Όπως ανέφερε η υφυπουργός, τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών εγκαταστάθηκαν στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο μέσω της σύμβασης 279/2003 μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της ΑΚΤΩΡ, με το έργο να ολοκληρώνεται στο τέλος του 2007 και την οριστική του παραλαβή στις 6-2-2011 (με βάση απόφαση διαιτητικού δικαστηρίου το 2015), σύμφωνα με το athenstransport.com
Από το 2009 όμως, εκίνησαν και συνεχίστηκαν τα επόμενα χρόνια κλοπές και βανδαλισμοί από παραβατικά άτομα τα οποία συνέχισαν τις εγκληματικές τους πράξεις στις εγκαταστάσεις του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού των σηράγγων, στον εξοπλισμό γραμμής σε καλώδια, ερμάρια, ηλεκτρονικές συσκευές αλλά και στα εγκατεστημένα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS καθώς και σε άλλα υποσυστήματα, με αποτέλεσμα τα συστήματα αυτά να τίθενται σταδιακά εκτός λειτουργίας και εν τέλει να απαξιωθούν τελείως καθώς η ΕΡΓΟΣΕ και η κοινοπραξία που εκτέλεσε το έργο βρίσκονται σε δικαστική διένεξη.
Όπως αποκάλυψε η υφυπουργός, το έργο (που πλέον δεν λειτουργεί), δεν έχει παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ με σχετικό πρωτόκολλο. Αυτό τον καιρό, ο ΟΣΕ συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης των νέων εγκαταστάσεων, ενώ έχει ήδη υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2021 – 2027 στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ – Κιάτο.
Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει μετά την έγκριση της πρότασης χρηματοδότησης από το CEF-2, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, όταν εγκριθεί, είναι ο Απρίλιος του 2028.
Η κ. Αλεξοπούλου σημείωσε πως μέχρι να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, η ασφάλεια της κυκλοφορίας και των επιβατών επιτυγχάνεται πλήρως με την πιστή εφαρμογή του ισχύοντος Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας επί διπλής γραμμής με έλεγχο από συστήματα CCTV των σηράγγων Ευταξία, Κακιά Σκάλα 1 και 2 και Αγίων Θεοδώρων, καθώς και από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου.
Όπως πρόσθεσε κατά τη δευτερολογία της, μεταξύ άλλων έχει προβλεφθεί οι ταχύτητες των αμαξοστοιχιών να είναι μειωμένες στα 120 χιλιόμετρα την ώρα, παρ’ ότι η γραμμή επιτρέπει μάξιμουμ 160 χιλιόμετρα την ώρα. Επιπλέον, οι αλλαγές τροχιάς σε όλο το μήκος του δικτύου που δεν καλύπτεται από σηματοδότηση ή τηλεδιοίκηση είναι κλειδωμένες στην ευθεία, αποκλείοντας έτσι την αλλαγή τροχιάς οποιουδήποτε συρμού. Η κυκλοφορία επί διπλής γραμμής είναι ομοιόμορφη με ελαφρές αυτοκινητάμαξες και ρυθμική δρομολόγηση, που είναι εύκολη στη ρύθμισή της, καθ’ ότι κανένας συρμός δεν εισέρχεται στο τμήμα αυτό εάν προηγουμένως οι δύο τηλεδιοικήσεις που ελέγχουν τους εκατέρωθεν σταθμούς δώσουν τη σχετική άδεια αναχώρησης, ενώ καμία εργασία που να απαιτεί κίνηση σε μονή γραμμή δεν εκτελείται σε ώρες κυκλοφορίας.
Τέλος, η υφυπουργός σημείωσε πως ότι δικλίδα ασφαλείας για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας αποτελεί το γεγονός ότι η ΡΑΣ βάσει της στρατηγικής της και το σχέδιο εποπτείας που έχει εκπονήσει για το έτος 2024 έχει προγραμματίσει τη σχετική της εποπτική δραστηριότητα που αφορά στην ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.