Κόσμος

Εγκαινιάστηκε ο πρώτος ηλιακός δρόμος σε χωριό της Νορμανδίας (φωτό)

Η Γαλλία εγκαινίασε τον πρώτο ηλιακό δρόμο του κόσμου, σε ένα χωριό της Νορμανδίας.

Μια διαδρομή 1 χιλιομέτρου, στο μικρό χωριό της Tourouvre-au-Perche, καλύφθηκε με 2.800 τ.μ. πάνελ παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και εγκαινιάστηκε την Πέμπτη από την υπουργό οικολογίας, Σεγκολέν Ρουαγιάλ.

Κόστισε 5 εκατομμύρια ευρώ για να κατασκευαστεί και θα χρησιμοποιείται από περίπου 2.000 αυτοκινητιστές την ημέρα, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής περιόδου δύο ετών, για να διαπιστωθεί αν μπορεί να παράγει αρκετή ενέργεια για το φωτισμό του δρόμου στο χωριό των 3.400 κατοίκων.

Το 2014, άνοιξε ποδηλατόδρομος ηλιακής ενέργειας στο Krommenie στην Ολλανδία και, παρά τα αρχικά προβλήματα, έχει δημιουργήσει 3,000kWh, ενέργεια αρκετή για να τροφοδοτήσει το σπίτι μιας μέσης οικογένειας για ένα χρόνο. Το κόστος κατασκευής του ποδηλατοδρόμου, ωστόσο, θα μπορούσε να αγοράσει ρεύμα 520,000kWh.

Πριν από τον ηλιακό δρόμο, που ονομάζεται Wattway, τα πάνελ δοκιμάστηκαν σε τέσσερις χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων σε όλη τη Γαλλία. Ο κατασκευαστής ήταν η εταιρία Colas, μέρος του κολοσσού τηλεπικοινωνιών Bouygues, και χρηματοδοτήθηκε από το κράτος.

Η Νορμανδία ωστόσο δεν φημίζεται για την ηλιοφάνειά της: Η Καέν, πρωτεύουσα της περιοχής, βλέπει μόλις 44 ημέρες ήλιο το χρόνο, σε σύγκριση με 170 ημέρες στη Μασσαλία.

Η Ρουαγιάλ έχει πει ότι θα ήθελε να δει ηλιακούς συλλέκτες εγκατεστημένους, έναν κάθε 1.000 χιλιόμετρα της γαλλικής εθνικής οδού - η Γαλλία έχει συνολικά 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα δρόμων - αλλά τα πάνελ που είναι εγκατεστημένα σε επίπεδες επιφάνειες έχουν βρεθεί να είναι λιγότερο αποτελεσματικά από εκείνα που εγκαθίστανται σε επικλινείς περιοχές όπως στέγες.

Οι επικριτές λένε ότι δεν είναι μια οικονομικά αποδοτική χρήση του δημοσίου χρήματος. Ο Μαρκ Γιέντλιτσκα, αντιπρόεδρος του Δικτύου Ενεργειακών Μεταφορών (CLER) είπε στη Le Monde: «Είναι χωρίς αμφιβολία μια τεχνική πρόοδος, αλλά προκειμένου να αναπτυχθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες από μια συσκευή για την οποία είμαστε πιο σίγουροι ότι είναι πολύ ακριβή από ό,τι αν όντως λειτουργεί».

Η εταιρία Colas, δήλωσε ότι τα πάνελ έχουν καλυφθεί με μια ρητίνη που περιέχει λεπτά φύλλα πυριτίου, που τα καθιστά ικανά να αντέξουν όλη την κυκλοφορία, συμπεριλαμβανομένων βαρέων φορτηγών οχημάτων. Η εταιρεία λέει ότι ελπίζει να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλιακών συλλεκτών και έχει περίπου 100 άλλα έργα για την ηλιακή επένδυση σε δρόμους - τα μισά στη Γαλλία και τα μισά στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...