Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. H Αθήνα δεν είναι από εκείνες τις πόλεις που φημίζονται για τους μεγάλους και ευθείς αυτοκινητόδρομούς τους. Πράγμα λογικό αν σκεφτεί κανείς τη φυσιολογία του εδάφους της πόλης αλλά και την όχι ακριβώς οργανωμένη ρυμοτομία της. Για κάθε κανόνα, ωστόσο, υπάρχει και μία εξαίρεση.
Η μεγαλύτερη απόλυτη ευθεία στην πόλη είναι μία από τις πιο γνωστές λεωφόρους της, την οποία χρησιμοποιούν χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά. Αυτή δεν είναι άλλη από τη Λεωφόρο Συγγρού που έχει ένα μήκος που ξεπερνάει τα 4 χιλιόμετρα (συγκεκριμένα είναι 4,4 χλμ.).
Η ευθεία αυτή, αν ξεκινήσουμε από τα νότια, ξεκινάει από την αρχή του κόμβου στην λεωφόρο Ποσειδώνας και εκτείνεται μέχρι την οδό Αθανάσιου Διάκου. Πρόκειται για τον δρόμο που την ενώνει με την Καλλιρρόης και την Αρδηττού. Το μήκος αυτής της απόστασης απόλυτης ευθείας είναι 4,35 χιλιόμετρα.
Η λεωφόρος Συγγρού είναι μία από τις πιο σημαντικές λεωφόρους της πόλης η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 1898 από τον μηχανικό Ιωάννη Γενίσαρλη. Ήρθε δε ως πλάνο που γεννήθηκε κατά την περίοδο διακυβέρνησης Τρικούπη, η οποία έχει μείνει στην ιστορία ως η διακυβέρνηση των μεγάλων έργων και του εκσυγχρονισμού.
Η ολοκλήρωσή της έγινε δεκαετίες αργότερα, από την τελευταία κυβέρνηση Βενιζέλου. Ήταν δρόμος πολύ εντυπωσιακός για την εποχή και ενέπνευση πολλούς καλλιτέχνες της εποχής που την αντιμετώπιζαν ως φουτουριστικό θαύμα.
Σήμερα, η Λεωφόρος Συγγρού χαρακτηρίζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 90 χλμ./ώρα και αυτό σημαίνει ότι ως οδός είναι μια βαθμίδα κάτω από τον αυτοκινητόδρομο.
Το γεγονός ότι σε κάποια σημεία της έχει ως και 5 λωρίδες (ο μοναδικός δρόμος στην Αθήνα) βοηθάει πολύ ώστε να είναι λίγο καλύτερες οι συνθήκες ως προς την κίνηση, παρότι καθημερινά έχει μεγάλο φόρτο από την κίνηση της πόλης. Αυτό την καθιστά ταυτόχρονα, εκτός από πολύ βολική, και αρκετά επικίνδυνοι για τους απρόσεκτους οδηγούς.