Ο πρώτος τη τάξει εισαγγελικός λειτουργός της χώρας, με εγκύκλιο που απέστειλε στους εισαγγελείς Εφετών και Πρωτοδικών της χώρας ζητά την επαγρύπνηση και την εγρήγορση τους, ώστε να παρεμβαίνουν άμεσα όταν εντοπίζονται τέτοια φαινόμενα και μάλιστα τους προτρέπει να μεταβαίνουν στο εμβολιαστικό κέντρο της περιφέρειας τους για να ενημερωθούν για τη διαδικασία, τις εγγυήσεις αξιοπιστίας του συστήματος και τις ασφαλιστικές δικλείδες.
Ο κ. Πλιώτας ζητάει την ταχεία και σχολαστική διερεύνηση κάθε πληροφορίες, σχετιζόμενης με εικονικό εμβολιασμό και την άσκηση, άμεσα, ποινικών διώξεων σε βάρος των υπαιτίων.
Παράλληλα, επισημαίνει στους εισαγγελικούς λειτουργούς ότι εντοπισμός μεμονωμένων περιπτώσεων μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο αριθμό περιπτώσεων ή ακόμα και σε λειτουργία “κυκλώματος” παραγωγής τέτοιων πιστοποιητικών.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου έχει ως εξής: “Ανακύπτει ήδη και βλέπει το φως της δημοσιότητας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων πλαστών ή ψευδών κατά περιεχόμενο πιστοποιητικών εμβολιασμού κατά του κορονοϊού Covid– 19 ή νόσησης, στις οποίες φέρονται ότι κάθε φορά συμμετείχαν με θετική ενέργεια ή παράλειψη, πρωτίστως, ο δήθεν εμβολιασθείς, και πρόσωπα, υπό οποιαδήποτε ιδιότητα, των δομών υγείας.
Με δεδομένη τη σοβαρότητα του θέματος του εμβολιασμού, τον οποίο η ιατρική επιστημονική κοινότητα προβάλλει ως βασικό – θεμελιώδες μέσο αποτροπής της διάδοσης του κορονοϊού COVID-19, και συνεκτιμώντας την εμφανή και μείζονα ποινική απαξία της προαναφερόμενης συμπεριφοράς, που στοιχειοθετεί (συντρεχουσών και των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων) τη νομοτυπική μορφή εγκλημάτων του Ποινικού Κώδικα (βλ. ιδίως άρθρα 46, 47, 221, 242, 285 ΠΚ) επισημαίνουμε την ανάγκη επαγρύπνησης και εγρήγορσης των εισαγγελικών λειτουργών της Χώρας ώστε να παρεμβαίνουν κατά τη λειτουργική αποστολή τους και να επιλαμβάνονται αμελλητί του ποινικού μέρους των σχετικών υποθέσεων.
Ειδικότερα, επιβάλλεται η (κατά το άρθρο 37 ΚΠΔ αυτεπάγγελτη) ταχεία και σχολαστική διερεύνηση κάθε πληροφορίας σχετιζόμενης με εικονικό εμβολιασμό και η χωρίς χρονοτριβή κίνηση της ποινικής δίωξης κατά των υπαιτίων προσώπων, όταν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις. Εντοπισμός μεμονωμένων περιπτώσεων πρέπει να οδηγεί σε ευρύτερο εξονυχιστικό έλεγχο (με την αρωγή των αρμόδιων λειτουργών των Υπηρεσιών της αντίστοιχης Υγειονομικής Περιφέρειας) για ενδεχόμενη διακρίβωση μεγαλύτερου αριθμού ψευδών βεβαιώσεων εμβολιασμού στο ίδιο Εμβολιαστικό Κέντρο ή λειτουργία «κυκλώματος» παραγωγής τέτοιων πιστοποιητικών.
Προκειμένου να τηρηθεί η νομιμότητα και να προστατευθεί η υγεία των πολιτών, χρήσιμη θα ήταν και η οιονεί προληπτική εισαγγελική δράση με την (άτυπη) επιτόπια μετάβαση του Εισαγγελέα ή του εντεταλμένου Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών στο Εμβολιαστικό Κέντρο της περιφέρειάς του για να ενημερωθεί και να γνωρίζει εκ των προτέρων τα συναφή με τον τρόπο και τα στάδια της διαδικασίας καταχώρισης των εμβολιασμών, τις εγγυήσεις αξιοπιστίας του συστήματος και τις ασφαλιστικές δικλείδες που αποθαρρύνουν τους επίδοξους δράστες ύποπτων ενεργειών.
Οι Εισαγγελείς Εφετών παρακαλούνται να εποπτεύουν συντονιστικά το εν λόγω έργο των Εισαγγελέων Πρωτοδικών και σε περίπτωση υπόθεσης μείζονος βαρύτητας, κατά την κρίση τους, να ενεργούν προσωπικά ή με κάποιον Αντεισαγγελέα Εφετών προκαταρκτική εξέταση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 ΚΠΔ”.