Εξιχνιάστηκαν από την αστυνομία της Θεσσαλονίκης περιπτώσεις κλοπών που σημειώθηκαν στο κέντρο της πόλης. Συνολικά σχηματίστηκαν δικογραφίες σε βάρος 6 ατόμων. Μεταξύ των υποθέσεων που εξιχνιάστηκαν ήταν και μια κατά την οποία δύο άτομα μπήκαν στο σπίτι ενός 86χρονου προσποιούμενοι τους υπαλλήλους εταιρείας ρεύματος και έκλεψαν ποσό 15.000 ευρώ.
Αναλυτικά, σε ανακοίνωσή της η αστυνομία αναφέρει:
Από τη συνεχιζόμενη έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Ασφαλείας Λευκού Πύργου εξιχνιάστηκαν τρεις (3) υποθέσεις κλοπών, από την ευρύτερη περιοχή του κέντρου πόλης, που έλαβαν χώρα κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2022 – Ιουλίου 2022, ενώ σχηματίστηκαν, κατά περίπτωση, δικογραφίες, σε βάρος έξι (6) ατόμων.
Αναλυτικότερα, σχηματίσθηκαν δικογραφίες σε βάρος:
- Δύο 38χρονων ημεδαπών, οι οποίοι από κοινού με συνεργό τους, προσποιούμενοι τους υπαλλήλους εταιρείας ρεύματος αφαίρεσαν από οικία 86χρονου το χρηματικό ποσό των 15.000 ευρώ.
- Τριών ημεδαπών ηλικίας 38, 23 και 15 ετών, οι οποίοι από εξωτερικό χώρο καταστήματος αφαίρεσαν την τσάντα γυναίκας, που περιείχε ηλεκτρονικές συσκευές και προσωπικά αντικείμενα.
- 39χρονου ημεδαπού, ο οποίος με συνεργό του, προσποιούμενοι τους συντηρητές ανελκυστήρα, προσέγγισαν 77χρονη και αφού της ανέφεραν ότι υπάρχει βλάβη στον ηλεκτρολογικό πίνακα του διαμερίσματος της κατάφεραν να εισέλθουν στο εσωτερικό του και αφαιρέσουν το χρηματικό ποσό των 420 ευρώ, 30 λίρες και κοσμήματα.
Οι δικογραφίες που σχηματίστηκαν υποβλήθηκαν στον αρμόδιο εισαγγελέα.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά συνιστά:
• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών σας προσώπων.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού σας προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).
• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.