Θρίλερ φαίνεται να εκτυλίχθηκε πριν από λίγες ημέρες με συρμό του προαστιακού, που χάθηκαν τα… ίχνη του. Μέχρι να εντοπιστεί το... εξαφανισμένο τρένο, πέρασαν 20 λεπτά αγωνίας!
Σύμφωνα με τον Alpha, το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, γιατί ο συρμός παρουσίασε βλάβη, ωστόσο αυτό που προκαλεί εντύπωση σχετικά με την καταγγελία, είναι ότι η μηχανοδηγός δεν επικοινώνησε ποτέ με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας μέσω GSMR.
Ειδικότερα, την Παρασκευή συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα - Αθήνα δεν έδινε σημεία ζωής για 20 λεπτά με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός στον ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης στην Οινόη όπου θα έφτανε το τρένο, προσπαθούσε να εντοπίσει πού βρίσκεται ο συρμός. Όπως αποδείχθηκε τελικά το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε λόγω βλάβης.
Όπως αναφέρει το Star, επρόκειτο για την αμαξοστοιχία 1535 που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα, με ώρα αναχώρησης 7:11 το πρωί. Ο προαστιακός θα έπρεπε μετά από 25 λεπτά να είναι στον σταθμό Οινόη αλλά δεν έφτασε ποτέ. Ο σταθμάρχης αντιλήφθηκε ότι κάτι συμβαίνει και επικοινώνησε με τoν μηχανοδηγό για να δει τι γίνεται. Ωστόσο δεν κατάφερε να τον εντοπίσει άμεσα.
«Ο σταθμάρχης δεν έβρισκε τον μηχανοδηγό»
«Φώναζε ο σταθμάρχης της Οινόης, το καλούσε το τρένο να απαντήσει πού είναι, απάντηση δεν πήρε με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σύγχυση» δήλωσε για το περιστατικό ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης. Το θρίλερ με την αναζήτηση της αμαξοστοιχίας 1535 κορυφώθηκε στην Οινόη, καθώς έφτασε εκεί και το Intercity, το οποίο παρέμεινε για 18 λεπτά στον σταθμό προκειμένου να επιβιβάσει κόσμο.
Στον προαστιακό δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, γεγονός που σημαίνει ότι ο σταθμάρχης στην Οινόη δεν έχει εικόνα για το πού βρίσκεται το τρένο. Τα «μάτια» του είναι ο μηχανοδηγός. «Όταν δεν του φωνάξει σημαίνει ότι κάτι άλλο ενδιάμεσο συμβαίνει, κάποια μηχανική βλάβη. Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί. Όφειλε ο μηχανοδηγός να ενημερώσει» δήλωσε ο κ. Τσικαλάκης στο Star.
«Η μηχανοδηγός επιχείρησε να επικοινωνήσει μέσω vhf με τον σταθμάρχη της Οινόης, αλλά δεν κατέστη δυνατό, λόγω κακού σήματος» σχολίασαν για το περιστατικό πηγές της Hellenic Train. Ανάμεσα στους επιβάτες που έχασαν την ψυχραιμία τους και παρέμεναν καθηλωμένοι στην Χαλκίδα, ήταν και ένας εισαγγελέας ο οποίος ενημέρωσε την αστυνομία.
Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης
Επικράτηση πλήρους σύγχυσης
Ο σταθμάρχης αντιλαμβάνεται ότι κάτι συμβαίνει και επικοινωνεί με τoν μηχανοδηγό για να δει τι γίνεται αλλά δεν μπορεί να τον εντοπίσει.
«Φώναζε ο σταθμάρχης της Οινόης, το καλούσε το τρένο να απαντήσει πού είναι, απάντηση δεν πήρε με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σύγχυση» δήλωσε για το περιστατικό ο Πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.
«Όταν δεν του φωνάξει σημαίνει ότι κάτι άλλο ενδιάμεσο συμβαίνει, κάποια μηχανική βλάβη, Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί. Όφειλε ο μηχανοδηγός να ενημερώσει» δήλωσε ακόμη ο κ. Τσικαλάκης.
Επιδημία βλαβών
Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα!) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.
Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ. Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).