταιρειών δεν τα είχε βρει ποτέ τόσο σκούρα. Ούτε και μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου». Βάσει των τρεχουσών εκτιμήσεων, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν εντός του 2020 περί τα 750 δισ. δολάρια.
Ποιες αεροπορικές απειλεί με «λουκέτο» ο κορωνοϊός
Την ίδια στιγμή, το CAPA (Centre of Aviation) της Αυστραλίας επισημαίνει ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα οδηγηθούν σε χρεωκοπία μέχρι τα τέλη Μαΐου, αν δεν βρουν υποστήριξη.
Και οι δυτικές αεροπορικές που κινδυνεύουν
Το Bloomberg τονίζει ότι παρότι η λίστα επικεντρώνεται σε ασιατικές αεροπορικές, που έχουν ήδη μεγάλα χρέη, «ούτε οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν... ανοσία, όπως απέδειξε η κατάρρευση της βρετανικής Flybe Group Plc. Σύμφωνα με τα κριτήρια του Αλτμαν, όσες αεροπορικές συγκεντρώνουν βαθμολογία από 1,8 και κάτω κινδυνεύουν να χρεωκοπήσουν, ενώ από 3 και πάνω δείχνει σταθερό βηματισμό. Στην επικίνδυνη ζώνη βρίσκονται η Νορβηγική Air Shuttle ASA, η Air France – KLM, η American Airlines Group και η Sky West».
Στο εκτενές ρεπορτάζ για τον κορωνοϊό και την επίδρασή του στις αερομεταφορές, υπογραμμίζεται ότι «οι κυβερνήσεις του κόσμου βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες για το ζήτημα της οικονομικής υποστήριξης και εκείνες με βαθιές “τσέπες”, όπως η Delta Air Lines του δισεκατομμυριούχου Ουόρεν Μπάφετ, θα έχουν πρόσβαση σε άλλες διόδους για μετρητά».
Ο CEO της Qatar Airways προειδοποίησε για «λουκέτα» σε πολλές αεροπορικές:
«Αυτοί που “κοκορεύονταν” για το γεγονός ότι είναι ανεξάρτητοι και δεν λαμβάνουν κρατική βοήθεια, πλέον γυρνούν όλο τον κόσμο ζητώντας για κρατική βοήθεια».
Επονται δυο κρίσιμοι μήνες
Σύμφωνα με το Bloomberg, προβλήματα, μεταξύ πολλών άλλων, αντιμετωπίζουν η Pakistan International Airlines, η Virgin Australia, η Asiana Airlines, η Avianca Holdings (έβγαλε 21.000 εργαζόμενους σε άδεια άνευ αποδοχών).
Μετρητά που αρκούν για λίγες μόνο εβδομάδες, κατά το Bloomberg, έχουν οι: Korean Air, Asiana, China Southern Airlines Co και China Eastern Airlines. Επιπλέον, η IndiGo έχει αρκετά αποθέματα για ένα χρόνο, λαμβάνοντας όμως υπόψιν μια μείωση κατά 30% του εργατικού κόστους.
Ο πίνακας με τους μήνες «ζωής» αεροπορικών, αν δεν λάβουν χρηματοδοτήσεις: