Τεράστια η συμμετοχή των πολιτών ήδη από την πρώτη μέρα λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας.
Συγκεκριμένα 55.713 ταυτότητες και 42.239 διπλώματα έχουν εκδοθεί μέχρι αυτή την ώρα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η εφαρμογή καταγράφει κατά το πρώτο 24ωρο μεγάλη επιτυχία πλησιάζοντας τις 100.000 αιτήσεις.
Σημειώνεται ότι λίγο μετά τις 16:00 το μεσημέρι της Πέμπτης, άνοιξε η εφαρμογή του Gov.gr για τους ΑΦΜ που λήγουν σε 2. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα ένα ΑΦΜ την ημέρα.
Ασφάλεια των ψηφιακών εγγράφων με κωδικό QR
Όσον αφορά την ασφάλεια των ψηφιακών εγγράφων η εφαρμογή «είναι πολύ ασφαλέστερη, υπό την έννοια ότι υπάρχει κωδικός QR επάνω στην ταυτότητα, και πλέον, για πρώτη φορά, γίνονται η ταυτότητα και το δίπλωμα επαληθεύσιμα έγγραφα. Δηλαδή μπορεί κανείς να βεβαιώνει ότι το συγκεκριμένο έγγραφο είναι γνήσιο, ενώ πριν είχαμε μόνο την οπτική επιβεβαίωση.», δήλωσε.
Αποσαφηνίζοντας περαιτέρω πώς λειτουργεί το σύστημα, ο υπουργός επισήμανε ότι «υπάρχει ένα μοναδικό QR Code για κάθε έγγραφο, το οποίο επίσης μπορεί να αλλάζει στην πορεία, εάν θέλουμε. Εάν για τον οποιονδήποτε λόγο, θέλουμε να επανεκδόσουμε ψηφιακά την ταυτότητα, ο κωδικός αυτός, το QR Code αυτό αλλάζει και έτσι μπορείς να το προβάλεις και είναι πάρα πολύ ασφαλές».
Επίσης πρόσθεσε, «δεν μπορεί να το ελέγξει οποιοσδήποτε. Όταν γίνεται ο έλεγχος σου έρχεται ένας κωδικός που τον δίνεις στον ελεγκτή για να κάνει τον έλεγχο» λέγοντας ότι «υπάρχουν όλες οι μέριμνες και θέλω να ευχαριστήσω την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων».
Τι γίνεται αν χάσει ο πολίτης τη φυσική του ταυτότητα;
Αν ο πολίτης χάσει την φυσική του ταυτότητα, δηλώνει την απώλεια στο αστυνομικό τμήμα ή μπορεί να το κάνουμε ψηφιακά πλέον αυτό. Είναι μια νέα υπηρεσία που έχει λανσαριστεί από τον κ. Θεοδωρικάκο, στο gov.gr και ονομάζεται «Δήλωση απώλειας της ταυτότητας». Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε επίσης «Και βεβαίως αλλάζει και η ψηφιακή. Αυτά πάνε πακέτο. Δηλώνουμε την απώλεια γιατί η ψηφιακή είναι μια ψηφιακή αποτύπωση αυτού που υπάρχει στο χαρτί». Ωστόσο για την εκ νέου έκδοση του εγγράφου στο αστυνομικό τμήμα χρειάζεται να παραστεί κάποιος επί τόπου.
Μοναδικός αριθμός πολίτη
Όσον αφορά την αλλαγή της μορφής της ταυτότητας και τον μοναδικό αριθμό για κάθε πολίτη, ο υπουργός αποσαφήνισε ότι «αυτά είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Υπάρχει αφενός για την ταυτότητα μια διαδικασία, η οποία εκκινεί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την επικουρούμε εμείς και αφορά όλα τα έγγραφα ασφαλείας. Ταυτότητα, διαβατήριο, όλες τις σχετικές ταυτότητες που αφορούν ειδικούς επαγγελματικούς κλάδους. Αυτός είναι ένας διαγωνισμός ο οποίος τρέχει».
Σχετικά με τον μοναδικό αριθμό, σχολίασε ότι «είναι κάτι το οποίο, αν όλα τα πράγματα τα έφερε μπροστά, αυτό το πήγε λίγο πίσω, υπό την έννοια ότι έπρεπε όλοι να εξοικειωθούμε με τα συστήματα που είχαν ΑΜΚΑ κατά τη διάρκεια του covid και δε θέλαμε να κάνουμε αυτή την πολύ μεγάλη αλλαγή στα θεμέλια των συστημάτων του κράτους, δηλαδή να έχουμε έναν νέο κωδικό όταν ο κόσμος έπρεπε να αλληλοεπιδρά με τόσα συστήματα». Ωστόσο, πλέον «αυτό τώρα θα γίνει, ο νόμος έχει ψηφιστεί, εκκρεμεί ένα προεδρικό διάταγμα για να μπορέσουμε να το κάνουμε και κάποιες τεχνικές αλλαγές. Είμαστε σε επεξεργασία και δεν είμαστε μακριά».
Μπορούμε να ταξιδεύουμε με τα ψηφιακά έγγραφα;
Ως προς την δυνατότητα ταξιδιού με τα ψηφιακά έγγραφα αντί των φυσικών, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπογράμμισε ότι πρόκειται για απόφαση που θα παρθεί στο επίπεδο των χωρών κρατών μελών της Ε.Ε. αλλά «σε πρόσφατες συζητήσεις που είχα με τους αρμόδιους Επιτρόπους, επειδή βλέπουν πολλές χώρες να ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό που κάνουμε τώρα εμείς με το wallet, μια- μια οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα κάνουν αυτό. Οπότε τώρα ανοίγει η συζήτηση πανευρωπαϊκά για να υπάρξει αμοιβαία αναγνώριση αυτών των εφαρμογών» μάλιστα «σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα» εκτίμησε ο κ. Πιερρακάκης, ακριβώς όπως έγινε εξάλλου και με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού του κορονοϊού.
Τι γίνεται αν χάσει το κινητό του ο πολίτης;
Στην περίπτωση που ένας πολίτης χάσει το κινητό του ή του το κλέψουν, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι κατ' αρχάς «είναι ασφαλέστερη» η ψηφιακή προσέγγιση και σε αυτή την περίπτωση, διότι «αφενός στα κινητά μας έχουμε κωδικούς, είτε ανοίγουν αφού διαβάσουν το πρόσωπό μας ή το δαχτυλικό μας αποτύπωμα, και θα πω ότι το ίδιο ισχύει και για την συγκεκριμένη εφαρμογή». Δηλαδή, «η εφαρμογή για να ανοίξει πρέπει να δώσεις πάλι κωδικό ή να διαβάσει το πρόσωπο/δακτυλικό αποτύπωμα», είπε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας και φυσικά μπορείς να κάνεις ανάκληση και του ψηφιακού εγγράφου. Μπαίνεις πάλι στο gov.gr και δηλώνεις την ανάκληση της ψηφιακής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης. Δεν είναι κάτι δύσκολο».
Υπάρχει υποχρεωτικότητα στη μετάβαση των εγγράφων από φυσικά σε ψηφιακά;
Η αλλαγή από τα φυσικά έγγραφα στα ψηφιακά δεν είναι υποχρεωτική και κάποιος μπορεί να επιλέξει να κρατήσει μόνο την ταυτότητa του και το δίπλωμα οδήγησης που έχει ήδη στα χέρια του. «Δεν υποχρεώνουμε κανέναν. Ο στόχος όλης αυτής της πολιτικής είναι να είναι μια κοινωνική πολιτική, μια πολιτική διευκόλυνσης του πολίτη. Να το πω απλά, φεύγεις από το σπίτι, να μη χρειάζεται να πάρεις κάτι πέρα από το κινητό σου, ήδη οι πιστωτικές κάρτες έχουν μπει στα κινητά μας τηλέφωνα, για όσους έχουμε έξυπνα κινητά» υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Ψηφιακά έγγραφα και Τροχαία
Ως προς τον έλεγχο από την τροχαία που ζητάει άδεια, δίπλωμα, ταυτότητα, ασφάλεια, εκ των οποίων προς το παρόν μόνο τα δύο είναι ψηφιακά, ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι «έρχονται και τα άλλα», όπως και το ΚΤΕΟ.
Στην περίπτωση που ο πολίτης έχει κάνει κάποια σοβαρή οδηγική παράβαση που επιφέρει την ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος, ο υπουργός αποσαφήνισε ότι «η αφαίρεση γίνεται σε πρώτο επίπεδο ψηφιακά. Δηλαδή, ο αστυνομικός αφαιρεί ψηφιακά το δίπλωμα γιατί έχει πρόσβαση στο σύστημα του Police Online. Οπότε, λέει ότι το δίπλωμα παύει να ισχύει». Όμως, καθώς ο πολίτης έχει ακόμα στα χέρια του το φυσικό δίπλωμα, πρέπει να το παραδώσει εντός κάποιων ημερών στο Α.Τ., όπως ήδη προβλέπει ο νόμος. «Η αντιμετώπιση είναι η ίδια σα να μην είχες το δίπλωμα πάνω σου για το πω έτσι» και κατόπιν με την ολοκλήρωση του διαστήματος της ποινής το ψηφιακό δίπλωμα ξεκλειδώνει και το φυσικό δίπλωμα επιστρέφεται, «όπως ισχύει σήμερα» κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.
Υπενθυμίζεται ότι η ιστοσελίδα για την μετάβαση στα ψηφιακά έγγραφα ταυτοποίησης είναι https://wallet.gov.gr και σταδιακά η πρόσβαση θα ξεκλειδώνει για κάθε λήγοντα αριθμό με βάση το ΑΦΜ.
Gov.gr Wallet: Βήμα-βήμα πώς «μπαίνουν» δίπλωμα και ταυτότητα στο κινητό σας - Τα 17 «SOS»
1. Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης;
Τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του δελτίου ταυτότητας και της άδειας οδήγησης, τα οποία αποτελούν κύριο κομμάτι της εφαρμογής Gov.gr Wallet, σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022 είναι ψηφιακά έγγραφα πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας. Δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα.
2. Από πότε είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Gov.gr Wallet;
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από τις 27 Ιουλίου 2022. Η πρόσβαση και χρήση της εφαρμογής θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης την 27η Ιουλίου από τον αριθμό 1, την Πέμπτη 28/07 το 2 κ.ο.κ..
3. Απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο για την χρήση της εφαρμογής;
Κατά την χρήση της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα, την δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων δελτίου ταυτότητας ή άδειας οδήγησης καθώς και κατά την διάρκεια επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου, είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.
4. Γιατί απαιτείται να ενεργοποιήσω τη δυνατότητα να λαμβάνω ειδοποιήσεις στο κινητό μου από το Gov.gr Wallet;
Η λειτουργία ειδοποιήσεων (Push Notifications) είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της εφαρμογής, διότι μέσω αυτής λαμβάνετε τα αιτήματα συγκατάθεσης σε περίπτωση ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου σας ή σε περίπτωση αιτήματος υπογραφής ενός εγγράφου μέσω του docs.gov.gr.
5. Πώς αποθηκεύω τα ψηφιακά έγγραφα στο κινητό μου;
Αφού ταυτοποιηθείτε στην εφαρμογή μέσω των κωδικών TaxisNet ή των κωδικών web banking και επιβεβαιώσετε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου σας με το σχετικό OTP SMS, μπορείτε να δημιουργήσετε και αποθηκεύσετε τα σχετικά έγγραφα απλά και γρήγορα: πατώντας σε κάθε έγγραφο, εισάγετε αμέσως μετά τον σχετικό κωδικό επιβεβαίωσης τον οποίο θα λάβετε μέσω OTP SMS.
Σε περίπτωση που ανακαλέσετε το ψηφιακό έγγραφο (δηλαδή το διαγράψετε), μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία δημιουργίας του ψηφιακού εγγράφου και πάλι.
Σε συσκευές iOS, μπορείτε να αποθηκεύσετε τα έγγραφα και στο Wallet της συσκευής / λειτουργικού συστήματος.
6. Ποιοι και πώς θα μπορούν να ελέγξουν τη γνησιότητα των ψηφιακών πιστοποιητικών;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, ως εκ τούτου, όποιος ή όποια ελεγκτής δικαιούται να ελέγξει τα φυσικά έγγραφά σας, μπορεί επίσης να ελέγξει και να επαληθεύσει τα ψηφιακά.
Ο έλεγχος εγκυρότητας του εγγράφου πραγματοποιείται δείχνοντας στον ελεγκτή το QR code του εκάστοτε εγγράφου. Αφού ο ελεγκτής «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code σας, τότε θα πρέπει να δώσετε (ή όχι) έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet. Εφόσον δώσετε έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6-ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορείτε να αναφέρετε ή δείξετε στον ελεγκτή σας. Μόνο - και μόνον τότε - όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης σας.
7. Τι θα μπορώ να κάνω με το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και την ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Εφόσον το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας. Εξαιρούνται τα διεθνή ταξίδια (εντός και εκτός Schengen).
Για την χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.
Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Gov.gr Wallet μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά κάθε έγγραφο στο docs.gov.gr, δηλαδή: Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (ψηφιακό γνήσιο της υπογραφής σε ελληνικά και αγγλικά) ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό με άλλα φυσικά πρόσωπα.
8. Υπάρχει κάποια διαδικασία για την οποία θα εξακολουθώ να χρειάζομαι την έγχαρτη ταυτότητα ή το έγχαρτο δίπλωμα;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα, ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποια χρήση του δελτίου ταυτότητας που απαιτεί την παρουσίαση του φυσικού δελτίου, πλην της μεταβατικής περιόδου για τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.
9. Έχασα την έγχαρτη ταυτότητα ή/και το έγχαρτο δίπλωμα αφού είχα δημιουργήσει τα αντίστοιχα ψηφιακά πιστοποιητικά. Πρέπει να κάνω κάτι;
Μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια δελτίου ταυτότητας ψηφιακά μέσω του gov.gr και τη σχετική υπηρεσία (Δήλωση απώλειας αστυνομικού δελτίου ταυτότητας) ή στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.
Αντιστοίχως, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια της άδειας οδήγησης στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα, ΚΕΠ, ή στα γραφεία της εκάστοτε Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειάς σας.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση και εφόσον έχετε εκδώσει ψηφιακό δελτίο ταυτότητας, αυτόματα παύει η ισχύς και του ψηφιακού αντιγράφου.
10. Σε περίπτωση που κάποιος κλέψει το κινητό μου, πρέπει να κάνω κάτι για να ακυρώσω τα ψηφιακά πιστοποιητικά που είχα αποθηκεύσει;
Μπορείτε να ανακαλέσετε την ισχύ του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή και της ψηφιακής άδειας οδήγησης μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση, αυτόματα παύει η ισχύς και των ψηφιακών αντιγράφων.
11. Το δελτίο ταυτότητας ή η άδεια οδήγησης μου κρατείται προσωρινά από κάποιον φορέα, πχ. επειδή πραγματοποιώ τη στρατιωτική μου θητεία ή από την Ελληνική Αστυνομία λόγω παραβίασης του ΚΟΚ. Μπορώ να εκδώσω ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Σε περίπτωση που έχετε ήδη εκδώσει ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης και πρέπει να κρατηθεί το φυσικό έγγραφο προσωρινά, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, πραγματοποιείται ανάκληση της ισχύους και του ψηφιακού.
Σε περίπτωση που δεν έχετε εκδώσει ήδη ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό αντίγραφο έως ότου σας επιστραφεί το φυσικό έγγραφο.
Επιτρέπεται να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης μόνο εφόσον το αντίστοιχο φυσικό σας έγγραφο είναι σε ισχύ και το έχετε στην κατοχή σας.
12. Τι είναι η διαδικασία Quick Scan και γιατί να τη χρησιμοποιήσω;
Η λειτουργία Quick Scan είναι ένας τρόπος γρηγορότερης και απλούστερης επαλήθευσης των εγγράφων σας κρατώντας πάντα το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας. Σε περιπτώσεις που η ταχύτητα είναι απαραίτητη ή υπάρχει συνοστισμός, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια επιβίβασης σε αεροσκάφος ή εισόδου σε συναυλιακό χώρο, ενεργοποιώντας το Quick Scan δίνετε «προέγκριση» μόνο για τον αμέσως επόμενο έλεγχο εντός των επόμενων πέντε λεπτών από τη στιγμή ενεργοποίησης της λειτουργίας. Έτσι, κατά τον έλεγχο του QR code δεν απαιτείται η έγκριση της σχετικής ειδοποίησης ξανά και ο ελεγκτής βλέπει απευθείας τα στοιχεία του ψηφιακού σας εγγράφου.
13. Δεν μπορώ να εκδώσω το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή, παρακαλούμε ξεκινήστε ένα αίτημα υποστήριξης μέσω του wallet.gov.gr/support.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
14. Δεν μπορώ να εκδώσω την ψηφιακή άδεια οδήγησης μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε την ψηφιακή άδεια οδήγησης και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας έκδοσης, κατά πάσα πιθανότητα, δεν έχει ενημερωθεί η άδεια οδήγησής σας με το ΑΦΜ σας. Για να πραγματοποιήσετε την ενημέρωση του ΑΦΜ παρακαλούμε επισκεφθείτε την υπηρεσία drivers-vehicles.services.gov.gr και ακολουθήστε τα σχετικά βήματα. Μόλις ενημερωθεί η άδεια οδήγησης με το ΑΦΜ σας, θα μπορείτε να εκδώσετε και την ψηφιακή άδεια οδήγησης.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακή άδεια οδήγησης έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
15. Δεν μπορώ να επαληθεύσω ένα ψηφιακό έγγραφο είτε ως ελεγχόμενος (πχ. δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις) ή ελεγκτής (πχ. αποτυγχάνουν οι κλήσεις μου). Τι πρέπει να κάνω;
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε πως στις ρυθμίσεις της συσκευής σας η λήψη ειδοποιήσεων για το Gov.gr Wallet είναι ενεργοποιημένη και ότι το δίκτυο στο οποίο βρίσκεστε δεν περιορίζει τις κλήσεις του Gov.gr Wallet. Σε περίπτωση που υπάρχει παρατεταμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια ελέγχου, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε την λειτουργία “Quick Scan”.
Ακόμη, εάν το πρόβλημα συνεχίζει μπορείτε να σβήσετε και να εγκαταστήσετε εκ νέου την εφαρμογή.
Τέλος, εάν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα το οποίο δεν έχει επιλυθεί με τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.
16. Λαμβάνω συνέχεια ειδοποιήσεις ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου μου ή μου ήρθε μια ειδοποίηση ελέγχου ενώ δεν το περίμενα. Τι πρέπει να κάνω;
Σε περίπτωση που λάβετε μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις ενώ δεν έχετε επιδείξει σε κάποιον ελεγκτή το ψηφιακό σας έγγραφο, τότε μπορείτε πολύ απλά, εύκολα και γρήγορα να ανακαλέσετε το υφιστάμενο ψηφιακό έγγραφο μέσα από τη σχετική επιλογή στην εφαρμογή και να το επανεκδώσετε.
17. Έχω μία ερώτηση η οποία δεν καλύπτεται από τις συχνές ερωτήσεις, ένα αίτημα υποστήριξης, ή σχόλια και παρατηρήσεις για την εφαρμογή. Που μπορώ να απευθυνθώ;
Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.