ΜΜΜ
Κοινωνία

Ανανέωση των ΜΜΜ της χώρας- Καινούρια λεωφορεία και αναβάθμιση του Ηλεκτρικού

Σε όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί τα τελευταία χρόνια με επίκεντρο τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε, – μεταξύ άλλων - ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου προϋπολογισμού του 2023 στη Βουλή.

Ειδική αναφορά έκανε στα αστικά λεωφορεία, τα οποία όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, αυξήθηκαν στην Αθήνα από 850 σε 1.310 (αύξηση 55%) και στη Θεσσαλονίκη από 235 στα 460 (αύξηση 100%).

Συνεχίζοντας με τον απολογισμό της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, επισήμανε ότι οι συρμοί του Μετρό της Αθήνας αυξήθηκαν με ανάταξη κατά 20% ενώ μειώθηκαν οι χρονοαπαστάσεις. Παράλληλα, ενισχύθηκε το δίκτυο του Τραμ με 25 νέους συρμούς.

Τα έργα που θα αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

Επιπροσθέτως, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε για τα έργα που ακολουθούν, εστιάζοντας στη Γραμμή 4 του Μετρό, την αναβάθμιση των 14 συρμών της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) και την επικείμενη παράδοση των 650 νέων «πράσινων λεωφορείων» στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας.

 

Γραμμή 4 Μετρό

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, έχοντας προϋποογισμό 1,6 δισ. ευρώ. Εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2029, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστεί το Tμήμα Α, Άλσος Βεΐκου-Γουδή, με γραμμή μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς, οι οποίοι θα είναι οι εξής: Βεϊκού, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

 

Αναβάθμιση 14 συρμών του «Ηλεκτρικού»

Πριν από λίγες μέρες υπεγράφη μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός).

  • αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά: Ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί στους 19 μήνες, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, πέντε ακόμη στους 30 μήνες και οι εναπομείναντες τέσσερις στους 34 μήνες.

 

Νέα «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντείνει τις διαδικασίες για την επίτευξη προόδου στον διαγωνισμό για τα 650 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο να παραδοθούν στο σύνολό τους περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Από τα 650 λεωφορεία τα 350 είναι ηλεκτρικά και τα άλλα 300 φυσικού αερίου.

Η αρχή θα γίνει με 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. που αναμένεται να παραδοθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κατά τους πρώτους μήνες του 2023.

Τέλος, η Θεσσαλονίκη έως το τέλος του 2023 θα έχει και το δικό της Μετρό. H βασική γραμμή να έχει μήκος 9,6 χλμ., ενώ θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...