Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Τραγωδία στα Τέμπη: Τα 4 πρόσωπα ''κλειδιά'' που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της τραγωδίας- Έγγραφο ντοκουμέντο με τις βάρδιες στον σταθμό της Λάρισας

Πολλά παραμένουν τα ερωτήματα παρόλες τις αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών. 

Ποια είναι τα τέσσερα πρόσωπα- κλειδιά που ευθύνονται για την εξέλιξη της τραγωδίας; 

Ο Βασίλης Σαμαράς, ο σταθμάρχης της Λάρισας το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου που έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, είχε αναφέρει πως πέρα από τις δικές του ευθύνες υπάρχουν κι άλλοι που έχουν μερίδιο.

Ο σταθμάρχης στην μαραθώνια απολογία του προσπάθησε να ρίξει ευθύνες στους μηχανοδηγούς, στους άλλους σταθμάρχες, στην απειρία τους και στον φόρτο εργασίας, τονίζοντας ωστόσο και τα δικά του λάθη.

Η απολογία του

«Με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πώς έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε μεταξύ άλλων στην απολογία του.

Πάντως μέχρι στιγμής τέσσερα είναι τα πρόσωπα που δείχνουν πως τα όσα έκαναν ή δεν έκαναν, έπαιξαν ρόλο στην εξέλιξη των πραγμάτων.

Σύμφωνα με το MEGA πέρα από τον 59χρονο στο κάδρο μπαίνουν τόσο οι σταθμάρχες βάρδιας σε Λάρισα, Νέους Πόρους, Παλαιοφάρσαλα όσο αλλά και εκείνος που ήταν μαζί με τον σταθμάρχη και αποχώρησε.

Επίσης υπό έρευνα, με εντολή του υπουργού Υγείας, είναι και η αναρρωτική άδεια που ζήτησε και έλαβε ο επόπτης που βγάζει τις βάρδιες, αμέσως μετά το δραματικό περιστατικό που οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπους.


Τα τέσσερα πρόσωπα-κλειδιά είναι:

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος
Ο επόπτης, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος
Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα
Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο

Πόσοι εργαζόμενοι θα έπρεπε να βρίσκονται σε υπηρεσία- Το πλάνο βαρδιών 

Στο φως της δημοσιότητας ήρθε το πλάνο των βαρδιών του σταθμού της Λάρισας, από το οποίο προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα για το πόσοι εργαζόμενοι θα έπρεπε να βρίσκονται σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το «κλειδί» έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:


06.00 – 15.00 (δύο άτομα)

14.00 – 23.00 (δύο άτομα)

22.00 – 07.00 (ένα άτομο)

Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει ο προαστιακός.

Ευλόγως τα ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων είναι τα εξής:

Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
Ήταν άλλοι παρόντες ή έστω επέβλεπαν τη στιγμή που ο προφυλακισθείς σταθμάρχης Λάρισας έκανε την αλλαγή “κλειδιού”.

''Έμεινα μόνος μου''

Στην απολογία του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως: «Όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής, είχε διορίσει για την συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».

«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 22:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου».

Αγνοήθηκαν και άλλες ενδείξεις


Επιπλέον, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Κάποια στιγμή βλέπουν οι αρμόδιοι ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα κατανάλωνε μόνη της η εμπορική αμαξοστοιχία.

Από το Ρ6 επικοινώνησαν με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων και αναζητούν γιατί υπάρχει αυτή η κατανάλωση ενέργειας. Η σταθμάρχης ενημέρωσε πως γνωρίζει πως υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή.

Στη συνέχεια επικοινώνησε με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στο κρίσιμο 10 λεπτό της σύγκρουσης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...