Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Γιατί τελικά αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία τα διώροφα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα

Το 1983 στην Αθήνα έκαναν την εμφάνισή τους διώροφα αστικά λεωφορεία σε διάφορες γραμμές. Ήταν βρετανικής κατασκευής και φαινόταν ότι θα βοηθούσαν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς μετέφεραν πολύ μεγαλύτερο αριθμό επιβατών σε σχέση με τα κλασικά λεωφορεία της εποχής. Αν και αποδείχτηκαν χρήσιμα, αποσύρθηκαν από τους αθηναϊκούς δρόμους μία δεκαετία μετά την εμφάνισή τους.

Τον Απρίλιο του 1981 η βρετανική εταιρεία παραγωγής λεωφορείων «Λέιλαντ» κυκλοφόρησε στην αγορά ένα νέο τύπο διώροφου λεωφορείο με το όνομα «Λέιλαντ-Ολύμπιαν». Σύντομα, ο τύπος αυτός διαδόθηκε ως αστικό λεωφορείο στη Βρετανία, κυρίως στις γραμμές του Λονδίνου και του Εδιμβούργου, αλλά και στο Δουβλίνο, το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη, πόλεις που είχαν παράδοση στα διώροφα αστικά λεωφορεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 υπήρχε η ιδέα ότι τα διώροφα λεωφορεία θα μπορούσαν να μειώσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα καθώς και την ατμοσφαιρική ρύπανση με το «νέφος» που είχε κάνει την εμφάνισή του και τρομοκρατούσε τις αρχές και τον πληθυσμό. Στο πλαίσιο αυτό, το 1981 ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της εταιρίας Λέιλαντ για την προοπτική διάθεσης των νέων διώροφων λεωφορείων της στις γραμμές της Αθήνας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ