Η Τουρκία “καίγεται” να κλείσει την “μαύρη τρύπα” που έχει στην αεράμυνά της με S-400 ή δυτικού τύπου αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά συστήματα, εν μέρει και λόγω της απόλυσης 300 πιλότων που πετούσαν με F-16!
Αυτή την άποψη υποστηρίζει σε άρθρο του για το National Interest, ο Michael Peck.
Σύμφωνα με όσα γράφει “οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών κοστίζουν πολλά. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει αεροπλάνο όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό το ποσό δεν αντικατοπτρίζει την ανεκτίμητη εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου που πετά εδώ και χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι πρόθυμη να προσφέρει μισθούς μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να διατηρήσει πεπειραμένους πιλότους μαχητικών στην υπηρεσία “, γράφει ο Peck.
“Με τον πόλεμο να μαίνεται στη Συρία και τις τουρκικές δυνάμεις να έχουν “αρπάξει” τμήματα της βόρειας Συρίας,το να αποδεκατίζεις την αεροπορία σου δεν είναι λογική επιλογή”, προσθέτει.
Στο άρθρο του ο Peck, επικαλείται τον αναλυτή Verda Özer ο οποίος υποστηρίζει ότι το ενδιαφέρον της Τουρκίας για συστήματα αεράμυνας. γίνεται πιο έντονο λόγω των μαζικών απολύσεων στην αεροπορία:
“Μετά τις 15 Ιουλίου, με τις εκκαθαρίσεις στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, υπήρξε μείωση του αριθμού των πιλότων F-16 κι αυτό ενέτεινε την ανάγκη για ανάπτυξη αντιαεροπορικής άμυνας. Γι ‘αυτό και η αγορά των S-400″ είπε επισημαίνοντας «ότι το ρωσικό σύστημα S-400 δεν μπορεί να ενσωματωθεί στις υποδομές του ΝΑΤΟ”. Γι΄ αυτό η Τουρκία έχει υπογράψει σύμβαση με τον γαλλο-ιταλικό όμιλο Eurosam για την ανάπτυξη ενός αντιπυραυλικού συστήματος μεγάλης εμβέλειας” , δήλωσε ο Özer.