Κοινωνία

Θ. Τσούχλος (ΟΛΜΕ) : Υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία στην αντιμετώπιση ζητημάτων bullying

«Χάθηκε ένα νέο παιδί, αξιόλογο, αθλητής. Είδαμε σίγουρα ότι οι συμμαθητές του μίλησαν για αυτή την παρενόχληση, ότι υπήρχε bullying. Προσπαθούμε να καταλάβουμε πόσο το θέμα αυτό ήταν γνωστό στην σχολική κοινότητα» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος μιλώντας για την αυτοκτονία του 14χρονου μαθητή, καθώς συμμαθητές του καταγγέλλουν ότι υφίστατο εκφοβισμό στο σχολείο του.

«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια επίσημη καταγγελία» επισήμανε στην διάρκεια της εκπομπής «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

«Έχουμε αναζητήσει τους συναδέλφους και η τοπική ΟΛΜΕ θα επισκεφθεί το σχολείο. Αυτή η διαδικασία θέλει πολλή προσοχή γιατί τα παιδιά είναι πολύ ταραγμένα σε αυτό το σχολείο τώρα. Πρέπει πρώτα να ηρεμήσουν, να δουν και τα ίδια, τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί μέσα στο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί φυσικά» προσέθεσε ο κ. Τσούχλος.

Ο σχολικός εκφοβισμός και τα κρούσματα βίας ιδιαίτερα μετά την πανδημία αυξήθηκαν πάρα πολύ, σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι που έχει επισημάνει η ΟΛΜΕ από το 2021. «Από τον Δεκέμβριο ζητάμε από την Υπουργό Παιδείας να λάβει μέτρα, να το συζητήσουμε και να αναζητήσουμε τις καλύτερες λύσεις. Η κ. Κεραμέως κατά καιρούς κάνει κάποιες δηλώσεις οι οποίες όμως δεν έχουν καμιά πρακτική εφαρμογή» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε σχέση με το τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί σε τέτοια ζητήματα υποστήριξε ότι γίνονται παρεμβάσεις από τους Συλλόγους καθηγητών, ωστόσο τόνισε πως υπάρχει όριο ακόμα και στις ποινές. «Η διαδικασία που υπάρχει είναι να ξεκινήσει ένας διάλογος, όπου παρεμβαίνουν οι ψυχολόγοι, οι κοινωνικοί λειτουργοί, οι σύμβουλοι, οι γονείς.

Υπάρχει μια πολύ μεγάλη γραφειοκρατία στην αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, έχω ακούσει από διευθυντές τα παράπονά τους ότι δεν υπήρχε η κατάλληλη συνεργασία με αυτούς που έπρεπε από το διοικητικό περιβάλλον της εκπαίδευσης το συνολικό, δεν μιλάμε για το Υπουργείο, όπου τελικά το θέμα σαν πινγκ πονγκ έφευγε και ξαναερχόταν. Θέλει πάρα πολλή προσοχή, αυτό που ζητάμε από την κ. Κεραμέως αφού τώρα έληξε η χρονιά και έληξε με ένα πολύ τραγικό γεγονός, από το να οδηγούμαστε στα δικαστήρια και να έχουμε αυτές τις διαμάχες μαζί της καλύτερα να έχουμε διάλογο και να προχωρήσουμε μέσα στο καλοκαίρι σε λύσεις» σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.


Για τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA»: Το αποτέλεσμα θα χρεωθεί στους εκπαιδευτικούς

Αναφορικά με τις στάσεις εργασίας που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, εκφράζοντας την αντίθεσή τους για τον διαγωνισμό της ελληνικής PISA, τον διαγωνισμό γνώσεων στον οποίο οι μαθητές συμμετέχουν ανώνυμα ο κ. Τσούχλος εξήγησε ότι «το μαθητικό δυναμικό ενός ελληνικού σχολείου το οποίο επιλέγεται τυχαία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί εύκολα ένα ευρωπαϊκό σχολείο που εκεί το μαθητικό δυναμικό είναι επιλεγμένο».

Επιπλέον, υποστήριξε ότι «οι ευρωπαίοι μαθητές έχουν πολύ καλύτερες προσλαμβάνουσες και παραστάσεις από τα σχολεία τους». Απαντώντας στο σχόλιο των δημοσιογράφων ότι αυτό το γεγονός από μόνο του αποτελεί ένα πρόβλημα, ο κ. Τσούχλος το μετακύλησε στις ευθύνες του  Υπουργείου Παιδείας.

«Τα σύγχρονα σχολικά εργαστήρια, οι υποδομές και όλα τα υπόλοιπα είναι βασική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και δευτερευόντως των δημοτικών αρχών και του Υπουργείου Εσωτερικών. Εδώ έχουμε μια πραγματικότητα με μεγάλες κοινωνικές, παιδαγωγικές και οικονομικές ανισότητες» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ενώ το αποτέλεσμα της «ελληνικής PISA» θα το χρεωθούν οι εκπαιδευτικοί, τόνισε.

«Στα ευρωπαϊκά σχολεία οι μαθητές προετοιμάζονται όλο τον χρόνο» συμπλήρωσε ο κ. Τσούχλος αντιπαραβάλλοντας την φετινή σχολική χρονιά που στην χώρα μας λειτούργησε με το 50 συν 1, με τα τεστ, με τα παιδιά που νοσούσαν και με 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. «Ένα σχολείο που είναι υποχρεωτικό και είναι λαϊκό σχολείο, δεν μπορεί να μεταλλαχθεί σε ένα υποχρεωτικό διαγνωστικό κέντρο που θα διεξάγει διαγνωστικές εξετάσεις και θα εκδίδει γνωμοδοτικές εκθέσεις» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.

«Το βασικό είναι ότι πρέπει οι πάντες να ψέξουμε ότι η Υπουργός Παιδείας σύρει στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για άλλη μια φορά αντί να κάνει διάλογο και συζήτηση, να προσπαθήσει να συγκλίνει, έστω και βρισκόμενη πέραν του Ατλαντικού, μας στέλνει τα νομικά βέλη της για να δίνουμε την μάχη στα δικαστήρια ενώ έχουμε άλλες προτεραιότητες στην εκπαίδευση.

Ξέρει πολύ καλά ότι επειδή κάποιοι θα απεργούσαν αύριο με στάση εργασίας, κάποιοι άλλοι δεν θα απεργούσαν, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων είχαν την δυνατότητα κάποιων αλλαγών. Δεν θα κινδύνευαν οι εξετάσεις της κ. Κεραμέως, δεν θα είχε πρόβλημα ούτε με την Ευρώπη ούτε με τον ΟΟΣΑ» είπε τέλος ο κ. Τσούχλος.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...