Η Daesh ελκύει και στρατολογεί νεοπροσήλυτους χρησιμοποιώντας τη δυτική λαική κουλτούρα !Μετά από ανάλυση περισσοτέρων από 800 vidéos προπαγάνδας της οργάνωσης ο Javier Lesaca ανακάλυψε ότι η οργάνωση ανατρέχει περισσότερο σε αναφορές της pop δυτικής κουλτούρας από films ή vidéogame παρά στην θρησκεία.
Ο ερευνητής του αμερικανικού πανεπιστημίου George Washington χαρακτηρίζει το φαινόμενο «τρομοκρατία του marketing».Με την τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος είμαστε μακριά από «εικόνες pixélisées γενειοφόρων που μιλούν για djihad», σχολιάζει σε επεξηγηματικό βίντεο που δημοσιοποιήθηκε από το site πληροφοριών Quartz.
Καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις των Ηνωμένων Εθνών περισσότεροι από 25 000 πολίτες από 100 χώρες προστέθηκαν στην Daesh και σε άλλες οργανώσεις θυγατρικές της ο ερευνητής Javier Lesaca αποπειράθηκε να κατανοήσει την ελκυστικότητα αυτών εστιάζοντας στην επικοινωνιακή στρατηγική της τζιχαντιστικής οργάνωσης.
Το συμπέρασμά του είναι ότι «περισσότερα από το 15% [των 845 vidéos που μελέτησε ] εμπνέονται άμεσα από films, vidéos games και μουσικά clips της σύγχρονης λαικής κουλτούρας όπως τα films Saw, The Matrix, American Sniper και V για Vendetta, ή όπως Call of Duty, Mortal Combat X ή Gran Theft Auto».Μεταξύ του Γενάρη του 2014 και του Σεπτέμβρη του 2015, η οργάνωση δημοσίευσε περισσότερα από 845 vidéos προώθησης, δηλ. περισσότερα από 1 την ημέρα που όλα αναλύθηκαν από τον Javier Lesaca.
Η Daesh επιλέγει επίσης διάφορες γλώσσες ανάλογα με το ακροατήριο το οποίο αναζητά να εντάξει κι από το οποίο να στρατολογήσει.Στις 120 campagnes της που στοχεύουν τη Δύση το 27% δημοσιέυθηκε στα αγγλικά , το 15% στα ρωσικά και το 13%στα γαλλικά .
Στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε από το site του εμρικανικού think tank Brookings ο ερευνητής εκτιμά ότι η «τρομοκρατική οργάνωση έγινε ένα από τα πιο σημναντικά φαινόμενα στην ψηφιακή δημόσια επικοινωνία έπειτα από την αρχή του αιώνα».al manar 16/1/16 Russia Today
dimpenews.com