Σε 400 συγκεκριμένα ΚΕΠ θα διενεργούνται εκπαιδευτικά σεμινάρια από εξειδικευμένο προσωπικό ως προς τον τρόπο χρήσης της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου, gov.gr, σε πολίτες που δεν διαθέτουν τις σχετικές ψηφιακές δυνατότητες και την ανάλογη εξοικείωση.
Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται σε 400 ΚΕΠ όλης της χώρας, τα οποία θα βρίσκονται στις έδρες των δήμων, όπως ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, «αξιοποιώντας το ΕΣΠΑ για τη μεταρρύθμιση στη δημόσια διοίκηση και το ποσό των 24,8 εκ. ευρώ θα μπορούν οι πολίτες μέσα από 400 συγκεκριμένα ΚΕΠ στις έδρες των δήμων και τα μεγάλα αστικά κέντρα να ενημερώνονται για τις δυνατότητες του gov.gr από επιλεγμένο ανθρώπινο δυναμικό».
Στόχος να μην χρειάζεται η φυσική παρουσία του πολίτη
Ταυτόχρονα και εφόσον θα βρίσκονται ήδη στα ΚΕΠ – εφόσον το επιθυμούν – θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους και να εξυπηρετούνται σε πραγματικό χρόνο. Στόχος είναι να μη χρειάζεται πλέον σε πολλές περιπτώσεις η φυσική παρουσία πολίτη είτε στα ΚΕΠ είτε στον γκισέ κάποιας δημόσιας υπηρεσίας καθώς θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις εξ αποστάσεως υπηρεσίες.
«Για πρώτη φορά υπάρχει η πρόβλεψη και ο προγραμματισμός που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να εισέρχεται σε ΚΕΠ, να λαμβάνει τις αναγκαίες γνώσεις και κατευθύνσεις ώστε να αξιοποιεί τις δυνατότητες της ενιαίας ψηφιακής πύλης» σημείωσε ο κ. Γεωργαντάς.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα εξελιχθεί τους επόμενους μήνες καθώς θα μεσολαβήσει ένα διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας και της επιλογής αναδόχου, ο οποίος θα αναλάβει το εγχείρημα.
Έως τώρα από το gov.gr παρέχονται 1.258 ψηφιακές υπηρεσίες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς.
Αυτή δε θα είναι όμως η μοναδική αλλαγή στα ΚΕΠ, στα οποία από πέρυσι είχε προστεθεί και η εξ αποστάσεως υπηρεσία my KEPlive. Σύμφωνα με τον γ.γ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδα Χριστόπουλο, ο μετασχηματισμός τους θα συνεχίσει να εξελίσσεται, αφού προγραμματίζεται:
- η ενσωμάτωση νέων υπηρεσιών.
- Η κατάργηση υπηρεσιών και διαδικασιών που δε χρησιμοποιούνται πια (όπως για παράδειγμα 68 διαδικασίες του ΕΦΚΑ).
- Ο εκσυγχρονισμός του πληροφοριακού συστήματος των ΚΕΠ ώστε να διασυνδεθεί με το Εθνικο Μητρώο Διαδικασιών και να ενημερώνεται αυτόματα κάθε φορά που τροποποιείται μία διαδικασία.
- Η παροχή ψηφιακών υπογραφών στους πολίτες.
Παράλληλα θα διενεργηθούν μελέτες προκειμένου να εντοπιστούν διαδικασίες και υπηρεσίες μιας στάσης που με επιτυχία χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό ώστε να εμπλουτιστεί περαιτέρω το «μπουκέτο» υπηρεσιών των ΚΕΠ.
Σταδιακά τα ΚΕΠ αναμένεται να αλλάξουν και μορφή και να γίνουν ακόμα πιο προσβάσιμα στους πολίτες καθώς θα ξεκινήσουν εργασίες αισθητικής αναβάθμισης.
Οι αλλαγές θα γίνουν αρχικά πιλοτικά σε 3 ΚΕΠ που βρίσκονται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε ένα νησιωτικό δήμο που θα επιλεγεί. «Τα γραφεία θα είναι οργανωμένα διαφορετικά διότι στοχος δεν είναι μόνο η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες. Θέλουμε και η καθημερινότητα των εργαζομένων να είναι πιο εύκολη και η δουλειά πιο αποδοτική» επεσήμανε ο κ. Χριστόπουλος