Σε έναν μάρτυρα-κλειδί που είχε άγνωστη μέχρι σήμερα τρίλεπτη συνομιλία με τον 59χρονο μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας Γιώργο Κουτσούμπα στον σταθμό της Λάρισας πριν ξεκινήσει την πορεία θανάτου προς τα Τέμπη στρέφεται μεταξύ άλλων η δικαστική έρευνα για την πλήρη διαλεύκανση της σιδηροδρομικής τραγωδίας με τους 57 νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα ''ΝΕΑ'' και τον Βασίλη Λαμπρόπουλο.
Στόχος είναι να διαπιστωθεί ποια ήταν ακριβώς η κατάσταση του 59χρονου και αν τον απασχολούσε κάτι, ώστε να δοθεί εξήγηση στο ερώτημα γιατί δεν αντελήφθη επί τουλάχιστον 13 λεπτά ότι είχε εισέλθει σε λάθος γραμμή μετά από εντολές του σταθμάρχη της Λάρισας.
Παράλληλα, οι δικαστικές αρχές ζήτησαν αιφνιδιαστικά από τους υπευθύνους της Hellenic Train τα ονόματα των υπαλλήλων που εργάζονταν στον σταθμό της Θεσσαλονίκης στη διάρκεια της φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας προκειμένου να διακριβωθεί αν υπήρχε παράνομη φόρτωση – εκτός, δηλαδή, από τα επίσημα παραστατικά – κάποιου υλικού (όπως διαλυτικό που χρησιμοποιείται σε λαθρεμπόριο καυσίμων), η οποία να σχετίζεται με την τεράστια δυσεξήγητη έκρηξη που καταγράφηκε τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων, αφού, άλλωστε, εντοπίσθηκαν ίχνη τέτοιου είδους ουσίας (ξυλόλιο) στα συντρίμμια των τρένων.
Οι αντιφάσεις του 34χρονου μηχανοδηγού
Όσον αφορά τον κρίσιμο μάρτυρα που είχε συνομιλία με τον μηχανοδηγό, η ύπαρξή του προέκυψε μετά την ενδελεχή εξέταση οπτικού υλικού από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Στο βίντεο, λοιπόν, φαίνεται ένα άτομο να πλησιάζει το τελευταίο βαγόνι και να μιλά με τον 59χρονο μηχανοδηγό από τις 11.07 έως τις 11.10 μ.μ. και ύστερα, με την αναχώρηση του συρμού, να απομακρύνεται. Από περαιτέρω διερεύνηση διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για τον 34χρονο μηχανοδηγό άλλης αμαξοστοιχίας που εκτελούσε τοπικό δρομολόγιο και είχε σταματήσει στον σταθμό της Λάρισας.
Έτσι, κατόπιν αιτημάτων πραγματογνωμόνων ο 34χρονος κλήθηκε να καταθέσει στις 25 Σεπτεμβρίου στις δικαστικές αρχές. Στην ερώτηση των δικαστικών λειτουργών αν συνομίλησε με τους μηχανοδηγούς της Intercity 62, φέρεται να απάντησε: «Από όσο θυμάμαι, εγώ μόνο τους χαιρέτησα με ανάταση του χεριού, αφού είχα σταθμεύσει στη μόρτα, κατεβαίνοντας από την αμαξοστοιχία και πηγαίνοντας στην αποβάθρα». Ο ισχυρισμός αυτός, ωστόσο, έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν αποτυπωθεί στο βίντεο, καθώς σε αυτό φαίνεται να είχε συνεχή συνομιλία με τον 59χρονο μηχανοδηγό που έχασε τη ζωή του. Ο 34χρονος μηχανοδηγός, πάντως, δεν προχώρησε σε διευκρινίσεις και σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ».
Τέλος, ιδιαίτερα κρίσιμα θεωρούνται τα δεδομένα από την ανάλυση των κλήσεων των κινητών τηλεφώνων του σταθμάρχη, των εργοδηγών και άλλων προσώπων.
Τα «ανύπαρκτα» θύματα και οι αποζημιώσεις
Εν τω μεταξύ, από τη δικογραφία της υπόθεσης προκύπτει ότι ιδιώτες αποπειράθηκαν παραπλανητικά να παρουσιάσουν ψεύτικο θύμα της φονικής σύγκρουσης, με πιθανότερο κίνητρο να εισπράξουν αποζημιώσεις, εκμεταλλευόμενοι ότι πολλά από τα θύματα είχαν απανθρακωθεί και αρχικά δεν υπήρχε δυνατότητα ταυτοποίησής τους.
Επιπλέον, από βίντεο κάμερας ασφαλείας στον σταθμό Λαρίσης πριν από την αναχώρηση της Intercity προκύπτει ότι στο σημείο βρισκόταν σε κατάσταση μέθης ένας αλλοδαπός ο οποίος εισήλθε «σκουντουφλώντας» στη μοιραία αμαξοστοιχία, βρίσκοντας κι αυτός τραγικό θάνατο στα Τέμπη.
Εξάλλου, στη δικογραφία της υπόθεσης έχει ενταχθεί και ανάλυση από την ΕΛ.ΑΣ. της δήλωσης ανύπαρκτου θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας από μια «συγγενή» της. Συγκεκριμένα, στον απόηχο της τραγωδίας που συγκλόνισε τη χώρα, η εν λόγω γυναίκα είχε αναφέρει ότι στο τρένο επέβαινε και σκοτώθηκε η 22χρονη αδελφή της, «Αντωνία Αν.» με το ψευδώνυμο «Μικρή Λούκη» και η οποία εμφανιζόταν να διαμένει στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας. Στην πορεία της έρευνας, όμως, διαπιστώθηκε ότι η γυναίκα που είχε δηλώσει τον θάνατο της «συγγενούς» της είχε διαφορετικό όνομα και δεν είχε καν… αδελφή.