Συγκλονιστικές λεπτομέρειες, άγνωστα στοιχεία όπως και όλες οι εντολές των επικεφαλής αξιωματικών για όσα έγιναν στην καταδίωξη στο Πέραμα, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 20χρονου Ρομά αποκαλύπτονται μέσα από την δικογραφία που παρουσιάζει το protothema.gr.
Εντύπωση προκαλεί η κατάθεση του επικεφαλής αξιωματικού στο κέντρο επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης που παραδέχεται ότι έδωσε εντολή να σταματήσει η καταδίωξη παρά το γεγονός ότι το όχημα δεν σταμάτησε στα σήματα των αστυνομικών, έτρεχε σαν τρελό, έκανε ελιγμούς και παραβίαζε ερυθρούς σηματοδότες. Τελικά όπως προκύπτει από την δικογραφία το όχημα είχε κλαπεί από έναν Αιγύπτιο κάτοικο της περιοχής του Ρέντη.
Οι καταθέσεις
Ο υπαστυνόμος Β’ που υπηρετεί ως «αλαγάρχης» (σ.σ. ο επικεφαλής βάρδιας) της Ομάδας ΔΙΑΣ Δυτικής Αττικής ξεδιπλώνει όλο το σκηνικό.
«Καταλαβαίνω γιατί με κατηγορείτε και θα σας εξηγήσω πως έγιναν τα πράγματα. Είμαι αξιωματικός της ελληνικής αστυνομίας, φέρω το βαθμό του υπαστυνόμου Β και υπηρετώ στην ομάδα Δίας Δυτικής Αττικής ως «αλαγάρχης». Έχω οδηγό μου στη μηχανή τον αστυφύλακα …... Χθες εργαζόμασταν κατά το ωράριο από τις επτά της 22 Οκτωβρίου 2021 έως τη μια της 23 Οκτωβρίου 2021. Γύρω στις 23:45 χθες το βράδυ ακούσαμε που διαβίβασε το κέντρο της άμεσης δράσης ότι ο «αλαγάρχης» της Δίας Πειραιά Υπαστυνόμος Β’ …. μαζί με τον οδηγό του…., ακολουθούν ένα αυτοκίνητο Hyundai λευκού χρώματος το οποίο δεν συμμορφώνεται στα σήματά τους να σταματήσει.
Το εν λόγω όχημα μας διαβιβάστηκε ότι κινούνταν επί της οδού Θηβών με κατεύθυνση προς Αιγάλεω. Εκείνη τη στιγμή εγώ με τον οδηγό μου κινούμασταν επί της Ιεράς Οδού. Ερχόμασταν από Χαϊδάρι προς Αιγάλεω. Λίγο πριν φτάσουμε στη διασταύρωση της Ιεράς οδού με την Οδό Θηβών είδαμε την ομάδα Δ – 501 – 1, η οποία βρισκόταν στη διασταύρωση καθώς και το όχημα το οποίο μας είχε διαβιβαστεί πως ακολουθεί ο υπαστυνόμος….. Το όχημα αυτό δηλαδή το λευκό Hyundai όπως κινούνταν επί της οδού Θηβών, λίγο πριν τη διασταύρωση με την Ιερά Οδό, έστριψε δεξιά στην οδό Μπότσαρη και στη συνέχεια έκανε αριστερά στην οδό Καποδιστρίου. Μετά βγήκε στην Ιερά Οδό και λίγο παρακάτω έστριψε αριστερά προς την Πλαστήρα. Εμείς το ακολουθούσαμε με φωτεινά και ηχητικά σήματα. Μετά την οδό Πλαστήρα έστριψε πάλι αριστερά στην Σμύρνης, στη συνέχεια μπήκε δεξιά στην Μοσχονησίων, βγηκε στην Κωνσταντινουπόλεως και από κει βγήκε στη Θηβών με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Αθηνών.
Μαζί με εμάς το όχημα ακολουθούσε και η Δ – 501 – 1 που σας είπα ήταν στο δίκυκλο ο υπαρχιφύλακας …. με συνοδηγό τον ειδικό φρουρό …… και στο άλλο δίκυκλο ο υπαρχιφύλακας …… με συνοδηγό τον ειδικό φρουρό …... Ακόμη όπως σας είπα το όχημα ακολουθούσε και ο υπαστυνόμος ….. με τον οδηγό του. Αφού λοιπόν το Hyundai μπήκε στη λεωφόρο Αθηνών συνέχισε με κατεύθυνση προς την Ελευσίνα. Κάπου πάνω στη λεωφόρο Αθηνών μας ενίσχυσε και η Δ – 503-1 στην οποία ήταν στο ένα δίκυκλο ο υπαρχιφύλακας ….. με συνοδηγό τον ειδικό φρουρό …… και το άλλο δίκυκλο με τον ειδικό φρουρό….. με συνοδηγό τον ειδικό φρουρό…..
Εμείς ακολουθούσαμε το εν λόγω αυτοκίνητο σε ικανή απόσταση ασφαλείας ώστε να μην εμπλακούμε κι εμείς σε κάποιο ατύχημα αλλά να διασφαλίσουμε όσο το δυνατόν και την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών της οδού. Κατά την κίνησή του το αυτοκίνητο έτρεχε με πολύ μεγάλη ταχύτητα και παραβίασε διαρκώς ερυθρούς σηματοδότες ενώ έκανε ελιγμούς προσπαθώντας να μας εμβολίσει για να σταματήσουμε. Κάποια στιγμή καθώς κινούμασταν στη λεωφόρο Αθηνών μας προσπέρασε ένα αυτοκίνητο Skoda Οctavia, χρώματος κυπαρίσσι η ποντικί- δεν θυμάμαι καλά. Το Οctavia πέρασε από τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης και εμάς και το Hyundai και μπήκε μπροστά από το Hyundai με σκοπό να του κλείσει το δρόμο με φρενάρισμα για να σταματήσει. Το Hyundai συνέχισε την πορεία του ακόμη και με μικρότερη ταχύτητα. Φτάνοντας στην έξοδο της λεωφόρου Αθηνών για λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, εγκλωβίστηκε από αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν ήδη το δρόμο και έτσι δεν μπόρεσε να συνεχίσει ευθεία και αναγκάστηκε να πάρει την έξοδο δεξιά για λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά όπως σας λέω.
Από εκεί συνέχισε για Πέραμα και κατέληξε στην οδό Ελπίδος. Ανεβαίνοντας στην οδό Ελπίδος στο τέλος της οδού, επιχείρησε να κατευθυνθεί αριστερά στην οδό Φρίξου, αλλά την πορεία του ανέκοψε ένα αστικό λεωφορείο το οποίο κατέβαινε την οδό. Έτσι το Hyundai αναγκάστηκε να σταματήσει και παρέμεινε για δυο 3 δευτερόλεπτα ακίνητο. Αμέσως σταματήσαμε κι εμείς από πίσω. Εγώ πήδηξα από τη μηχανή και ξεκίνησα να δίνω εντολές Φωνάζοντας να βγουν οι επιβαίνοντες από το όχημα με τα χέρια ψηλά πλην όμως οδηγός του οχήματος, έβαλε όπισθεν και εμβόλισε τη μοτοσικλέτα του υπαρχιφύλακα ….. και στη συνέχεια του οδηγού μου αστυφύλακα ….. στις οποίες επέβαιναν τα άτομα αυτά. Στη μοτοσικλέτα του …. που επέβαινε και ο ειδικός φρουρός …… οι οποίοι έπεσαν από τις μηχανές και τραυματίστηκαν. Συνέχισε την οπίσθια πορεία του μετά και τον εμβολισμό της δεύτερης μοτοσικλέτας και προσπάθησε να πατήσει κι εμένα που ήμουν πεζός εκείνη τη στιγμή. Δεν κατάφερε να με χτυπήσει διότι βγήκα από την πορεία του οχήματός του.
Μετά από μένα στην οπίσθια πορεία του το όχημα προσπάθησε να παρασύρει και τον ειδικό φρουρό …… ο οποίος πήδηξε και κατάφερε να ξεφύγει από την πορεία του οχήματος. Παρόλα αυτά όμως τραυματίστηκε και αυτός. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο έκανε άλλον έναν απότομο ελιγμό και γύρισε κάθετα στην οδό Ελπίδος χτυπώντας και τη μοτοσικλέτα του ειδικού φρουρού…. με αυτόν πάνω όμως πρόλαβε και πήδηξε από τη μηχανή. Του δίναμε εντολές φωνάζοντας να σταματήσει το αυτοκίνητο και να βγούνε έξω πλην όμως ξανά δεν υπάκουσε.
Εν συνεχεία ξεκίνησε να κινείται προς τα κάτω στην οδό Ελπίδος και λίγα μέτρα παρακάτω έχοντας αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα εμβόλισε την μοτοσικλέτα στην οποία επέβαινε υπαρχιφύλακας … ρίχνοντας τον κάτω. Η μοτοσικλέτα σφηνώθηκε κάτω από το αυτοκίνητο αλλά ο οδηγός, συνέχισε την πορεία του για να πατήσει τον…. οποίος βρισκόταν στο οδόστρωμα, με προφανή σκοπό να τον σκοτώσει για να ξεφύγει. Ταυτόχρονα στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου βρισκόταν και ο …… κατά του οποίου κινήθηκε επίσης με σκοπό να τον παρασύρει κι αυτόν για τον ίδιο λόγο.
Όταν εμβόλισε τα δύο πρώτα δίκυκλα καταλάβαμε ότι ο οδηγός του οχήματος θα έκανε τα πάντα για να διαφύγει ακόμη και να σκοτώσει αστυνομικούς που θα βρίσκονταν στην πορεία του. Τότε από το φόβο μας και την ταραχή μας ότι θα σκότωνε αστυνομικούς συναδέλφους και προκειμένου να διασφαλιστεί η ζωή τους και μη έχοντας άλλο τρόπο να σταματήσουμε το όχημα εφόσον δεν υπάκουσε εντολές μας πυροβόλησα, σημαδεύοντας τα ελαστικά του αυτοκινήτου προκειμένου να ακινητοποιηθεί.
Μετά τους πρώτους πυροβολισμούς βγήκε ο συνοδηγός από το αυτοκίνητο και άρχισε να τρέχει στην οδό Ελπίδος προς τα κάτω και μπήκε στην οδό Φαέθωνος. Τότε εγώ ευρισκόμενος στην δεξιά μεριά του αυτοκινήτου δηλαδή του συνοδηγού, πυροβόλησε ξανά σημαδεύοντας το αυτοκίνητο προκειμένου να το ακινητοποιήσω και να σώσω τη ζωή των συναδέλφων μου καθώς δεν είχε σταματήσει την πορεία του. Θέλω να σας πω ότι εκτός από μένα κι άλλοι συνάδελφοί πυροβόλησαν το αυτοκίνητο προκειμένου να το ακινητοποιήσουν. Πυροβόλησαν μαζί με εμένα και ο υπαρχιφύλακας…, υπαρχιφύλακας….., αστυφύλακας…., ειδικος φρουρός ….., ειδικός φρουρός ….. και ειδικός φρουρός….Μετά από λίγα δευτερόλεπτα το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε. Το προσεγγίσαμε και βγάλαμε τους δύο επιβαίνοντες από αυτό. Τον οδηγό του οχήματος τον τράβηξε ο υπαρχιφύλακας….. από τη θέση του συνοδηγού προς τα έξω. Τον άλλο που καθόταν πίσω δεν ξέρω ποιος τον έβγαλε. Αφού βγάλαμε τον οδηγό έξω τον ξαπλώσαμε και διαπίστωσα ότι είχε τραυματιστεί.
Τότε άνοιξα τα ρούχα του για να εντοπίσω το σημείο που είχε τραυματιστεί και να του παράσχω τις πρώτες βοήθειες. Διαπίστωσα ότι είχε ένα τραύμα στην αριστερή πλευρά του λαιμού του οποίου την αιμορραγία προσπαθούσα να σταματήσω βάζοντας του μέσα επίδεσμο και κρατώντας το δάχτυλό μου σταθερά μέσα, ενώ ταυτόχρονα του μιλούσα προκειμένου να διατηρήσει επαφή μαζί μου και με το περιβάλλον.
Το δεύτερο άτομο, οι συνάδελφοί μου που του παρείχαν τις πρώτες βοήθειες, φώναζαν ότι πιθανώς χρειάζεται ιμάντα ισχαιμικής περίδεσης τουρνικέ, το οποίο τους έδωσα εγώ προκειμένου να σταματήσω την αιμορραγία του ατόμου. Λίγο αργότερα ήρθε στο σημείο και σταθμό του ΕΚΑΒ το οποίο παρέλαβε Το δεύτερο άτομο με προορισμό το νοσοκομείο Τζάνειο. Σχετικά με το αυτοκίνητο μάρκας Hyundai λευκού χρώματος τώρα από εσάς έμαθα ότι ήρθε ο ιδιοκτήτης και δήλωσε την κλοπή του. Δεν το είχε διαπιστώσει πριν την καταδίωξη, γιατί μάλλον μόλις το είχαν αφαιρέσει οι δράστες και δεν γνωρίζαμε ότι το όχημα απασχολούσε. Θέλω να σας πω πάλι ότι ο λόγος που ενέργεια με τους πυροβολισμούς κατά του οχήματος, ήταν προκειμένου να ανακόψουμε την πορεία του και να διασφαλιστεί η ζωή των συναδέλφων, σε βάρος των οποίων κινούνταν με σκοπό να τους σκοτώσει και να διαφύγει. Κάτι άλλο δεν έχω να σας πω».
Τι λέει ο υπαρχιφύλακας της ΔΙΑΣ
Στην κατάθεση του ο υπαρχιφύλακας της ΔΙΑΣ περιγράφει μέχρι την οδό Φρίξου το σκηνικό και στη συνέχεια ξεδιπλώνει λεπτό προς λεπτό το πώς έγινε ο τραυματισμός του από το λευκό Hyundai.
«Σε κάποιο σημείο ανάμεσα στα στενά του Περάματος, ανεβαίνοντας στην οδό Ελπίδος, το λευκό όχημα προσπαθήσει να στρίψει αριστερά. Όταν έστριψε αριστερά είδε να έρχεται αντίθετα ένα λευκό λεωφορείο και κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να περάσει. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σας πω ότι εμείς ήδη είχαμε προσεγγίσει το όχημα και η δική μου μηχανή ήταν η πρώτη σειρά που βρισκόταν από πίσω του. Ακόμα κατάλαβα ότι κατά το διάστημα που ακολουθούσαμε το όχημα, είχαν προστρέξει να μας ενισχύσουν ο αλαγαρχής μου, ο υπαστυνόμος….. μαζί με τον οδηγό του αστυφύλακα… αλλά και η ομάδα του Χαϊδαρίου δηλαδή δύο ακόμη μηχανές με δύο αστυνομικούς η καθεμία. Όταν λοιπόν έκανε όπισθεν, κινήθηκε προς το μέρος μας προκειμένου να μας εμβολίσει για να διαφύγει. Αυτό το λέω γιατί είχε τη δυνατότητα να κάνει όπισθεν και να κινηθεί στη συνέχεια στην οδό Φρίξου, η οποία γίνεται Αγίων πάντων και δεν το έκανε. Αντίθετα όπως σας είπα προσπάθησε να μας χτυπήσει.
Έτσι λοιπόν όταν έκανε όπισθεν ο συνοδός μου πηδήξει από τη μηχανή και εγώ προσπάθησα να κάνω κάποια βήματα προς τα πίσω με τη μηχανή για να αποφύγω τη σύγκρουση αλλά δεν τα κατάφερα. Χτύπησε τη μηχανή που οδηγούσα, με έριξε το οδόστρωμα και η μηχανή έπεσε πάνω μου και με πλάκωσε. Το όχημα συνέχισε να έρχεται προς τα πάνω μου με σκοπό να με εξουδετερώσει, αλλά ευτυχώς ο συνοδός μου…. σύρθηκε και πρόλαβε να με τραβήξει για να με πάρει από το σημείο λίγο πριν με χτυπήσει το αμάξι.
Στη συνέχεια βλέπω ότι το όχημα συνέχισε την πορεία του προς τα πίσω και χτύπησε τη μηχανή του…. ο οποίος μόλις είχε πηδήξει από αυτήν και αφού παρέσυρε λίγο τον οδηγό του τον …. πρόλαβε κι αυτός και πήδηξε από τη μηχανή για να σωθεί. Στη συνέχεια το λευκό όχημα συνεχίζοντας την πορεία του προς τα πίσω, παρέσυρε την τρίτη κατά σειρά μηχανή. Ο …. και ο …. που επέβαιναν σε αυτή πρόλαβαν να πηδήξουν απο αυτή στην προσπάθειά τους να σωθούν όμως το λευκό Hyundai accent χτύπησε τον …, ο οποίος στη συνέχεια έπεσε στο οδόστρωμα και κύλησε στον δρόμο προς τα κάτω. Τότε εμβόλισε τη μηχανή που οδηγούσε ο …. ενώ ο ….. είχε προλάβει να πηδήξει από αυτήν αν θυμάμαι καλά. Όταν εμβόλισε τη μηχανή χτύπησε και τον ….. ο οποίος έπεσε στο οδόστρωμα ενώ επίσης πήγε να χτυπήσει και τον ειδικό φρουρό…. που ήταν στο σημείο αλλά αυτός το απέφυγε.
Το όχημα συνέχισε να προσπαθεί να κινηθεί μπροστά αλλά επειδή είχε πατήσει ουσιαστικά τη μηχανή, δυσκολευόταν να την περάσει από πάνω. Για το λόγο αυτό ο ….. βρήκε την ευκαιρία να συρθεί, ουσιαστικά και να απομακρυνθεί από το μπροστινό μέρος του αμαξιού. Στο σημείο αυτό θέλω να σας πω ότι εμείς καθώς βλέπαμε τον οδηγό να προσπαθεί να χτυπήσει τον συνάδελφο μας είναι ξεκάθαρη πρόθεση να τον σκοτώσει, προτάξαμε τα όπλα μας και αφού τον καλέσαμε πολλές φορές να σταματήσει το όχημα, πράγμα που δεν έκανε αρχίσαμε να πυροβολούμε προς τα λάστιχα του αυτοκινήτου, με προφανή σκοπό να το ακινητοποιήσουμε. Απ’ όσο θυμάμαι εκτός από μένα πρέπει να έριξαν κι άλλοι 6-7 συνάδελφοι νομίζω.
Μετά από λίγο αφού σταμάτησε το όχημα βγήκε από τη θέση του συνοδηγού, ένα άγνωστο άτομο και άρχισε να τρέχει με σκοπό να διαφύγει. Κάποιοι συνάδελφοί τον κυνήγησαν για λίγο αλλά δεν κατάφερα να τον πιάσουν και έτσι τον έχασαν. Στη συνέχεια εγώ από την πόρτα του συνοδηγού μπήκα στο hyundai και αφού έπιασα τον οδηγό, κατάφερα να τον βγάλω από το όχημα. Όταν τον έβγαλα είδα ότι έχει κάποια τραύματα από τους πυροβολισμούς Και αμέσως προσπαθήσαμε να του δώσουμε τις πρώτες βοήθειες. Ταυτόχρονα μέσω του κέντρου της άμεσης δράσης καλέσαμε σταθμό του ΕΚΑΒ ενημερώνοντας ότι είχε προηγηθεί συμπλοκή με πυροβολισμούς.
Την ίδια ώρα άλλοι συνάδελφοί έβγαλαν από το πίσω κάθισμα ένα τρίτο άτομο το οποίο καταλάβαμε ότι ήταν κι αυτό τραυματισμένο. Επίσης και σε αυτό το άτομο πρόσφερα με τις πρώτες βοήθειες με τη βοήθεια κάποιων περιοίκων που είχαν έρθει να μας βοηθήσουν. Σε λίγη ώρα άρχισαν να έρχονται κι άλλοι σταθμοί της άμεσης δράσης και της ασφάλειας καθώς και σταθμό του ΕΚΑΒ που παρέλαβε τον τραυματία. Από το περιστατικό που σας ανέφερα εγώ τραυματίστηκα στο αριστερό πόδι και στον αυχένα. Απ’ όσο ξέρω τραυματίστηκαν κι άλλοι έξι από τους περίπου 10 που ήμασταν εκεί. Στη συνέχεια ήρθα στην υπηρεσία σας για να καταθέσω σχετικά με το περιστατικό. Όπως έμαθα πριν από λίγο το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν ήταν κλεμμένο».
Η κατάθεση ενός από τους ειδικούς φρουρούς
Ένας από τους ειδικούς φρουρούς αναφέρει τα εξής: «Το Hyundai ανέβαινε την οδό Ελπίδος και σε κάποια στιγμή προσπάθησε να κάνει αριστερά, αλλά τελικά λόγω του ότι ερχόταν αστικό λεωφορείο του μπλόκαρε την πορεία, Σταμάτησε έβαλε όπισθεν και ήρθε με φορά προς το μέρος μας, ανάποδα στην οδό Ελπίδος.
Στο σημείο αυτό θέλω να σας πω ότι εγώ ήμουν στην τρίτη κατά σειρά μηχανή από όσες το ακολουθούσαμε. Δεν είδα το λεωφορείο αργότερα έμαθα ότι το Hyundai είχε σταματήσει λόγω του λεωφορείου. Εγώ απλά είδα το Hyundai και θεώρησα ότι η καταδίωξη είχε σταματήσει. Για τον λόγο αυτό εξάλλου με το που είδα το Hyundai να σταματάει πήδηξα από τη μηχανή και πήρα θέση.
Το Hyundai όπως σας είπα σταμάτησε έβαλε όπισθεν και ήρθε με φορά προς το μέρος μας. Χτύπησε τις δύο πρώτες μηχανές της έριξε μαζί με τους συναδέλφους που επέβαιναν σε αυτές. Μάλιστα όταν χτύπησε την πρώτη μηχανή τον οδηγό της τον τράβηξε ο συνεπιβάτης, για να πέσουν αριστερά και να μην τους παρασύρει. Τέλος στο σημείο αυτό να σας πω ότι το Hyundai δεν κύλησε στην κατηφόρα σαν να του είχε φύγει το φρένο, αλλά ήρθε επιταχύνοντας με προφανή σκοπό να μας εμβολίσει για να διαφύγει. Ήταν ξεκάθαρο ότι ερχόταν επίτηδες πάνω μας χωρίς να τον νοιάζει αν θα μας σκοτώσει, μόνο και μόνο για να διαφύγει.
Όπως σας έλεγα έτσι όπως ήρθε με όπισθεν το Hyundai και αφού είχε ήδη σταματήσει και ρίξει τις δύο μηχανές, ήρθε προς τα πάνω μου και εγώ για να το αποφύγω έκανα πίσω βήματα. Παρόλα αυτά όμως με βρήκε στο χέρι έχασα την ισορροπία μου και άρχισα να σέρνομαι στην κατηφόρα. Σύρθηκα μέχρι τη γωνία του πεζοδρομίου ενός μίνι μάρκετ που είχε εκεί πέρα. Όσο σερνόμουν είδα με την άκρη του ματιού μου ότι το Hyundai εκείνη τη στιγμή είχε κόψει το τιμόνι και πήγαινε κατευθείαν προς τις άλλες μηχανές. Μάλιστα αν δεν κάνω λάθος χτύπησα και τη μηχανή του οδηγού μου. Εγώ σηκώθηκα αμέσως κι αυτό που θα σας περιγράψω παρακάτω είναι πραγματικά ανατριχιαστικό. Είδα το αμάξι να έχει πάρει μία μηχανή από κάτω. Δηλαδή όχι μόνο χτύπησε τη μηχανή και το συνάδελφο που ήταν από πάνω αλλά την καβάλησε κιόλας. Το Hyundai δηλαδή εκεί που πήγαινε με την όπισθεν είχε βάλει μπροστά και κυλούσε προς το μέρος που ήταν οι άλλοι συνάδελφοί με τις μηχανές τους.
Μάλιστα το ανατριχιαστικό είναι ότι την ώρα που είδα το αμάξι να έχει καβαλήσει την μηχανή, είδα και τον συνάδελφο να πέφτει και από κείνη τη στιγμή τον έχασα από το οπτικό μου πεδίο. Ήταν ξεκάθαρα τύχη που τελικά δεν τον παρέσυρε και δεν τον πάτησε για τον σκοτώσει. Μάλιστα το Hyundai όχι μόνο δεν σταμάτησε αλλά μάρσαρε κιόλας θέλοντας να διαφύγει.
Αυτή η στιγμή που σας περιγράφω τώρα με το καβάλημα της μηχανής ήταν και το σημείο που άρχισαν οι άλλοι συνάδελφοί να πυροβολούν. Πυροβόλησα όμως και εγώ. Εγώ εκείνη τη στιγμή για να καταλάβατε βρισκόμουν διαγώνια πίσω και δεξιά του Hyundai. Εκεί που είναι το μίνι μάρκετ δεν θυμάμαι πόσες φορές πυροβόλησα. Ήταν τόσο έντονη στιγμή που είχε προηγηθεί και η πτώση μου που είχα σοκαριστεί και φοβόμουν για τη ζωή τη δική μου και των συναδέλφων μου. Δεν ξέρω ποιοι άλλοι έχουν πυροβολήσει. Από εκεί που βρισκόμουν θυμάμαι να έχω έναν συνάδελφο αριστερά μου και θυμάμαι και τον….. που ήταν σχεδόν απέναντι μου. Δηλαδή μπροστά από το δεξί φανάρι του Hyundai. Είναι πολύ σημαντικό να σας πω ότι απ’ τη στιγμή που το Hyundai σταμάτησε την πορεία του λόγω του λεωφορείου, αρχίσαμε να δίνουμε εντολές στον οδηγό για να σταματήσει.
Μόνο όταν είδαμε ότι το Hyundai είχε καβαλήσει την μηχανή και τον συνάδελφο που ήταν πάνω σε αυτή ο οποίος παρατρίχα τη γλίτωσε, μόνο τότε ξεκινήσαμε να πυροβολούμε. Οι πυροβολισμοί σταμάτησαν όταν πλέον το Hyundai είχε ακινητοποιηθεί. Συν τοις άλλοις στο όχημα ήταν τελικά τρία άτομα και ο ένας έτρεξε έξω από αυτό βγήκε σε ένα παρακείμενο δρόμο και τελικά χάθηκε. Το άτομο αυτό προσπάθησα να το ακολουθήσω και εγώ. Μάλιστα ενώ έτρεχα από πίσω του με το όπλο στην θήκη του φώναζα να πέσει κάτω. Μετά από κάποια μέτρα το χάσαμε και επιστρέψαμε εκεί που είχε μείνει το Hyundai. Εκεί είδα τα άλλα δύο άτομα που ήταν μέσα σ’ αυτό να είναι κάτω στο οδόστρωμα τραυματισμένα και τους συναδέλφους από πάνω να τους παρέχουν τις πρώτες βοήθειες. Μετά από λίγα λεπτά κάποιος ήρθε και είπε ότι το ένα άτομο από αυτά έχει καταλήξει. Θέλω να σας πω ακόμα ότι έμαθα εδώ στην υπηρεσία σας ότι το Hyundai ήταν κλεμμένο. Ήταν ένα πολύ δύσκολο περιστατικό Και ήταν ξεκάθαρο τα άτομα που βρισκόντουσαν μέσα στο Χιουντάι Θα μας σκότωναν μόνο και μόνο για να διαφύγουν. Λόγω του σοκ που πέρασα μπορεί να μη σας έχω πει κάτι. Αν θυμηθώ οτιδήποτε εννοείται ότι θα το πω. Για την ώρα σας είπα ότι ξέρω κι άλλο δεν έχω να σας πω».
Ο προϊστάμενος της Β' αλλαγής του Κέντρου Επιχειρήσεων στην Άμεση Δράση
Ο αξιωματικός που είναι προϊστάμενος της Β’ αλλαγής του Κέντρου Επιχειρήσεων της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης Αττικής στην κατάθεση που έδωσε αναφέρει τα εξής:
«Σήμερα βρισκόμουν σε διατεταγμένη υπηρεσία κατά το ωράριο από 9 της 22 Οκτωβρίου 2021 έως την 5:30 της 23 Οκτωβρίου 2021, στο κέντρο επιχειρήσεων. Την 23:45 ώρα περίπου της 22 Οκτωβρίου 2021 ενημερώθηκε το Β’ κέντρο του κέντρου επιχειρήσεων της άμεσης δράσης από τον αλλαγάρχη των ομάδων ΔΙΑΣ Πειραιά με κωδικό κλήσης Δ – 400 – Γ ότι ακολουθούν ένα αυτοκίνητο με αριθμό κυκλοφορίας …. επί της λεωφόρου Θηβών στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρέντη με κατεύθυνση προς Αιγάλεω.
Το συγκεκριμένο όχημα όπως διαπιστώθηκε από το τερματικό της υπηρεσίας μας δεν απασχολούσε ως κλεμμένο ή κάτι άλλο. Ωστόσο όπως ενημέρωσε ο ανωτέρων αλαγάρχης της ομάδας ΔΙΑΣ, το όχημα δεν συμμορφώθηκε σε σήμα τους για να πραγματοποιηθεί, σε αυτό αστυνομικός έλεγχος.
Στη συνέχεια το όχημα αυτό κινήθηκε σε οδού στην περιοχή του Αιγάλεω και προσέτρεξαν κι άλλοι σταθμοί για να βοηθήσουν στην στάθμευση του οχήματος και να διενεργηθεί με ασφάλεια ο αστυνομικός έλεγχος. Ακολούθως το ανωτέρω όχημα κινήθηκε στην λεωφόρο Θηβών και στη συνέχεια στη λεωφόρο Αθηνών αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα και παραβιάζοντας ερυθρούς σηματοδότες, προκαλώντας με αυτό τον τρόπο κίνδυνο για τα υπόλοιπα οχήματα και χρήστες των οδών.
Αμέσως, από το κέντρο επιχειρήσεων δόθηκε εντολή να σταματήσουν όλοι οι σταθμοί να ακολουθούν το ανωτέρω όχημα με σκοπό να διασφαλιστεί η σωματική ακεραιότητα των αστυνομικών και των επιβαινόντων στο προαναφερόμενο όχημα καθώς και των υπολοίπων διερχόμενων πολιτών. Μάλιστα, ο εκφωνητής του κέντρου επιχειρήσεων διαβίβασε επανειλημμένως δίνοντας σαφείς εντολές να μην εμπλακεί κανένας σταθμός με το ανωτέρω όχημα και για κανέναν λόγο και συγκεκριμένα δόθηκε εντολή να σταματήσουν οι σταθμοί να το ακολουθούν. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν και σύμφωνα με τις εντολές του κυρίου διοικητή της διεύθυνσης άμεσης δράσης Αττικής για τον λόγο αυτό κιόλας ρωτήθηκε ασυρματικά ο αλαγάρχης με κωδικό κλήσης Δ – 400 – Γ, ο οποίος είχε διαβιβάσει αρχικά για τον εντοπισμό του οχήματος, αν είχε λάβει τις συγκεκριμένες εντολές του εκφωνητή και εκείνος απάντησε θετικά και πως σταμάτησαν ακολουθούν το όχημα ενώ ανέφερε ότι δεν ήξερε αν το ακολουθεί κάποιος άλλος σταθμός.
Στη συνέχεια αφού το κέντρο επιχειρήσεων δεν είχε άλλη ενημέρωση για το όχημα και επειδή οι εντολές που είχαν δοθεί ήταν να σταματήσουν οι σταθμοί να το ακολουθούν, συνέχισε να διαβιβάζει στους σταθμούς για τα υπόλοιπα σήματα που εκκρεμούσαν ως αναγγελίες συμβάντων. Μετά από λίγη ώρα και συγκεκριμένα περίπου την 00: 10 της 23 Οκτωβρίου 2021, ένας σταθμός που δεν έγινε αντιληπτός αρχικά ο κωδικός του λόγω κακής επικοινωνίας, διαβίβασε στο κέντρο για επείγον περιστατικό με πυροβολισμούς και για οχήματα αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων, το οποίο είχε εμβολίσει υπηρεσιακά οχήματα.
Επίσης ο ίδιος σταθμός διαβίβασε ότι στην οδό Ελπίδος 38 στο Πέραμα υπάρχουν τραυματίες και ζήτησε να κληθεί άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Άμεσα το κέντρο επιχειρήσεων ενημέρωσε το ΕΚΑΒ και έστειλε στο σημείο σταθμούς, ενώ παράλληλα ενημέρωσε τους προϊσταμένους του κέντρου επιχειρήσεων και της διεύθυνσης άμεσης δράσης καθώς και όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες. Όπως προέκυψε στη συνέχεια, στο σημείο όπου έλαβε χώρα το πρωί να φαινόμενο περιστατικό βρίσκονταν οι σταθμοί της ομάδας Δίας Δυτικής Αττικής με κωδικούς Δ – 500 – Γ – 1, Δ – 503 – 1 και Δ – 501 – 1.
Οι ομάδες αυτές είχαν εμπλακεί με το όχημα με το τοπίο ακολουθούσε προηγουμένως ο αλάργα αρχής της ομάδας ΔΙΑΣ Πειραιά με κωδικό Δ – 400 – Γ, ο οποίος είχε σταματήσει μάλιστα να ακολουθεί το όχημα κατόπιν εντολής του κέντρου όμως όπως ενημέρωσε κιόλας ο ίδιος ασυρματικά από την ενημέρωση που είχε στη συνέχεια το κέντρο επιχειρήσεων, είχαν τραυματιστεί δύο άτομα που επέβαιναν στο ανωτέρω όχημα ενώ ένα τρίτο άτομο διέφυγε και αναζητούνταν. Επίσης το κέντρο ενημερώθηκε και δηλώθηκε και ο τραυματισμός έξι αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ. Κάτι άλλο δεν έχω να σας πω».
Η κατάθεση του ιατροδικαστή που διενήργησε αυτοψία
Ο ιατροδικαστής κ. Ηλίας Μπογιόκας ο οποίος διενήργησε αυτοψία στο πτώμα του εικοσάχρονου Ρομά, στην κατάθεση που έδωσε στο Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής, τονίζει τα εξής:
«Κατόπιν παραγγελίας της υπηρεσίας σας, μετέβη σήμερα και περίπου 1:30 ώρα στην οδό Ελπίδος 38 στο Πέραμα όπου είχε λάβει χώρα ένοπλη συμπλοκή. Κατά την αυτοψία που διενήργησα διέκρινα πτώμα ανδρός πεσμένο στην άσφαλτο και θανόντα όπου έφερε τρεις πύλες εισόδου, από βολίδες πυροβόλου όπλου, στην οπίσθια πλευρά του θώρακός εκ των οποίων η μία ήταν διαμπερής. Δεν παρατήρησα άλλες κακώσεις. Ενδελεχής έλεγχος των κακώσεων και της αιτίας θανάτου θα γίνει την προσεχή Δευτέρα, κατά τη διάρκεια της νεκροτομής. Κατόπιν εξήτασα έναν ακόμη άνδρα που επισκέφτηκα στο Τζάνειο νοσοκομείο Πειραιώς όπου και νοσηλεύεται. Είχε υποστεί χειρουργική επέμβαση διότι έφερε τραύμα στην κοιλιά με τρώση κυρίως σπληνός και ήπατος. Εν συνεχεία μετέβην στην έδρα της υπηρεσίας σας όπου εξήτασα τους αστυνομικούς». Όπως απεφάνθη, οι αστυνομικοί παρουσίαζαν εκχυμώσεις και μυαλγίες από την πτώση στο έδαφος και τον τραυματισμό τους.
Η νομική άποψη
Ο συνήγορος των αστυνομικών της ομάδας Δίας κ. Αλέξης Κούγιας τονίζει στο protothema.gr: «Εκφράζω την οδύνη μου για την απώλεια ζωής του συνανθρώπου μας, όμως θέλω να εκφράσω και την απόλυτη συμπαράσταση μου στους κατηγορούμενους και να διατυμπανίσω ότι ειδικά στην περίπτωση αυτή, θα κάνω ό,τι επιβάλλει το καθήκον μου ως υπερασπιστού, για να αποδειχτεί ότι ο,τι διέπραξαν το διέπραξαν, στις συνθήκες που περιγράφει ο νόμος και η νομολογία για να τους αναγνωριστεί η άμυνα. Το σημαντικό γεγονός το οποίο και συνηγορεί υπέρ της αναγνωρίσεως σε όλους τους κατηγορούμενους, είμαι η προηγούμενη άσκηση ποινικής διώξεως εις βάρος των επιζησάντων κατηγορουμένων για το αδίκημα της απόπειρας ανθρωποκτονίας εις βάρος και των 10 αστυνομικών που επέβαιναν στις πέντε μοτοσυκλέτες που προσπάθησε και κατάφερε να χτυπήσει ο δράστης οδηγός μετά από συναπόφαση με τους δύο επιζήσαντες, τον τραυματισμένο για τον οποίο εύχομαι σύντομα να είναι καλά και οποίος κρατείται για τις πράξεις που διέπραξε εις βάρος των αστυνομικών και τον καταζητούμενο ο οποίος ενώ η δικηγόρος του από την πρώτη μέρα λέει ότι τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί, ακόμη δεν έχει εμφανιστεί ενώπιον ούτε των δικαστικών ούτε των αστυνομικών αρχών για να εκτελεστεί το ένταλμα σύλληψης που έχει εκδοθεί σε βάρος του. Εύχομαι η δικαιοσύνη να εκδώσει μία δίκαιη απόφαση. Κάτι το οποίο το έχουν ανάγκη οι έλληνες πολίτες για την προσβλέπουν στους έντιμους αστυνομικούς και ακολούθως οι 50.000 αστυνομικοί που για 800 € το μήνα εργάζονται υπό αντίξοες συνθήκες για την ασφάλεια και προστασία των ελλήνων πολιτών, που καθημερινά πέφτουν θύματα ανθρωποκτονιών ληστειών κλοπών από δράστες σαν αυτούς που επέβαιναν στο αυτοκίνητο».