Οι διασυνοριακές έρευνες και οι πληροφορίες που ανταλλάζουν μεταξύ τους τα κράτη-μέλη αναφορικά με την παραβατική συμπεριφορά οδηγών τους σε άλλες χώρες περνούν στο επόμενο επίπεδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το carandmotor.gr
Συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης έφτασαν σε νέα προκαταρκτική συμφωνία μέσω της οποίας θα υπάρξει σύσφιξη της συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών για τη διαλεύκανση υποθέσεων και την επιβολή προστίμων στους παραβάτες οδηγούς.
Για τον πιο αποτελεσματικό περιορισμό της παραβατικής συμπεριφοράς ενός ατόμου που δεν οδηγεί στη χώρα μόνιμης διαμονής του η λίστα με τις παραβάσεις που μπορούν να μοιράζονται μεταξύ τους οι αρμόδιες αρχές αναβαθμίζεται.
Πλέον στις ήδη υπάρχουσες παραβάσεις, για τις οποίες οι αρχές μιας χώρας μπορούν να ζητήσουν τη βοήθεια μιας άλλης, προστέθηκε μεταξύ άλλων, η παράνομη στάθμευση, στην περίπτωση που μπορεί να δημιουργήσει κάποιον κίνδυνο για τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Προστέθηκαν, επίσης, η αντικανονική προσπέραση, η κάλυψη με το όχημα της λευκής συνεχούς διαχωριστικής γραμμής και ακόμη πιο σημαντικά ίσως η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ατυχήματος.
Ανάμεσα στις ήδη υπάρχουσες παραβάσεις για τις οποίες τα κράτη-μέλη μπορούν να ανταλλάζουν πληροφορίες είναι η παράβαση του ορίου ταχύτητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη.
Η EE θέλει να καταπολεμήσει ακόμη περισσότερο την παραβατικότητα των οδηγών που κινούνται σε άλλες χώρες από εκείνη όπου διαμένουν μόνιμα καθώς σχεδόν το 40% αυτών των παραβάσεων μένουν ατιμώρητες.
Με τη νέα προκαταρκτική συμφωνία η χώρα που καλείται να προσφέρει πληροφορίες υποχρεώνεται να το κάνει αυτό το συντομότερο δυνατό και να βοηθήσει στην εύρεση του παραβάτη οδηγού.
Η συμφωνία υποχρεώνει τη χώρα στην οποία έχει γίνει παράκληση από άλλο κράτος μέλος να απαντήσει σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο μηνών έχοντας συγκεντρώσει παράλληλα όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα.
Παράλληλα, η νέα συμφωνία παραχωρεί επίσης τη δυνατότητα στη χώρα όπου έγινε η παράβαση να ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές της χώρας όπου διαμένει μόνιμα ο παραβάτης οδηγός να αναλάβουν να συλλέξουν το πρόστιμο για λογαριασμό της.
Το παραπάνω είναι δυνατό να γίνει στην περίπτωση που το πρόστιμο ξεπερνά το ποσό των 70 ευρώ και παραμένει ανεξόφλητο αφού η χώρα όπου έγινε η παράβαση έχει εξαντλήσει κάθε νομική οδό για να συλλέξει η ίδια το πρόστιμο.
Το κράτος-μέλος που κάνει την παράκληση έχει έντεκα (11) μήνες στη διάθεσή του από τότε που βεβαιώθηκε η παράβαση για να στείλει ειδοποίηση στη χώρα της διαμονής του παραβάτη οδηγού.
Ωστόσο, στις πληροφορίες που θα φέρει πλέον η ειδοποίηση θα πρέπει να περιλαμβάνεται, εκτός από τον τόπο, την ημερομηνία και το είδος της παράβασης και ένα κείμενο που να ενημερώνει τον παραβάτη για το πώς θα μπορούσε να κάνει έφεση.
Για τη βελτίωση της διαφάνειας και την καλύτερη εφαρμογή των νέων κανόνων η Κομισιόν θα δημιουργήσει μια νέα διαδικτυακή πύλη όπου θα φιλοξενούνται όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες για το κοινό, μεταξύ των οποίων οι κανόνες, τα πρόστιμα αλλά και η δυνατότητα έφεσης για μια παράβαση στη γλώσσα του παραβάτη οδηγού.
Η προκαταρκτική συμφωνία θα πρέπει να πάρει επίσημη έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης και έπειτα από αυτό τα κράτη-μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 30 μήνες για να εντάξουν τα συμφωνηθέντα στην εγχώρια νομοθεσία και να προετοιμαστούν για την εφαρμογή τους.
Τέλος, η συμφωνία προβλέπει τον πλήρη αποκλεισμό ιδιωτών από οποιαδήποτε συνεισφορά βοήθειας προς τη χώρα όπου έγινε η παράβαση στη συλλογή του προστίμου από οδηγό άλλης χώρας.